Anne Skrevet 7. mars 2002 #1 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg og min kjære har tenkt å reise 4-5 uker i det fjerne Østen i sommer. Jeg søker derfor tips fra noen som erfaring. Noen tips om hva vi bør oppleve? Hvilke land ville dere prioritert? Vi tenker bl.a. på Kina og Fillipinene. Hvordan får man gode opplevelser, utover det å se flotte bygg? Jeg vil bli kjent med kulturen og møte mennesker. Vi vurderer også å fly om USA på hjemveien. Dere som har erfaring: Høres det sprøtt ut når vi har bare 4-5 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amelie Skrevet 7. mars 2002 #2 Del Skrevet 7. mars 2002 Hei Anne! Jeg har ikke vært hverken i Kina eller på Filippinene, men har reist en del og tenkte jeg kunne komme med noen generelle reisetips For det første ville jeg ha droppa å fly innom USA. Bruk all tiden dere har til å oppleve Asia, tro meg, dere trenger de 4-5 ukene! For å virkelig oppleve kulturen og bli kjent med mennesker, lønner det seg alltid å styre unna typiske reisemål, store byer ol. Ofte betyr det at man må bo litt dårligere og spise litt annerledes, men det er verdt det! Ved å vise respekt for kulturen og mennesker dere møter på deres vei, vil dere helt sikkert bli tatt godt i mot! Selv har jeg vært på Sri Lanka, et fantastisk land, som jeg vil anbefale dere også. Vet ikke om dette faller litt utenfor reiseruta, men uansett... Tilslutt må dere jo skaffe en guide-bok. Jeg har brukt Lonely Planet bøkene mye, men har erfart at de stedene som står omtalt der ofte er såkalte backpacker-steder. Ikke nødvendigvis negativt, men det kommer jo ann på hva slags ferie man vil ha. Lykke til med planleggingen og god tur! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2002 #3 Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg har hørt at Vietnam er kjempeflott, med fin natur og hyggelige folk. Verdt å ta en tur dit, tror jeg. Dessuten ville jeg nok ha stukket innom Singapore, bare for å ha opplevd det også! God Tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå