Gå til innhold

Hvordan ble livet videre etter at dere brøt kontakten med den narsissistiske veninnen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fortsatte folk å tro på dem, eller ble de avslørt?

Jeg har gått "null kontakt" med ei slik ei, da hun nesten greide å knekke meg psykisk. I ettertid har hun sendt folk etter meg som hun har manipulert, slik at de kunne trakassere og plage meg videre. Alle som en tror på og støtter narsopaten. Folk slaver velvillig rundt henne, og gjør grovarbeidet..

Men samme hvordan vedkommende lever så håper jeg at hun en dag finner seg et nytt offer, og at folk da får opp øynene når de ser hvordan hun egentlig er.

Hun har har ribbet meg for hele vennekretsen, og serverer løgner. En dyktig skuespiller er hun som også greier å snakke seg opp og fram. Det er helt utrolig å være vitne til slike menneskers liv. Min narsissist fant stor tilfredsstillelse av å erobre mine venner og se meg alene. Hun hadde alle i sitt grep, og mange ga henne gratis mat og gaver. Selvsagt unner jeg alle å få dette, men hun jeg snakker om var veldig ute etter å få gratis goder. Hun skrøt av dette spesielt til meg fra tidligere av. Jeg minnes spesielt at jeg ble flau.

Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: e9b50...c80

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært borti noe lignende, men vi hadde ikke felles vennekrets, så det var ikke så ille for meg. Men jeg kjenner igjen det å måtte håndtere en narsissist som ALLTID var i offerrollen og fikk alt til å handle om seg selv. Det at folk bidro med hjelp, gaver osv, kjenner jeg meg også igjen i. Hun sa til meg da jeg "slo opp" at hun syntes det var skikkelig dårlig gjort av meg å ikke lenger være til hjelp for henne, for hun trengte kompetansen min akkurat da jeg bestemte meg for at nok var nok. 

Hun så fullstendig forbi meg, overså sykdom og ting jeg gikk igjennom. Syntes det var helt ok at jeg kjørte 30 min ekstra for å hente henne, satte meg opp som hjelp for hele familien sin. Hun er et sånt menneske som man først får litt vondt av, for hun er på mange måter stakkarslig, så da hjelper man til, helt til det bare ikke går lenger. Hun er en sånn med et perfekt liv på FB, tusenvis av "venner" og veldig aktiv. Hun skryter aldri av at hun får ting, for hun synes oppriktig at folk skal gi henne både tjenester og ting/penger. 

Livet mitt etter at jeg avsluttet relasjonen har blitt mye bedre. Jeg er trygg i avgjørelsen min og kjenner at det er rett, det er ikke riktig å utnytte folk på den måten som hun gjør. Jeg får jevnlig henvendelser fra henne, hun sier hun savner meg, men jeg svarer ikke lenger. Jeg ser også at andre som har hjulpet henne med diverse og følt at de har måttet, også har trukket seg unna henne etter at jeg gjorde det. Jeg vet hun har snakket dritt om meg, men jeg tror jukset viser seg til slutt. Kanskje er ditt brudd med denne venninnen noe som får øynene opp hos andre i vennekretsen også. Jeg har svart ærlig når noen har spurt hvorfor jeg ikke lenger omgåes denne personen, men jeg sier "jeg føler at..." "min oppfatning er", jeg snakker ikke dritt, jeg sier bare hvordan jeg hadde det i relasjonen. 

Ønsker deg lykke til! 

Anonymkode: 965f5...cab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble kvitt ei narsissistisk venninne etter at jeg oppdaget hva hun egentlig gikk rundt og sa om meg. Vi bor i samme by,  og jeg behandler henne høflig og på avstand de gangene vi møtes. Hun går rundt og setter seg i offerrollen ved å lyve og si at jeg uprovosert bare brøt kontakten og hun aner ikke hvorfor. Sannheten er at jeg møtte henne ansikt til ansikt og konfronterte henne angående løgnene hun hadde servert på arbeidsplassen min, som kunne kostet meg jobben min. Jeg har ikke snakket med henne i ettertid og aldri spredt et ord om hva hun gjorde mot meg annet enn det jeg har delt med mine nærmeste om hvorfor vi ikke er venner mer. 

Livet nå er ganske stabilt og bra. Det er godt å ha venner du ikke MÅ presisere frasen "ikke si det til noen" hver gang man skal dele noe,.fordi den andre aldri greier å holde kjeft og bruker dine betroelser for å få oppmerksomhet. 

Anonymkode: 0c15c...d2e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var hun skjult narsissist ? Har også trukket meg vekk fra en slik veninne. Hun har manipulert alle rundt meg. Men tenker at de må finne ut av henne til slutt... Hvor lenge skal de klare å spille ovenfor de samme folkene?.. 

Tenker at jo mer tid hun bruker på andre enn meg desto mer finner de det ut. Men nå har hun fått kjæreste og det er sikkert han som er det nye offeret. 

Anonymkode: 50715...eb0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Livet ble 10 ganger bedre. Hun var giftig og gjorde ikke noe annet enn å lage kvalme, drama og holde på sabotasje for å ødelegge for andre.

Anonymkode: ecec8...81a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte, jeg ikke var meg selv rundt denne personen. Jeg var ofte i dårlig humør når jeg ikke var med personen og mistet flere venner. Det tok lang tid før jeg skjønte det. Jeg bare gikk videre. Sier ikke noe negativt om personen til andre. 

Anonymkode: dc707...6df

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å forstå om en (eks)venn er skjult narsissist eller bare en jævla drittsekk. Er deilig å ha brutt kontakten, men samtidig veldig vanskelig. Har mistet nesten hele vennekretsen min og skjønner det ikke nytter å si så mye til de andre. Håper bare de ikke blir utsatt for samme dritten eller avslører det manipulerende spillet hans. Hele greia skjærer meg i hjertet. 

Anonymkode: 564bc...205

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kuttet ut ei da jeg innså etterhvert hvor dårlig hun fikk meg til å føle om jeg ikke gjorde som hun sa. Hennes meninger og hun var hele tiden perfekt om jeg ikke gjorde det hun sa så kalte hun meg dum rett ut og svak og feig osv. Hadde en kjæreste jeg burde slå opp med for han var absolutt ikke den beste for meg men hun så aldri hvor sårt et brudd er, isteden for å godsnakke meg å si at hun kanskje føler jeg burde slå opp at det hadde vært det beste. Så sa hun heller i slik dur som det her "om du ikke slår opp er du bare skikkelig svak uansett." osv hun fikk meg til å føle meg skiikkelig dårlig.. en annen gang spiste jeg sjokolade og hun kommenterer "du vet det der er en familiesjokolade? man skal ikke spise slik alene" sånn på alle punkter så dro hun meg ned til slutt jeg orket ikke mer,  å jeg har det myyyye bedre nå

hun har faktisk ingen venninner heller, jeg var hennes eneste. men skjønner det godt, for hun er så jævla frekk mot folk og hun driter i at hun er ensom også, for hun bryr seg ikke om andre legit

Anonymkode: cc3d3...6fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...