Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg vil sitte ute å nyte sola, blir jeg naturlig nok svett, men får også masse kviser.

Hvorfor skjer dette, og kan man gjøre noe for å forhindre det?

Anonymkode: 2ff8c...4c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være solkremen? (Hvis du bruker det)

Anonymkode: 54a33...478

Skrevet

Mange får ekstremt uren hud av solkrem da, det er ikke nødvendigvis veldig bra for huden å bruke (sånn når det gjelder kviser, fortsatt bedre enn hudkreft såklart).

Hvis du også svetter i sola så er det jo ofte sånn at huden "renser seg" når du svetter, så det kommer kviser på huden før huden blir finere og renere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan få kviser i fleisen om jeg bruker solkrem... Noen får jo lett soleksem også:vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Samme her også, med mindre jeg fortsetter å være i sola..

Tipper egentlig at soling egentlig tørker ut huden på noe vis så den reagerer med å produsere fuktighet, dvs fett, som blir kviser.

Anonymkode: 3985d...983

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde ofte det før hvis jeg brukte solkrem. Nå bruker jeg egen solkrem beregnet på ansik som er beregnet på de som fort får uren hud, og har ikke noe problem med kviser når jeg soler meg. 

Anonymkode: 16f11...e8c

AnonymBruker
Skrevet

Sola får også hornlaget til å bli tykkere, som kan føre til kviser pga tilstoppinger.

Anonymkode: c08d4...f8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke pleid å bruke noe solkrem i ansiktet, så jeg sitter altså helt krem og sminke. Enda får jeg masse kviser.

TS

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde ofte det før hvis jeg brukte solkrem. Nå bruker jeg egen solkrem beregnet på ansik som er beregnet på de som fort får uren hud, og har ikke noe problem med kviser når jeg soler meg. 

Anonymkode: 16f11...e8c

Hva bruker du?😊

AnonymBruker
Skrevet

Sliter du mer fet hud og/eller urenheter ellers? Finnes egne solkremer med lettere konsistens i så fall, om du ikke alt har prøvd det

Anonymkode: 618b9...e6d

Skrevet

Kan være soleksem, det ligner kviser.

Skrevet

Jeg har tørr/ sensitiv hud, så jeg får kviser av sola og om vinteren, når det er tørr luft. Så hvis du ellers er plaget med tørr hud må du ha kremer tilpasset det, og tilføre huden MYE fuktighet (ikke fete kremer). Bruker du da kremer mot fet/ oljete hud blir det bare værre.

Skrevet

Jeg får også kviser både i ansikt, decolletage og rygg av sola. Ingen forskjell om jeg bruker solkrem eller ikke. Skulle gjerne visst hvorfor jeg får det, mens venninner sier deres hud blir bedre av solen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...