Gjest lillemæ Skrevet 30. april 2005 #1 Del Skrevet 30. april 2005 Hei alle sammen:) Jeg vil operere inn silikom pupper! Men vet ikke hvor... Er det noen som kan dele sin erfaring med forskjellige klinikker? Jeg holder selv en knapp på Fana, men de er så dyre. Grunnen til at jeg ønsker Fana, er at jeg vil ha protesen under muskelen og ønsker snittet i armhulen. Noen som har gjort det? Håper mange svarer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #2 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg har operert inn silikon på Bergen kirurgiske sykehus på Nesttun. Snittet er under brystet og vil ikke synes annet enn når jeg ligger og soler meg toppløs. Det er ikke noen andre enn min mann som ser meg fra den vinkelen. Innlegget er lagt over muskelen. Dette fordi jeg trener en del og fordi det gjør mer vondt å få lagt det under muskelen. Mange sier at det blir penere om man legger det under, men jeg synes ikke det stemmer i det hele tatt. Jeg er veldig fornøyd med resultatet, med kirurgen og klinikken. Du bør bestille en time til vurdering der, det er gratis. Selve operasjonen koster 28.000,-, altså litt mindre enn Fana Medisinske. På Volvat koster det 850,- for vurderingstime, men bare 26000,- for operasjonen. Jeg likte ikke legen på Fana med. I tillegg fortalte han ting som ikke er fakta. En ting du også må være klar over om du legger silikonen under muskelen, er at det er en stor sjanse for at muskelen blir ødelagt. Det er derfor det er lenger helingstid for mange silikonopererte. Ta en titt på CeeCee sin dagbok her inne, så får du mange tips og råd angående en slik operasjon. En ting til; du bør vente til du er ferdig med å få barn før du opererer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillemæ Skrevet 1. mai 2005 #3 Del Skrevet 1. mai 2005 du skrev: "Jeg likte ikke legen på Fana med. I tillegg fortalte han ting som ikke er fakta. " Hva var det han fortalte da, og hva het han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #4 Del Skrevet 1. mai 2005 Han jeg var hos var svensk. Husker ikke hva han het. Han viste meg et silikoninnlegg som var veldig hardt. De jeg har, er myke og fine. Som vanlig kroppsvev. Han påstod også at de som opererte inn under brystet ikke ville legge inn under muskel med snitt under armen, gjorde det fordi de ikke kunne tilby narkose. Under arm og under muskel kunne bare utføres under narkose. Der jeg opererte, fikk jeg narkose. Jeg kunne også fått det under muskel, men kirurgen anbefalte det ikke pga at muskelen kunne bli ødelagt. En annen ting han sa, var at alle silikonproteser lekker og at etter noen år ville størrelsen være merkbart mindre. Med saltvannsproteser fungerte det ikke slik. Jeg tror ikke silikonprodusentene ville ha gitt livstidsgaranti på innleggene om de visste at alle lekker? Det er derimot en større fare for at saltvannsinnleggene lekker gjennom ventilen. De er ikke helt tette, fordi (mange av disse innleggene) fylles opp med saltvann etter at det er operert inn, for å få riktig størrelse. Nå skal det sies at jeg ikke er redd for at silikon er farlig for kroppen. Silikon er et stoff som brukes til mye, bla hjerteklaffer og falske ledd. Silikonen i innleggene er ikke flytende og saltvannsinnleggene er også laget av silikon. Skallet er silikon og de er fylt med saltvann. Bestill en prøvetime på Bergen kirurgiske, så får du treffe kirurgen der og høre hva han har å si. Jeg synes i alle fall han gav meg langt mer tillit enn han på Fana gjorde. En annen ting; synes du ikke det var rotete på kontoret på Fana? Han hadde problemer med å finne en brosjyre han skulle gi meg. Jeg har problemer med å la rotete mennesker gjøre kosmetiske inngrep på kroppen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 1. mai 2005 #5 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg ville evt sendt en pm til Ninakanin. Hun har operert på Fana, saltvann under muskelen og snitt i armhulen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillemæ Skrevet 1. mai 2005 #6 Del Skrevet 1. mai 2005 takk for svar! Er det virkelig sant at silikon lekker ut etter noen år? Dette virket skremmende! Jeg er i fra finnmark og har derfor ikke vært til konsultasjon hos noen. Jeg må da sende inn bilder via email . På hvordan måte kan muskelen bli ødelagt da? Kutter kirurgene muskelen tvers over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillemæ Skrevet 1. mai 2005 #7 Del Skrevet 1. mai 2005 Æ har prøvd å skrive pm til ninakanin, men fikk ikke til pga jeg har glemt brukernavnet mitt. Og når jeg skal prøve å registrere meg på nytt, får jeg vite at epost adressen min er i bruk av et annet medlem..nemlig meg selv! huff.. :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillemæ Skrevet 1. mai 2005 #8 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har nå vært på forskjellige hjemmesider og føler at Fornebuklinikken og virker meget seriøs og bra. Noen som har erfaring fra denne? Hva med Nobel clinic? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 1. mai 2005 #9 Del Skrevet 1. mai 2005 Æ har prøvd å skrive pm til ninakanin, men fikk ikke til pga jeg har glemt brukernavnet mitt. Og når jeg skal prøve å registrere meg på nytt, får jeg vite at epost adressen min er i bruk av et annet medlem..nemlig meg selv! huff.. :cry: Det der kan jo en moderator fikse. Jeg har også erfaring, men ikke fra Bergens-området. Om du vil vite noe utover det, send en pm en da vel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 2. mai 2005 #10 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg har nå vært på forskjellige hjemmesider og føler at Fornebuklinikken og virker meget seriøs og bra. Noen som har erfaring fra denne? ) Jeg tok min operasjon på Fornebuklinikken og har ikke angret et sekund!! Profesjonelt, ryddig, og et resultat jeg er meget fornøyd med. Prismessig ligger de bra an også i tillegg til at alle etterkontroller er gratis. (Det samme er re-operasjon om noe mot formodning skulle gå galt, eller om du ønsker å ta innleggene ut) Bare still konkrete spørsmål om det er noe du lurer på. Som andre her også har nevnt kan du ta turen innom dagboken til CeeCee, for der er vi flere "silikonbabes" som er jevnlig og deler våre erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykketrolle Skrevet 2. mai 2005 #11 Del Skrevet 2. mai 2005 Er det noen som har blitt operert ved Askim klinikken? Der er de visst vant med å legge protesene inn under muskelen med et snitt i armhulen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 3. mai 2005 #12 Del Skrevet 3. mai 2005 Han jeg var hos var svensk. Husker ikke hva han het. Han viste meg et silikoninnlegg som var veldig hardt. De jeg har, er myke og fine. Som vanlig kroppsvev. Han påstod også at de som opererte inn under brystet ikke ville legge inn under muskel med snitt under armen, gjorde det fordi de ikke kunne tilby narkose. Under arm og under muskel kunne bare utføres under narkose. Der jeg opererte, fikk jeg narkose. Jeg kunne også fått det under muskel, men kirurgen anbefalte det ikke pga at muskelen kunne bli ødelagt. En annen ting han sa, var at alle silikonproteser lekker og at etter noen år ville størrelsen være merkbart mindre. Med saltvannsproteser fungerte det ikke slik. Jeg tror ikke silikonprodusentene ville ha gitt livstidsgaranti på innleggene om de visste at alle lekker? Det er derimot en større fare for at saltvannsinnleggene lekker gjennom ventilen. De er ikke helt tette, fordi (mange av disse innleggene) fylles opp med saltvann etter at det er operert inn, for å få riktig størrelse. Nå skal det sies at jeg ikke er redd for at silikon er farlig for kroppen. Silikon er et stoff som brukes til mye, bla hjerteklaffer og falske ledd. Silikonen i innleggene er ikke flytende og saltvannsinnleggene er også laget av silikon. Skallet er silikon og de er fylt med saltvann. Bestill en prøvetime på Bergen kirurgiske, så får du treffe kirurgen der og høre hva han har å si. Jeg synes i alle fall han gav meg langt mer tillit enn han på Fana gjorde. En annen ting; synes du ikke det var rotete på kontoret på Fana? Han hadde problemer med å finne en brosjyre han skulle gi meg. Jeg har problemer med å la rotete mennesker gjøre kosmetiske inngrep på kroppen min. Bare et par ting: :0) Det innlegget han viste deg var sikkert de nye silikon innleggene "Cohesive Gel" De er en del fastere enn vanlig silikon. Livstidsgaranti bety IKKE at inleggene varer livet ut. det betyr bare det at skulle det skje noe med implantatet før "holdbarhetsdatoen" går ut (10-15 år), så får du nytt implantat gratis. (men du må stort sett betale narkose og utførelsen av operasjonen selv) Ikke alle saltvanns ventilene vil lekke, men det kan skje.¨Det finnes også saltvanns innlegg som er fylt opp på forhånd og er uten ventiler. Klem, CC! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 3. mai 2005 #13 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg har nå vært på forskjellige hjemmesider og føler at Fornebuklinikken og virker meget seriøs og bra. Noen som har erfaring fra denne? Hva med Nobel clinic? :-) Hvis du bor i Finmark, er det ikke enklere for deg å dra til Tromsø? Husker ikke helt hva klinikken der heter, men hvis du søker på plastisk kirurgi, og Trømsø, så dukker det nok opp en side. Klem, CC! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykketrolle Skrevet 3. mai 2005 #14 Del Skrevet 3. mai 2005 Tromsø klinikken er underlagt klinikk stokkan i Trondhjem. Du finner den iallefall på deres hjemmeside. Er det noen som har erfaring med den da? Jeg tenker at de har mindre erfaring enn andre klinikker, men har ingen faste holdepunkter for uttalelsen min. Håper at de som er operert der kan si noe om sin erfaring. Jeg har snakket med de for lenge siden. Da ville de ikke legge implantatene under muskelen...så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå