Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var i Trondheim for et par uker siden og mange har Tesla. Man kan jo søke på skiltene og absolutt alle jeg sjekket hadde fullfinansiert bilen med lån. Hva skjer med det? 

Har alltid hatt inntrykk av trøndere som ganske harry og materialistiske men dette beviser jo at det faktisk er sannhet i fordommene mine. 

Anonymkode: 246ab...eff

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kan du søke om noen har kjøpt bilen på kreditt? 

Jeg har fått inntrykk av at det er vanlig. Selv driver jeg og sparer til en ny bil og er snart i mål☺️

Anonymkode: 7b0c3...668

AnonymBruker
Skrevet

Du har for mye fritid om du søker opp om folk har lån på bilene sine......

Anonymkode: 7818c...261

• Liker 35
Skrevet

Jeg ville ikke hatt den mer enn 3 år. Ironisk nok vil du får mer for den etter 3 år i Oslo enn Trondheim. Det er omvendt bensin og diesel biler .

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått inntrykk av at det er vanlig. Selv driver jeg og sparer til en ny bil og er snart i mål☺️

Sparer egenkapital så du får lån eller hele summen?

AnonymBruker
Skrevet

Var i Trondheim for et par uker siden og mange har Tesla. Man kan jo søke på skiltene og absolutt alle jeg sjekket hadde fullfinansiert bilen med lån. Hva skjer med det? 

Har alltid hatt inntrykk av trøndere som ganske harry og materialistiske men dette beviser jo at det faktisk er sannhet i fordommene mine. 

Er vel ikke uvanlig å ha billån uansett hvilket merke det er. Er det mer godtatt av deg om de kjøper en ny Volvo på kreditt i stedet?

Anonymkode: e0ce2...ead

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Trøndere er materialistiske 😂😂 ja, bønder og deres slekter er jo kjent for å fokusere på det ytre. 

Anonymkode: 6730c...e8c

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brønnøysund registrene brreg.no

Anonymkode: a899b...d54

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brønnøysund registrene brreg.no

Der kan du se om bilen er beheftet med pant, og det er noe annet. En kan godt ha tatt opp lån uten pant i bilen, og en kan ha tatt opp lån med pant i bil etter at bilen er kjøpt og betalt.

Anonymkode: a596e...1c0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Trøndere tror de er i forkant av verden når de kjøper Tesla. De humper rundt på trønderske veier, med hundrevis av hestekrefter.  Veier som er fulle av hull og telehiv, og der det ikke er naturlige begrensninger har røde myndigheter asfaltert egne humper. Materialistiske? neppe. Harry? så absolutt.

Anonymkode: f3d4a...039

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lol, snakk om fordommer. Jeg er trønder, og er ekstremt lite materialistisk. Det gjelder for det meste av familien min og de fleste vennene mine.

er vel heller på Østlandet, og spesialetappen i Oslo, at folk er harry og tar opp lån til forbruk og de overprisede boligene sine 😂

Anonymkode: 0c43e...06f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der kan du se om bilen er beheftet med pant, og det er noe annet. En kan godt ha tatt opp lån uten pant i bilen, og en kan ha tatt opp lån med pant i bil etter at bilen er kjøpt og betalt.

Nettopp, og det er den summen du har lånt for å kjøpe kjerra! Hvem pokker av finansinstitusjoner vil ta pant i ei bilfille for å låne ut penger??

Anonymkode: a899b...d54

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lån på min Tesla. Og jaggu hadde jeg ikke det på passaten min og 😱

Anonymkode: 449a0...a6b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lån på min Tesla. Og jaggu hadde jeg ikke det på passaten min og 😱

Er det ikke flaut å kjøpe bil som du skal vise deg frem med og prøve å gjøre andre misunnelige med men så kan alle lett sjekke at du bare har lånt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Muligens trønderne var harry for 30 år siden, men det stemmer nok ikke lenger. Jeg er opprinnelig fra Trøndelag, men bor på østlandet og naboen vår leier sokkelleilighet og kjører Tesla. Så prioriteringene blant Tesla-eierne er nok like skakkjørte uansett hvor de kommer i fra. Det gjelder forøvrig sikkert ikke bare de som kjører Tesla, men det blir liksom litt synligere siden de fleste vet hva en Tesla koster.

Anonymkode: 78388...f0d

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke flaut å kjøpe bil som du skal vise deg frem med og prøve å gjøre andre misunnelige med men så kan alle lett sjekke at du bare har lånt?

Ja, det er dritflaut 😂

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem pokker av finansinstitusjoner vil ta pant i ei bilfille for å låne ut penger??

Det vil alle. Sikkerhet er sikkerhet, så lenge det er lett omsettbare verdier. Pant i bil er svært så vanlig, som kjent.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det flaut å låne penger til bil? Er det like flaut å låne til bolig?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lån på min tesla, men det månedlige avdraget på lånet er mindre enn hva jeg betalte i bensin i måneden med min forrige fossilbil.

Anonymkode: 04baa...072

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muligens trønderne var harry for 30 år siden, men det stemmer nok ikke lenger. Jeg er opprinnelig fra Trøndelag, men bor på østlandet og naboen vår leier sokkelleilighet og kjører Tesla. Så prioriteringene blant Tesla-eierne er nok like skakkjørte uansett hvor de kommer i fra. Det gjelder forøvrig sikkert ikke bare de som kjører Tesla, men det blir liksom litt synligere siden de fleste vet hva en Tesla koster.

Anonymkode: 78388...f0d

De fleste jeg så hadde Model 3 (billigversjonen) og den begynner på 450 000. Men de ønsker å fremstå vellykkede som kjører Tesla. Og selv med en billig må de låne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...