AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #1 Skrevet 10. juni 2019 Enkelte utdannelser er det vanskelig å få jobb i, og særlig som nyutdannet. Da er jeg enig. Men, dersom noen har gått arbeidsledig en stund, og søker på jobber som det ikke kreves så mye for å få.. jeg har sett folk her skrive "søk i hele landet!". Altså, hva i huleste er vitsen?! Hvis du skal søke på butikk eller kafe, du bor i Oslo, hvorfor i huleste søke til Ålesund eller Trondheim? tror dere ikke det er folk som allerede bor i Trondheim som søker seg dit også, som slipper å flytte for å få jobben? Anonymkode: 34b64...b8b 1
herzeleid Skrevet 11. juni 2019 #2 Skrevet 11. juni 2019 Innen en del yrker er det naturlig nok ganske mange flere om beinet for stillinger i Oslo enn det vil være en del andre steder, da det rett og slett er flere som ønsker å bo der. Nettopp derfor er det en del nyutdannede som aksepterer å flytte til mindre steder fordi det er der de får seg jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #3 Skrevet 11. juni 2019 Om du bor i Oslo kan det likevel hende du danker ut alle søkerene i Trondheim. Anonymkode: 5dab6...55a 2
popstar Skrevet 11. juni 2019 #4 Skrevet 11. juni 2019 Jeg slet med å få jobb i storbyen jeg bodde i, så jeg søkte meg ut i distriktene. Sendte 40-50 søknader på et halvår i byen, uten engang å komme på et intervju. Da jeg derimot sendte et par søknader til småbyer utenfor fikk jeg tilbud om tre forskjellige jobber. Så det er et veldig godt råd i visse tilfeller. 2
Vox_populi Skrevet 11. juni 2019 #5 Skrevet 11. juni 2019 I Oslo bor det 12% av befolkningen. Skal vi da gjette på at det fins 6 ganger så mange butikker i resten av landet som i Oslo? Hvis du søker på 10 butikkjobber i Oslo og 60 stillinger i resten av landet, hvor tror du sjansen er størst for å få napp?