AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #1 Skrevet 10. juni 2019 For utenforstående er pappa tilsynelatende en kjernekar som tjener godt med penger, flotter seg med dyre ferier, og tar vare på sin gamle og syke far. Men for oss som er i familie med ham er han en helt annen - har alltid vært det. Han lyver utrolig mye og er ekstremt opptatt av å fremheve seg selv. For det første, er han elendig med økonomi og ikke klart å holde på en jobb. Ikke fordi han får sparken, men fordi han er arbeidssky og bare slutter uten å si ifra til sjefen. Rart han ikke føler noe ansvar for å levere oppsigelse engang? Dette skjulte han for mamma, og han kunne dra bort på morgenen og late som han dro på jobb. Penger han hadde "tjent" (lånt) brukte han med en gang på dyre varer og blomster slik at vi ikke hadde penger resten av måneden. For det andre, har jeg i det siste tenkt mye på personligheten hans og hvordan han oppfører seg mot andre når han blir konfrontert. Han har "lånt" utrolig mye penger av sine foreldre opp gjennom årene uten å betale tilbake. Videre lyver han om hvor han er, snylter og har alltid endt opp med å bo hos sine foreldre når det har blitt slutt med en kjæreste. Han oppfører seg helt forferdelig mot alle som konfronterer ham. For å nevne noe, så har han blant annet sendt krasse meldinger/e-poster til familiemedlemmer eller venner av familien som har kritisert oppførselen hans. Han har nylig flyttet inn hos sin gamle far igjen, og sendte en melding til en familievenn - som pleier å besøke bestefaren min - og ba henne holde seg borte fra huset som han ikke engang selv eier. Min bestefar sitt hjem. Hun har aldri gjort noe galt, men pappa liker ikke at folk "blander" seg og kritiserer. Han har derfor støtt bort hele familien, blant annet broren min, som han mobber rett og slett, og kommer med nedlatende kommentarer. I hans hode, er jo ikke noe av dette hans egen feil. Jeg tenker også på "samtalene" vi har når vi en sjelden gang møtes. Han er ikke hjertelig og god slik som andre fedre. Han er overflatisk, kald og er opptatt av å fremheve seg selv. Han virker ikke så interessert når jeg forteller om noe spennende som har skjedd i livet mitt, men er mer opptatt av å "overgå" meg ved å fortelle en historie om seg selv eller skryte av en dyr ferie han har vært på. Han er utrolig opptatt av å fortelle hvor mange stjerner hotellet hadde, en klokke han kjøpte, "spesialbehandling" han skal ha fått av de ansatte osv. Sånne overflatiske ting. Alt dette har blitt ganske overveldende i det siste på grunn av en rekke hendelser, og jeg har tenkt mye på hva som kan være galt med ham. For normale folk oppfører seg jo ikke sånn? Jeg har lurt mye på om han kan være psykopat eller narcissist e.l., uten at jeg er ekspert på diagnoser. Heldigvis ser jeg han ikke så ofte, fordi mamma flyttet fra ham da jeg var liten og jeg nå studerer i en annen kant av landet. Er helt tom for energi hver gang jeg har måttet omgås ham. Hva tror dere er galt med ham? Har dere eventuelt noen tips til hvordan jeg kan forholde meg til ham når vi må omgås? Anonymkode: 140b0...997
AlkoMann Skrevet 10. juni 2019 #2 Skrevet 10. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For utenforstående er pappa tilsynelatende en kjernekar som tjener godt med penger, flotter seg med dyre ferier, og tar vare på sin gamle og syke far. Men for oss som er i familie med ham er han en helt annen - har alltid vært det. Han lyver utrolig mye og er ekstremt opptatt av å fremheve seg selv. For det første, er han elendig med økonomi og ikke klart å holde på en jobb. Ikke fordi han får sparken, men fordi han er arbeidssky og bare slutter uten å si ifra til sjefen. Rart han ikke føler noe ansvar for å levere oppsigelse engang? Dette skjulte han for mamma, og han kunne dra bort på morgenen og late som han dro på jobb. Penger han hadde "tjent" (lånt) brukte han med en gang på dyre varer og blomster slik at vi ikke hadde penger resten av måneden. For det andre, har jeg i det siste tenkt mye på personligheten hans og hvordan han oppfører seg mot andre når han blir konfrontert. Han har "lånt" utrolig mye penger av sine foreldre opp gjennom årene uten å betale tilbake. Videre lyver han om hvor han er, snylter og har alltid endt opp med å bo hos sine foreldre når det har blitt slutt med en kjæreste. Han oppfører seg helt forferdelig mot alle som konfronterer ham. For å nevne noe, så har han blant annet sendt krasse meldinger/e-poster til familiemedlemmer eller venner av familien som har kritisert oppførselen hans. Han har nylig flyttet inn hos sin gamle far igjen, og sendte en melding til en familievenn - som pleier å besøke bestefaren min - og ba henne holde seg borte fra huset som han ikke engang selv eier. Min bestefar sitt hjem. Hun har aldri gjort noe galt, men pappa liker ikke at folk "blander" seg og kritiserer. Han har derfor støtt bort hele familien, blant annet broren min, som han mobber rett og slett, og kommer med nedlatende kommentarer. I hans hode, er jo ikke noe av dette hans egen feil. Jeg tenker også på "samtalene" vi har når vi en sjelden gang møtes. Han er ikke hjertelig og god slik som andre fedre. Han er overflatisk, kald og er opptatt av å fremheve seg selv. Han virker ikke så interessert når jeg forteller om noe spennende som har skjedd i livet mitt, men er mer opptatt av å "overgå" meg ved å fortelle en historie om seg selv eller skryte av en dyr ferie han har vært på. Han er utrolig opptatt av å fortelle hvor mange stjerner hotellet hadde, en klokke han kjøpte, "spesialbehandling" han skal ha fått av de ansatte osv. Sånne overflatiske ting. Alt dette har blitt ganske overveldende i det siste på grunn av en rekke hendelser, og jeg har tenkt mye på hva som kan være galt med ham. For normale folk oppfører seg jo ikke sånn? Jeg har lurt mye på om han kan være psykopat eller narcissist e.l., uten at jeg er ekspert på diagnoser. Heldigvis ser jeg han ikke så ofte, fordi mamma flyttet fra ham da jeg var liten og jeg nå studerer i en annen kant av landet. Er helt tom for energi hver gang jeg har måttet omgås ham. Hva tror dere er galt med ham? Har dere eventuelt noen tips til hvordan jeg kan forholde meg til ham når vi må omgås? Anonymkode: 140b0...997 Han høres ut som en merkelig person ? 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #3 Skrevet 11. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: For utenforstående er pappa tilsynelatende en kjernekar som tjener godt med penger, flotter seg med dyre ferier, og tar vare på sin gamle og syke far. Men for oss som er i familie med ham er han en helt annen - har alltid vært det. Han lyver utrolig mye og er ekstremt opptatt av å fremheve seg selv. For det første, er han elendig med økonomi og ikke klart å holde på en jobb. Ikke fordi han får sparken, men fordi han er arbeidssky og bare slutter uten å si ifra til sjefen. Rart han ikke føler noe ansvar for å levere oppsigelse engang? Dette skjulte han for mamma, og han kunne dra bort på morgenen og late som han dro på jobb. Penger han hadde "tjent" (lånt) brukte han med en gang på dyre varer og blomster slik at vi ikke hadde penger resten av måneden. For det andre, har jeg i det siste tenkt mye på personligheten hans og hvordan han oppfører seg mot andre når han blir konfrontert. Han har "lånt" utrolig mye penger av sine foreldre opp gjennom årene uten å betale tilbake. Videre lyver han om hvor han er, snylter og har alltid endt opp med å bo hos sine foreldre når det har blitt slutt med en kjæreste. Han oppfører seg helt forferdelig mot alle som konfronterer ham. For å nevne noe, så har han blant annet sendt krasse meldinger/e-poster til familiemedlemmer eller venner av familien som har kritisert oppførselen hans. Han har nylig flyttet inn hos sin gamle far igjen, og sendte en melding til en familievenn - som pleier å besøke bestefaren min - og ba henne holde seg borte fra huset som han ikke engang selv eier. Min bestefar sitt hjem. Hun har aldri gjort noe galt, men pappa liker ikke at folk "blander" seg og kritiserer. Han har derfor støtt bort hele familien, blant annet broren min, som han mobber rett og slett, og kommer med nedlatende kommentarer. I hans hode, er jo ikke noe av dette hans egen feil. Jeg tenker også på "samtalene" vi har når vi en sjelden gang møtes. Han er ikke hjertelig og god slik som andre fedre. Han er overflatisk, kald og er opptatt av å fremheve seg selv. Han virker ikke så interessert når jeg forteller om noe spennende som har skjedd i livet mitt, men er mer opptatt av å "overgå" meg ved å fortelle en historie om seg selv eller skryte av en dyr ferie han har vært på. Han er utrolig opptatt av å fortelle hvor mange stjerner hotellet hadde, en klokke han kjøpte, "spesialbehandling" han skal ha fått av de ansatte osv. Sånne overflatiske ting. Alt dette har blitt ganske overveldende i det siste på grunn av en rekke hendelser, og jeg har tenkt mye på hva som kan være galt med ham. For normale folk oppfører seg jo ikke sånn? Jeg har lurt mye på om han kan være psykopat eller narcissist e.l., uten at jeg er ekspert på diagnoser. Heldigvis ser jeg han ikke så ofte, fordi mamma flyttet fra ham da jeg var liten og jeg nå studerer i en annen kant av landet. Er helt tom for energi hver gang jeg har måttet omgås ham. Hva tror dere er galt med ham? Har dere eventuelt noen tips til hvordan jeg kan forholde meg til ham når vi må omgås? Anonymkode: 140b0...997 Har vokst opp med en psykopat far.Mange like trekk.Men vanskelig å si.Mange av de viser "sitt beste" til andre (falske) og sitt sanne seg hjemme hos kone og barn.. Anonymkode: bdf7f...174 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #4 Skrevet 11. juni 2019 Det virker i alle fall som om han har en del narsissistiske trekk. "Det handler om meg" konstant holdning og den evinnelige konkurransen om å være best uten evne til å slippe andre til, er i alle fall noe jeg er veldig var på hos andre mennesker nå. Anonymkode: efea6...05c 1
Yrsa Skrevet 11. juni 2019 #5 Skrevet 11. juni 2019 Jeg tenker også kanskje at han har mer narsissistiske trekk enn psykopatiske. Han fremstår ikke som du beskriver han som utpreget manipulerende? Ellers finnes det utallige tester på nett man kan ta/lese for å finne ut om noen har psykopatiske trekk. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #6 Skrevet 11. juni 2019 Høres vel mer narsisistisk ut enn psykopat ja. Men samma det, om du synes han er uspiselig får du unngå han så mye som mulig. Anonymkode: bd5c9...f19 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #7 Skrevet 11. juni 2019 Imgen av delene. Virker bare usikker. Anonymkode: c18f2...fa4 1
Avi Skrevet 11. juni 2019 #9 Skrevet 11. juni 2019 (endret) 51 minutter siden, Yrsa skrev: Endret 11. juni 2019 av Avi
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #10 Skrevet 11. juni 2019 Han kan være manipulerende på den måten at han prøver å lure folk til å få dårlig samvittighet, spille på ens svake sider osv. Men, kanskje ikke så hensiktsmessig av meg å dvele på hva slags diagnoser han kan ha. Har bare tenkt mye på dette i det siste, ettersom jeg begynner å legge merke til flere og flere sider av ham. Kommer til å se ham en del i sommer, men skal prøve å holde møtene korte og være bevisst. Takk for innspill alle sammen Anonymkode: 140b0...997 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #11 Skrevet 11. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han kan være manipulerende på den måten at han prøver å lure folk til å få dårlig samvittighet, spille på ens svake sider osv. Men, kanskje ikke så hensiktsmessig av meg å dvele på hva slags diagnoser han kan ha. Har bare tenkt mye på dette i det siste, ettersom jeg begynner å legge merke til flere og flere sider av ham. Kommer til å se ham en del i sommer, men skal prøve å holde møtene korte og være bevisst. Takk for innspill alle sammen Anonymkode: 140b0...997 Hilsen TS forresten. Anonymkode: 140b0...997
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #12 Skrevet 12. juni 2019 Jeg tror ikke du vet hva en psykopat er! Din far mangler sosiale antenner, sliter nok med seg selv osv, og er en typisk sint liten mann. Men fin far er virkelig ikke om en psykopat! Min far har mishandlet alle i familien i over 35 år! Banket min mor til blodet sprutet, og banket min bror fra han var liten, manipulert og lurt alle rundt seg! Oppført seg seksuelt krenkende mot meg og mine venninner! Drevet alvorlig skattesvindel og ruset seg til tider! Er spilleavhengig, sykelig grådig og en kriminell! Meget impulsiv og tjener langt over 4 millioner i året fordi han er selvstendig næringsdrivende! Godt likt og har et overfladisk følelsesliv! Anonymkode: 1472b...7b5 2
SnartMammaLykke Skrevet 12. juni 2019 #13 Skrevet 12. juni 2019 Bare vi som har opplevd psykopater vet! Ingen andre kommer til å forstå! Din far er langt ifra en psykopat kjære deg! Men han han kanskje noen narsissisme trekk.. Men laaaaangt ifra en psykopat! 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #14 Skrevet 15. juni 2019 På 11.6.2019 den 0.18, AnonymBruker skrev: For utenforstående er pappa tilsynelatende en kjernekar som tjener godt med penger, flotter seg med dyre ferier, og tar vare på sin gamle og syke far. Men for oss som er i familie med ham er han en helt annen - har alltid vært det. Han lyver utrolig mye og er ekstremt opptatt av å fremheve seg selv. For det første, er han elendig med økonomi og ikke klart å holde på en jobb. Ikke fordi han får sparken, men fordi han er arbeidssky og bare slutter uten å si ifra til sjefen. Rart han ikke føler noe ansvar for å levere oppsigelse engang? Dette skjulte han for mamma, og han kunne dra bort på morgenen og late som han dro på jobb. Penger han hadde "tjent" (lånt) brukte han med en gang på dyre varer og blomster slik at vi ikke hadde penger resten av måneden. For det andre, har jeg i det siste tenkt mye på personligheten hans og hvordan han oppfører seg mot andre når han blir konfrontert. Han har "lånt" utrolig mye penger av sine foreldre opp gjennom årene uten å betale tilbake. Videre lyver han om hvor han er, snylter og har alltid endt opp med å bo hos sine foreldre når det har blitt slutt med en kjæreste. Han oppfører seg helt forferdelig mot alle som konfronterer ham. For å nevne noe, så har han blant annet sendt krasse meldinger/e-poster til familiemedlemmer eller venner av familien som har kritisert oppførselen hans. Han har nylig flyttet inn hos sin gamle far igjen, og sendte en melding til en familievenn - som pleier å besøke bestefaren min - og ba henne holde seg borte fra huset som han ikke engang selv eier. Min bestefar sitt hjem. Hun har aldri gjort noe galt, men pappa liker ikke at folk "blander" seg og kritiserer. Han har derfor støtt bort hele familien, blant annet broren min, som han mobber rett og slett, og kommer med nedlatende kommentarer. I hans hode, er jo ikke noe av dette hans egen feil. Jeg tenker også på "samtalene" vi har når vi en sjelden gang møtes. Han er ikke hjertelig og god slik som andre fedre. Han er overflatisk, kald og er opptatt av å fremheve seg selv. Han virker ikke så interessert når jeg forteller om noe spennende som har skjedd i livet mitt, men er mer opptatt av å "overgå" meg ved å fortelle en historie om seg selv eller skryte av en dyr ferie han har vært på. Han er utrolig opptatt av å fortelle hvor mange stjerner hotellet hadde, en klokke han kjøpte, "spesialbehandling" han skal ha fått av de ansatte osv. Sånne overflatiske ting. Alt dette har blitt ganske overveldende i det siste på grunn av en rekke hendelser, og jeg har tenkt mye på hva som kan være galt med ham. For normale folk oppfører seg jo ikke sånn? Jeg har lurt mye på om han kan være psykopat eller narcissist e.l., uten at jeg er ekspert på diagnoser. Heldigvis ser jeg han ikke så ofte, fordi mamma flyttet fra ham da jeg var liten og jeg nå studerer i en annen kant av landet. Er helt tom for energi hver gang jeg har måttet omgås ham. Hva tror dere er galt med ham? Har dere eventuelt noen tips til hvordan jeg kan forholde meg til ham når vi må omgås? Anonymkode: 140b0...997 Bipolar og Narcissist! Pas på når han ikke har flere muligheter!!!!!!!!!!!!!!! Anonymkode: d25a2...ce5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #15 Skrevet 15. juni 2019 Høres ut som en personlighetsforstyrrelse av noe slag. Anonymkode: 20423...a46
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #16 Skrevet 16. juni 2019 Høres ut som min far, han er bipolar. Han har fokus på kun en ting, seg selv. Evner ikke å se barn, barnebarn eller andre rundt seg overhode. Tre ekteskap og utallige forhold bak seg, og ender alltid med å tigge om å få bo hos en av oss barna. Lurer og snyter folk konstant, oss barna inkludert. Skriver om sine utallige konflikter på Facebook, selvsagt kun sett fra hans perspektiv. Sender brev, Mail eller SMS med trusler om hva han gjør dersom vi ikke hjelper ham. Han nekter å ta i mot hjelp for å holde sykdommen i sjakk eller for å dempe symptomer. Tok for fire år siden total avstand fra ham, og lever godt med det valget. Savner ham ikke. Anonymkode: 3ac4f...802
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #17 Skrevet 18. juni 2019 On 6/13/2019 at 1:34 AM, AnonymBruker said: Jeg tror ikke du vet hva en psykopat er! Din far mangler sosiale antenner, sliter nok med seg selv osv, og er en typisk sint liten mann. Men fin far er virkelig ikke om en psykopat! Min far har mishandlet alle i familien i over 35 år! Banket min mor til blodet sprutet, og banket min bror fra han var liten, manipulert og lurt alle rundt seg! Oppført seg seksuelt krenkende mot meg og mine venninner! Drevet alvorlig skattesvindel og ruset seg til tider! Er spilleavhengig, sykelig grådig og en kriminell! Meget impulsiv og tjener langt over 4 millioner i året fordi han er selvstendig næringsdrivende! Godt likt og har et overfladisk følelsesliv! Anonymkode: 1472b...7b5 Nå får du gi deg.. Selv om din går er en psykopat av verste sort så trenger du ikke avfeie andres refleksjon er som bagateller. Jeg har vært utsatt for en oppvekst preget av en psykopatisk og shizofren får. Det var skjeldent blodet sprutet, men det var psykisk terror i timesvis av gangen. Likevel høres TS sin beskrivelse veldig ut som min egen historie, særlig utad. De kjenner hverandre ikke så godt heller, men begynner å legge merke til trekk som kommer tydeligere tilsyne nå. Vi er forskjellige mennesker med forskjellige historier. Hennes far kan definitivt være psykopat eller narcissist, selv om du har hatt det "værre".. Anonymkode: a7d68...97c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå