AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #1 Skrevet 10. juni 2019 Det er på tide med ny vaskemaskin. Vil ha skånetrommel, skikkelig ullprogram og utsatt start. Usikker på om jeg vil ha 8 eller 9 kg og 1400 eller 1600 omdreininger. Har sett at Bosch kommer bra ut noen steder, mens andre steder får de negative kommentarer. Vanskelig å vite hvem man skal stole på. Trenger ikke så fancy funksjoner, men det må gå an å vaske et 60-gradersprogram på under 2 timer, mange av de nye maskinene har så sykt lange programmer, trenger noen raske også. Er ikke på utkikk etter en billigmaskin, men heller ikke i Miele-prisnivå. Har dere noen tips? Anonymkode: 5c448...72c
Orchideae Skrevet 11. juni 2019 #2 Skrevet 11. juni 2019 Hold deg unna Samsung og elkjøp om du kan. Kranglet med de siden oktober om vår samsung ecobubble 9 kg. Kostet 6000 ny. Kjøpt i 2017. Reperatøren har gitt den opp, den flytter seg under sentrifugering(er i water), bråker, tror den er halvfull uansett hva(regulerer tid/vann etter mengde) og her om dagen røyk også varmeelementet. Elkjøp bare trenerer, er håpløse å få tak i og lover ting de ikke holder. Har nå lånemaskin som de brukte tre(!) Kvelder på å levere og har fått beskjed for andre gang at de har bestilt ny maskin til oss. De ville heller ikke sørge for å hente lånemaskinen, den ødelagte og levere ny, til tross for at saken har dratt ut i 8 mnd.. Måtte til slutt true med forbrukerombudet, da skjedde det ting virker det som. Så får vi se da, om det dukker opp ny maskin her..
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #3 Skrevet 12. juni 2019 Uff! Jeg bodde et sted hvor det var en ny samsung-maskin en stund, den funka fint, bortsett fra at det nok var noe galt med veiefunksjonen i den også, for det var umulig å kjøre trommelrenseprogrammet fordi den alltid sa det var noe i maskinen selv om den var helt tom. Har litt dårlig inntrykk av Elkjøp fra før, fikk anbefalt et elendig produkt av en ansatt som jeg ikke tror kunne noe om det de solgte, han fulgte bare instruksjon om hva de skulle selge for å tjene mest. Anonymkode: 5c448...72c
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #4 Skrevet 12. juni 2019 Hatt LG i 10 år når. Vært veldig fornøyd med den, Ingen problemer. bortsett fra en periode vi leide et eldre hus, da fikk vi en del feilmeldinger(uten at noe var galt), men etter at vi flyttet i nytt hus har det vært lite av sånt. Kan velge om man vil ha kort vask eller lang vask. Men tror dette har endret seg på 10 år, har inntrkk av at nyere maskiner har lengre program. Både vanlig 60 og 90 gr vask på min maskin er under 2 timer. 60 gr hurtigvask på 1,5 timer. Har Samsung tørketrommel. Bortsett fra en gåen sikring en gang, har den også vært problemfri. Sikringen fikk vi på garantien. Var i sin tid kjøpt på Lefdal og vi fikk reparatør på døren for å skifte sikringen.. Anonymkode: 25581...abe
Orchideae Skrevet 12. juni 2019 #5 Skrevet 12. juni 2019 Vil bare legge til, vi fikk lånemaskin utlevert 17/12-18(!).. Elkjøp var kjapp med å henvise oss til samsung, og samsung sendte repratør som har ødelagt maskina ytligere. Det var da veiefunksjonen ble helt på bærtur, og de ripet også opp hele maskina foran.. det var da elkjøp og samsung trakk seg ut. Og firmaet vil heller ikke ha noe med maskina å gjøre. Det er ikke mitt problem at repratør har ødelagt og ikke gidder å fikse, jeg kjøpte av elkjøp og forholder meg nå kun til de.. Spurte samsung om jeg kunne booke tekniker fra annet firma(vi har ett 2 minutter unna der vi bor, mens de bruker noen 40 min unna...) men det var utelukket. Ringte allikevel til firmaet da jeg kjebner driveren og han sa at samsung geberelt er dårlig på vaskemaskiner. Og han tvilte sterkt på at den holdt en dag over 5 år..
Gjest commeilfaut Skrevet 12. juni 2019 #6 Skrevet 12. juni 2019 På 11.6.2019 den 0.56, AnonymBruker skrev: Har dere noen tips? Du vil ikke ha billigmaskin, men ikke opp til Miele nivå? Er det eksakt 5500 du har som grense eller noe? Hadde jeg ikke hatt budsjett for Miele hadde jeg definitivt gått for Bosch/Siemens. Elkjøp har en meget bra Siemens på tilbud denne uka (5495)
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #7 Skrevet 12. juni 2019 1 time siden, commeilfaut skrev: Du vil ikke ha billigmaskin, men ikke opp til Miele nivå? Er det eksakt 5500 du har som grense eller noe? Hadde jeg ikke hatt budsjett for Miele hadde jeg definitivt gått for Bosch/Siemens. Elkjøp har en meget bra Siemens på tilbud denne uka (5495) Nei, men jeg har ikke tenkt å betale over 10.000. Bosch og Siemens er vel samme innmat med forskjellig innpakning såvidt jeg har skjønt? Anonymkode: 5c448...72c
Gjest commeilfaut Skrevet 12. juni 2019 #8 Skrevet 12. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, men jeg har ikke tenkt å betale over 10.000. Bosch og Siemens er vel samme innmat med forskjellig innpakning såvidt jeg har skjønt? Ja. Trodde egentlig Siemens var hakket mer eksklusivt, men det ser ut som det meste er noenlunde likt priset også
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #9 Skrevet 12. juni 2019 Det puttes klær inni, vaskemiddel og vann fylles på. Så går det rundt og rundt en god stund. Dette er felles for alle vaskemaskiner, det er akkurat det samme hva du kjøper. Anonymkode: b7b48...46a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #10 Skrevet 12. juni 2019 På 11.6.2019 den 0.56, AnonymBruker skrev: Det er på tide med ny vaskemaskin. Vil ha skånetrommel, skikkelig ullprogram og utsatt start. Usikker på om jeg vil ha 8 eller 9 kg og 1400 eller 1600 omdreininger. Har sett at Bosch kommer bra ut noen steder, mens andre steder får de negative kommentarer. Vanskelig å vite hvem man skal stole på. Trenger ikke så fancy funksjoner, men det må gå an å vaske et 60-gradersprogram på under 2 timer, mange av de nye maskinene har så sykt lange programmer, trenger noen raske også. Er ikke på utkikk etter en billigmaskin, men heller ikke i Miele-prisnivå. Har dere noen tips? Anonymkode: 5c448...72c Alt du ramser opp her, har min splitter nye Miele maskin. Jeg kjøpte modell Miele WCF330 WPS fra Miele på nett, og fikk den levert forrige uke. Verdt hver krone, og her kan jeg se frem til en maskin som har forventet levetid på dobbelt så mange år som de billigere maskinene fra andre merker; 20 år! Du sparer penger på å kjøpe èn maskin nå, og ikke 2-3 stk de neste 20 årene. Den har 60 graders program på akkurat litt under to timer. Den har ullprogram. Kapasitet 8 kg. 1600 omdreininger. Skånetrommel. Såpeskuff som er lett å ta ut for rengjøring hvis den skulle bli grisete av pulversøl etc. Hurtigvaskeprogram for lett skittent tøy. Den koster litt over 14 000 kr + frakt. Anonymkode: 73d02...3d4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #11 Skrevet 15. juni 2019 On 6/12/2019 at 11:00 AM, commeilfaut said: Du vil ikke ha billigmaskin, men ikke opp til Miele nivå? Er det eksakt 5500 du har som grense eller noe? Hadde jeg ikke hatt budsjett for Miele hadde jeg definitivt gått for Bosch/Siemens. Elkjøp har en meget bra Siemens på tilbud denne uka (5495) Miele har innstegsmodeller som flere ganger i året selges til 6-8000kr. Disse er som regel litt mer solid enn en Siemens, Bosch ett til tilsvarende pris. Forskjell er oppbygning som gjør at den rister ikke så mye, bruk av ordentlig lakkering på utsiden slik at den er mer slitesterk of varer lengrer, og noen funksjoner. Litt lengre garanti uten at du må krangler om rettighetene dine , og garantert leger tilgang til reparasjobsdeler. om du vil installere og ikke flytte maskinen er Miele et bedre valg. Om det er greit å riskikere at du er nødt å kaste maskinen og bære inn et ny, og «selv-forsikre•, da er det greit med de andre. Mest sannsynlig reparasjon du kommer til å har behov til er at feil med pumpe cirka 2-3-5 år eter kjøp. Da er det generelt lettere å ordne dette om du har en Miele. Selv foretrekker jeg å kjøpe slike ting en gang so ikke tenke mer på det. Men om du finne noe greit til 3-4000kr kr, er det et forsvarlig kjøp. Faren kommer når man legger ut 6-8-10000 kr til ting dom er ikke engang skapet forgå vare lenge.. Om du har 6000kr og god tid, finne en Miele på tilbud. Mye verdi til pengene. Anonymkode: 5e11d...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå