Gå til innhold

Donutgate aka. My ugly baby / Talor&Jørgen / Talor Browne / Talormade / Fryd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som noen av dere som er i "mat og drikke"-boblen i Oslo eller har lest artiklene på DN og VG har fått med dere, i fjor en gang fikk Donut-grunder Talor Browne sparken fra sin egen sjappe, Talor&Jørgen. Etter en lengre (og ganske godt mediedekket) konflikt er de nå tilsyneltende "enige". 

De ble enige i retten om at man skulle ha en non-disclosure agreement eller noe liknende til slutt, men jeg synes fortsatt at det kommer drypp på sosiale meder både fra Talor om tidligere forretningspartnere som har vært kjipe med henne, tidligere ansatte som har dolket henne i ryggen og tidligere personer som hun har delt kjøkken med mm har vært fæle. Samtidig virker det jo som den andre halvdelen av denne duoen er bundet opp av NDA og ikke kan uttale seg, så det kan jo godt være at historien hun forteller mildt sagt er en som setter henne i best mulig lys og ikke nødvendigvis den som er sann.

Siden da har Talor linket opp med Åpent Bakeri, og skal gjøre kaffebrenning og doughnuts for dem. Jeg hadde det å dra og spise hos Talor&Jørgen på todolisten før denne saken sprakk.   Enn så lenge har jo det gamle stedet (rebrandet "my ugly baby" av en eller annen merkelig grunn) fortsatt doughnuts, drevet videre av den ene halvdelen av grunderduoen, og de kjører jo tilsynelatende fortsatt de samme oppskriftene som da det var Talor&Jørgen. '

Jeg har ikke lyst å gi kjipe folk pengene mine. Jeg har samtidig ikke lyst å ramme hardtarbeidende folk som ikke fortjener det av en "boikott".

Dra til My Ugly Baby eller vente til det nye stedet åpner? Boikotte begge steder? :P 

Er det noen her som kan supplere med noe informasjon?

https://www.godt.no/artikkel/24557363/donutgr-nder-talor-browne-satser-paa-nytt-foeler-meg-som-fugl-foeniks

https://www.dn.no/smak/restauranter/restauranter/uteliv/kaffe/donutgrunder-sparket-fra-sin-egen-bedrift-gar-til-sak/2-1-413162

Anonymkode: b1c95...b9a

• Liker 2
  • 3 år senere...

Fortsetter under...

Kan gjerne legge til litt her selv om tråden er gammel. Det er ikke hennes eneste NDA. Det er utrolig gjennomtrekk i bedriften hennes (mener at kun 2-3 av de hun ansatte i 2019 fortsatt jobber der), de fleste holder maks et år. Vanskelig å vite nøyaktig hva som skjedde i konflikten med Talor&Jørgen, og det er ingen tvil om at hun jobber hardt og er veldig dyktig på konseptutvikling og markedsføring. Men arbeidsmiljøet rundt henne er preget av konflikter, manglende evne til å motta kritikk eller til å se ting på en nyansert måte. Det har vært flere hendelser med lite forståelse for ansatte, og et gjennomgående trekk er at ingen dialoger eller tilbakemeldinger kan være skriftlige slik at få konflikter kan dokumenteres. Man kan jo vurdere om en person som kontinuerlig havner i konflikt og en bedrift med så høyt gjennomtrekk av ansatte klarer å bygge et sunt og trygt arbeidsmiljø. 

Anonymkode: e6bc0...d9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...