Krabbekrølle Skrevet 11. juni 2019 #1 Skrevet 11. juni 2019 Ja, hvorfor er det så mange vil være anonyme fremfor å bruke brukernavnet sitt her? Det er jo ikke sånn at folk vet du er uansett.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #2 Skrevet 11. juni 2019 Ikke bry deg om det. Det er uansett titalls tråder om det allerede. Uansett har du ikke lov å kommentere en anonym bruker. Anonymkode: dd278...696 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #3 Skrevet 11. juni 2019 Ganske enkelt. Skal ikke mer enn et innlegg til, før enkelte legger en for hat, og nærmest forfølger en på forumet. Kanskje mistolket de det du skrev, og så var det gjort. Eller de er så totalt uenige med deg, at de bestemmer seg for å hate deg basert på kun en mening. Anonymkode: 701e8...c00 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #4 Skrevet 11. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ganske enkelt. Skal ikke mer enn et innlegg til, før enkelte legger en for hat, og nærmest forfølger en på forumet. Kanskje mistolket de det du skrev, og så var det gjort. Eller de er så totalt uenige med deg, at de bestemmer seg for å hate deg basert på kun en mening. Anonymkode: 701e8...c00 kjenner igjen den toleransenivået er lavt her inne, å trykke på anonymknappen er som å ta på seg en hjelm før en sender svaret avgårde. Anonymkode: 30080...d26 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #6 Skrevet 11. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: kjenner igjen den toleransenivået er lavt her inne, å trykke på anonymknappen er som å ta på seg en hjelm før en sender svaret avgårde. Anonymkode: 30080...d26 Stemmer det. Anonymkode: 701e8...c00
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #7 Skrevet 11. juni 2019 Bruker anonymknappen mest fordi jeg ikke gidder å få drøssevis med varsler.. 🤣 Anonymkode: 411ce...8f1 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #8 Skrevet 11. juni 2019 *Tar denne som anonym* Noen ting ønsker jeg å holde unna min bruker-"persona", ellers kan jeg bli gjenkjent, ja. Jeg trenger bare å si to spesifikke fakta om meg selv så vil alle som har møtt meg vite at det er meg, og det vil jeg ikke. Med brukernavn skriver jeg iblant om private ting som også gjelder flere så der er jeg én av mange. Så du kan si at jeg anonymiserer innlegg med innhold som er "typisk for meg", f.eks. veldig spesielle erfaringer jeg har. Noe av det er svært vonde og sårbare ting, men med brukernavn har jeg gjerne en lettere tone og også mer "tøff". Anonymkode: 3da0c...a42
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #9 Skrevet 11. juni 2019 Samme som noen over her skrev. Man kan bli «forfulgt» av enkelte brukere. De leter opp noe du skrev i en annen diskusjon og drar det hele ut av kontekst. Jeg er ikke en person med upopulære meninger, men har likevel blitt «forfulgt» og fått diskusjoner jeg er med i sabotert. Fordi de drar inn ting jeg har sagt i andre diskusjoner og tolker det helt feil. Anonymkode: 2ec66...834
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #10 Skrevet 11. juni 2019 Jeg er anonym for å unngå hat, diskusjoner og for å bli gjenkjent. Anonymkode: 8cf93...f1e
waco Skrevet 11. juni 2019 #11 Skrevet 11. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ganske enkelt. Skal ikke mer enn et innlegg til, før enkelte legger en for hat, og nærmest forfølger en på forumet. Kanskje mistolket de det du skrev, og så var det gjort. Eller de er så totalt uenige med deg, at de bestemmer seg for å hate deg basert på kun en mening. Anonymkode: 701e8...c00 Er du så redd for å bli hatet og mislikt at du har funnet det regningssvarende å være anonym? Hvordan vet du at folk ikke misliker anonyme da? Forklar?
waco Skrevet 11. juni 2019 #12 Skrevet 11. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er anonym for å unngå hat, diskusjoner og for å bli gjenkjent. Anonymkode: 8cf93...f1e Hvorfor er du redd for å bli gjenkjent? Skjuler du noe for omgivelsene dine?
waco Skrevet 11. juni 2019 #13 Skrevet 11. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme som noen over her skrev. Man kan bli «forfulgt» av enkelte brukere. De leter opp noe du skrev i en annen diskusjon og drar det hele ut av kontekst. Jeg er ikke en person med upopulære meninger, men har likevel blitt «forfulgt» og fått diskusjoner jeg er med i sabotert. Fordi de drar inn ting jeg har sagt i andre diskusjoner og tolker det helt feil. Anonymkode: 2ec66...834 Den forfølgelsen, er det en innbilning og en illusjon, - eller er den reell og ekte? Hva er du aller mest redd for da?
Gjest 007_008_007 Skrevet 11. juni 2019 #14 Skrevet 11. juni 2019 (endret) 1 minutt siden, waco skrev: Den forfølgelsen, er det en innbilning og en illusjon, - eller er den reell og ekte? Hva er du aller mest redd for da? Kanskje det du holder på med nå? Over tre kommentarer har du nettopp poengtert hvorfor enkelte velger AB-knappen :D Endret 11. juni 2019 av 007_008_007
waco Skrevet 11. juni 2019 #15 Skrevet 11. juni 2019 Akkurat nå, 007_008_007 skrev: Kanskje det du holder på med nå? Er du aller mest redd for det jeg holder på med nå? Altså debatt? Hvorfor er du på et forum hvis du er kjemperedd for å bli snakket til?
Gjest 007_008_007 Skrevet 11. juni 2019 #16 Skrevet 11. juni 2019 Akkurat nå, waco skrev: Er du aller mest redd for det jeg holder på med nå? Altså debatt? Hvorfor er du på et forum hvis du er kjemperedd for å bli snakket til? Ja, denne debatten løser jo alle problemene i verden...
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #17 Skrevet 11. juni 2019 5 minutter siden, waco said: Den forfølgelsen, er det en innbilning og en illusjon, - eller er den reell og ekte? Hva er du aller mest redd for da? Jeg skrev «forfulgt», fordi jeg ikke kom på noe bedre ord. Jeg vet jo godt at jeg ikke blir forfulgt. Men for å forklare hva jeg mener: Du skriver noe i diskusjon 1. Så skriver du noe i diskusjon 2. En bruker i diskusjon 2 siterer noe du skrev i diskusjon 1, trekker det inn i diskusjon 2, og drar det hele ut av kontekst. Videre kan samme bruker i diskusjon 3 igjen dra frem ting du har sagt i andre diskusjoner. Selv om du påpeker at brukeren misforstår, så fortsetter den bare. Ofte er det vanskelig å bare ignorere brukeren, for den får med seg andre og overbeviser de om at det jeg skrev i diskusjon 1 har mye å si for diskusjon 2, og dermed vinkler det som at jeg enten juger eller er stokk dum. Det er bare slitsomt. For å kunne diskutere ting på en saklig måte har jeg opplevd at man bør være anonym. Anonymkode: 2ec66...834
waco Skrevet 11. juni 2019 #18 Skrevet 11. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev «forfulgt», fordi jeg ikke kom på noe bedre ord. Jeg vet jo godt at jeg ikke blir forfulgt. Men for å forklare hva jeg mener: Du skriver noe i diskusjon 1. Så skriver du noe i diskusjon 2. En bruker i diskusjon 2 siterer noe du skrev i diskusjon 1, trekker det inn i diskusjon 2, og drar det hele ut av kontekst. Videre kan samme bruker i diskusjon 3 igjen dra frem ting du har sagt i andre diskusjoner. Selv om du påpeker at brukeren misforstår, så fortsetter den bare. Ofte er det vanskelig å bare ignorere brukeren, for den får med seg andre og overbeviser de om at det jeg skrev i diskusjon 1 har mye å si for diskusjon 2, og dermed vinkler det som at jeg enten juger eller er stokk dum. Det er bare slitsomt. For å kunne diskutere ting på en saklig måte har jeg opplevd at man bør være anonym. Anonymkode: 2ec66...834 Ja det mye lettere å være på et forum om alle hadde vært anonyme.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #19 Skrevet 11. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: *Tar denne som anonym* Noen ting ønsker jeg å holde unna min bruker-"persona", ellers kan jeg bli gjenkjent, ja. Jeg trenger bare å si to spesifikke fakta om meg selv så vil alle som har møtt meg vite at det er meg, og det vil jeg ikke. Med brukernavn skriver jeg iblant om private ting som også gjelder flere så der er jeg én av mange. Så du kan si at jeg anonymiserer innlegg med innhold som er "typisk for meg", f.eks. veldig spesielle erfaringer jeg har. Noe av det er svært vonde og sårbare ting, men med brukernavn har jeg gjerne en lettere tone og også mer "tøff". Anonymkode: 3da0c...a42 Dine "spesifikke fakta" er altså så spesielle at du er den eneste personen i Norge/verden som har dem. Så spesifikke er de. Anonymkode: dd278...696
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #20 Skrevet 11. juni 2019 7 hours ago, waco said: Ja det mye lettere å være på et forum om alle hadde vært anonyme. Det kommer vel an på hva man selv ønsker også. Jeg er fullt klar over at det kan være forvirrende for andre brukere når jeg vil diskutere som anonym. Enten så bare kommer jeg med noen kommentarer, men deltar ikke veldig i diskusjonen. Det er altså ikke viktig for de andre å vite hva jeg evt har skrevet tidligere. Eller så refererer jeg til hva jeg selv har skrevet i tråden, om jeg ser at nå kan det bli vanskelig for de andre å skjønne at jeg skrev det og det tidligere i diskusjonen. Jeg har ALDRI hatt behov for å diskutere på tvers av tråder, og om jeg kjenner igjen et brukernavn så driter jeg i hva jeg vet om den personen fra før. Jeg ønsker å diskutere sak. Samtidig ser jeg jo det positive ved å vise brukernavnet. Man blir litt «kjent» og blir sikkert kjent med folk. Men jeg har egentlig ikke det behovet. Jeg er bare glad i å diskutere litt, helt saklig, og jeg gidder ikke styre med sinte folk på nettet når noen blir uenig med meg. Da er det så deilig å være anonym, for da går jeg bare ut av diskusjonen og slipper å forholde meg til de igjen. Det blir mitt valg om jeg vil gjøre det. Anonymkode: 2ec66...834
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå