AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #1 Skrevet 11. juni 2019 Skal i min første bryllup... er en helt vanlig gjest.... kan jeg bruke en vanlig kjole? Hvor fint skal det være? Må man style håret? Gjerne post bilder med eksempler... Anonymkode: ac279...74d
Splittbinders Skrevet 11. juni 2019 #3 Skrevet 11. juni 2019 Det er litt vanskelig å svare på siden jeg ikke vet helt hva du mener med "vanlig kjole". Men en vanlig penkjole er som regel fint nok ja. Men hold deg i alle fall unna en hvit eller veldig lys kjole, og styr også unna superkorte/veldig utfordrende kjoler. Og det er ikke noe krav om å style håret hvis du ikke vil. Også går det jo an å spørre brudeparet da, eller noen i nær familie med brudeparet, om hvor de tenker "lista" ligger. Jeg har vært i mange bryllup, og det har variert veldig hvor "stivt" det har vært i kleskoden. 1
Orchideae Skrevet 19. juni 2019 #4 Skrevet 19. juni 2019 I bryllup ville jeg valgt lang kjole, og ikke hvitt/rødt. Ang. Håret må du ikke til frisør for å style det. Men noen gjør det allikevel. Jeg gjorde det da vi skulle i bryllup, da jeg ikke finnes kreativ når det kommer til sånt.. 1
morhjertegod Skrevet 19. juni 2019 #5 Skrevet 19. juni 2019 Om det ikke er kleskode i invitasjonen, så er det kanskje greit å vite hva typ bryllup det er og hvordan lokale, så er det letter å gi råd. Er det ute bryllup, låve bryllup, slottsbryllup, sommerbryllup osv.... 1
Djungelvrål Skrevet 19. juni 2019 #6 Skrevet 19. juni 2019 Pen sommerkjole. Kan godt være ENTEN litt kort eller litt utringet, men det er sjelden vellykket med begge deler. Er det ikke kleskode er det sommerlig pent som gjelder, tenk konfirmasjon eller dåp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå