Gå til innhold

miljøvennlige klær i store størrelser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kan jeg kjøpe det. Har sett mange steder, emn sjelden de går opp over 44/48. Gjerne nettbutikk.  

Med miljøvennlig mener jeg klær uten plast.

Jeg er klar over at f.eks bomull er et toegget sverd når det kommer til miljø, men jeg vil gjerne vite om alternativene likevel. 

Anonymkode: e68e6...f3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste virkelig miljøvennlige plagget du får er om du kjøper i naturmaterialer og brukt (de fysiske butikkene har i min erfaring egne stativ for større mote, ved netthandel kan du selvsagt sortere på størrelse)

Tise, fretex, finn.no etc. 

Bomull er ikke et "toegget sverd" når det kommer til miljø - det eneste positive med materialet er at det ikke slipper mikroplast her i vesten (hva det gjør under produksjon gir vestlige forbrukere forunderlig nok blanke i). Det slipper (selvsagt) en hel bataljon kjemikalier bådeunder produksjon og ved vask, Men hovedutfordringen er de søte små asiatiske barna og mødrene deres som sitter og syr på dem i slavelignende tilstander..

Skal du først kjøpe nye klær med ok samvittighet (og uten å bidra til moderne slaveri) er listen kort:

https://www.framtiden.no/gronne-tips/klar/her-finn-du-etisk-og-miljovenleg-mote.html

Anonymkode: d7b63...2bb

Skrevet (endret)

Gudrun Sjödén har klær opp til størrelse 50/52, og er i tillegg opptatt av miljø og bærekraftighet. Klærne er store i størrelsen, så dersom du bruker større enn dette, er det godt mulig du kan bruke dem likevel. 

https://www.gudrunsjoden.com/nb-no

Edit: Ser at Gudrun Sjödén er på lista som brukeren over meg lenker til. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Skrevet

Vet at de har i størrelse 46 i overdeler på grontskift.no hvertfall 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...