AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #1 Skrevet 10. juni 2019 Vi er 2 voksne og en tenåring som skal reise med tog fra Kiruna til Stockholm i sommer. Vi hadde planlagt å ta med hunden vår, og bestilte derfor en hel dyretillatt kupe med 6 liggeplasser. Altså vi 3 får hele kupeen alene både tur og retur. Nå har vi ordnet pass til hunden de dagene vi er borte, og strengt tatt TRENGER vi jo ikke hele kupeen alene. Men da vi bestilte var vi ikke 100% sikker på at svigermor kunne passe hunden. Hunden er svært dyrebar for oss, det er bare noen få personer vi stoler 100% på når det gjelder vår lille øyensten. Jeg sendte mail til togselskapet og luftet spørsmålet, da antydet jeg at det KUNNE hende at vi ikke tok med hunden likevel. Om vi da kunne reise i den samme kupeen likevel? Fikk til svar at det var ingen problem for oss å reise uten hunden i den kupeen. Men de ville likevel anbefale at vi tok kontakt med dem når vi hadde bestemt oss, slik at vi kunne bookes om i tilfelle noen andre har bruk for dyrekupeen. Og det er der «skoen» trykker. Har sjekket nettsidene deres. Og skal vi 3 reise i annen kupe må vi reise i 6-mannskupe, der det i teorien kan dukke opp 3 andre mennesker iløpet av reisen. Med alt det innebærer av lukter og snorking. Dessuten liker jeg ikke tanken på å tilbringe 15 timer sammen med potensielt 3 fremmede i en trang liten liggekupe. Eventuelt kan vi sitte i 15 timer. Lite fristende. Det er ingen 3mannskupeer med høyere standard ledig når vi reiser. I den andre enden får jeg dårlig samvittighet. Hva om det var vi som måtte ta til takke med sitteplass med hunden på toget, mens en familie på 3 okkuperte den ene dyretillatte kupeen på det toget, mens de lot hunden være hjemme hos svigermor? Mannen min ser ikke problemet, vi har betalt for vår reise, det var ledig en hel kupe, vi slo til. At hunden ble hjemme er det samme, vi har betalt. Hva ville du gjort? Booket om eller beslaglagt den samme kupeen som du hadde bestilt, selv om du lot hunden bli hjemme? Anonymkode: 7d676...d85
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #3 Skrevet 11. juni 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Booket om. Anonymkode: 2de78...d9c Begrunnelse? Anonymkode: 7d676...d85
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #4 Skrevet 11. juni 2019 Jeg har ikke noe stort problem med å dele kupe med fremmede. Tenk om de er hyggelige og spennende mennesker? Jeg hadde booket om. Anonymkode: 43eff...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #5 Skrevet 11. juni 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er 2 voksne og en tenåring som skal reise med tog fra Kiruna til Stockholm i sommer. Vi hadde planlagt å ta med hunden vår, og bestilte derfor en hel dyretillatt kupe med 6 liggeplasser. Altså vi 3 får hele kupeen alene både tur og retur. Nå har vi ordnet pass til hunden de dagene vi er borte, og strengt tatt TRENGER vi jo ikke hele kupeen alene. Men da vi bestilte var vi ikke 100% sikker på at svigermor kunne passe hunden. Hunden er svært dyrebar for oss, det er bare noen få personer vi stoler 100% på når det gjelder vår lille øyensten. Jeg sendte mail til togselskapet og luftet spørsmålet, da antydet jeg at det KUNNE hende at vi ikke tok med hunden likevel. Om vi da kunne reise i den samme kupeen likevel? Fikk til svar at det var ingen problem for oss å reise uten hunden i den kupeen. Men de ville likevel anbefale at vi tok kontakt med dem når vi hadde bestemt oss, slik at vi kunne bookes om i tilfelle noen andre har bruk for dyrekupeen. Og det er der «skoen» trykker. Har sjekket nettsidene deres. Og skal vi 3 reise i annen kupe må vi reise i 6-mannskupe, der det i teorien kan dukke opp 3 andre mennesker iløpet av reisen. Med alt det innebærer av lukter og snorking. Dessuten liker jeg ikke tanken på å tilbringe 15 timer sammen med potensielt 3 fremmede i en trang liten liggekupe. Eventuelt kan vi sitte i 15 timer. Lite fristende. Det er ingen 3mannskupeer med høyere standard ledig når vi reiser. I den andre enden får jeg dårlig samvittighet. Hva om det var vi som måtte ta til takke med sitteplass med hunden på toget, mens en familie på 3 okkuperte den ene dyretillatte kupeen på det toget, mens de lot hunden være hjemme hos svigermor? Mannen min ser ikke problemet, vi har betalt for vår reise, det var ledig en hel kupe, vi slo til. At hunden ble hjemme er det samme, vi har betalt. Hva ville du gjort? Booket om eller beslaglagt den samme kupeen som du hadde bestilt, selv om du lot hunden bli hjemme? Anonymkode: 7d676...d85 Booker selvsagt om. Dere har ikke med dyr og det blir helt feil at noen som har dyr kanskje ikke får sovekupé fordi du ikke ønsket å sove med fremmede Anonymkode: 07c99...f00 3
Kvinne87Rogaland Skrevet 11. juni 2019 #7 Skrevet 11. juni 2019 Jeg hadde booket om til en liggekupé. Jeg har reist mye, og de fleste i slike kupéer er rolige og ikke til bry. De fleste sover eller hører på musikk/leser, og det gjør jo dere og. Det er jo bare snakk om 15 timer. Plugg inn øreproppene og sov de bort. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #8 Skrevet 11. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Begrunnelse? Anonymkode: 7d676...d85 Fordi det er unødvendig å ta plassen som kanskje noen andre trenger bedre. Anonymkode: 2de78...d9c 1
Gjest Krampus Skrevet 11. juni 2019 #9 Skrevet 11. juni 2019 Hadde booket om. Hadde fått alt for dårlig samvittighet til at jeg hadde kunnet kose meg.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #10 Skrevet 11. juni 2019 Hadde ikke booket om. En eller annen gang går deg ann å være litt egoistisk. Det er vi alle selv om ingen tørr å innrømme det. Anonymkode: 67a40...3bc 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #11 Skrevet 11. juni 2019 "Ber du om andres kupéer på tog?" (sorry, kunne ikke dy meg ) Jeg ville nok bare beholdt kupéen. Anonymkode: ca64f...e46
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #12 Skrevet 11. juni 2019 Men jeg tenker det også kan være sjans for at konduktørern ber dere om å flytte dere da dere faktisk har billetter på falsk grunnlag. Dere har tross alt booket en dyrekupe uten og ha dyr Anonymkode: 07c99...f00 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #13 Skrevet 13. juni 2019 På 10.6.2019 den 23.17, AnonymBruker skrev: Vi er 2 voksne og en tenåring som skal reise med tog fra Kiruna til Stockholm i sommer. Vi hadde planlagt å ta med hunden vår, og bestilte derfor en hel dyretillatt kupe med 6 liggeplasser. Altså vi 3 får hele kupeen alene både tur og retur. Nå har vi ordnet pass til hunden de dagene vi er borte, og strengt tatt TRENGER vi jo ikke hele kupeen alene. Men da vi bestilte var vi ikke 100% sikker på at svigermor kunne passe hunden. Hunden er svært dyrebar for oss, det er bare noen få personer vi stoler 100% på når det gjelder vår lille øyensten. Jeg sendte mail til togselskapet og luftet spørsmålet, da antydet jeg at det KUNNE hende at vi ikke tok med hunden likevel. Om vi da kunne reise i den samme kupeen likevel? Fikk til svar at det var ingen problem for oss å reise uten hunden i den kupeen. Men de ville likevel anbefale at vi tok kontakt med dem når vi hadde bestemt oss, slik at vi kunne bookes om i tilfelle noen andre har bruk for dyrekupeen. Og det er der «skoen» trykker. Har sjekket nettsidene deres. Og skal vi 3 reise i annen kupe må vi reise i 6-mannskupe, der det i teorien kan dukke opp 3 andre mennesker iløpet av reisen. Med alt det innebærer av lukter og snorking. Dessuten liker jeg ikke tanken på å tilbringe 15 timer sammen med potensielt 3 fremmede i en trang liten liggekupe. Eventuelt kan vi sitte i 15 timer. Lite fristende. Det er ingen 3mannskupeer med høyere standard ledig når vi reiser. I den andre enden får jeg dårlig samvittighet. Hva om det var vi som måtte ta til takke med sitteplass med hunden på toget, mens en familie på 3 okkuperte den ene dyretillatte kupeen på det toget, mens de lot hunden være hjemme hos svigermor? Mannen min ser ikke problemet, vi har betalt for vår reise, det var ledig en hel kupe, vi slo til. At hunden ble hjemme er det samme, vi har betalt. Hva ville du gjort? Booket om eller beslaglagt den samme kupeen som du hadde bestilt, selv om du lot hunden bli hjemme? Anonymkode: 7d676...d85 Du vil jo ikke reise i en 6-manns kupé. Du har fått svar fra SJ. Hva er det du stresser med? Anonymkode: 1b869...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå