AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #1 Skrevet 10. juni 2019 Da snakker vi omnav-lønning. Jeg fårvanligvis den 15,men det kommer alltid den 14 på ettermiddagen istedenfor. Denne måned faller den 14 på fredag, vil det si at jeg får den 13? Anonymkode: 42727...6ef
TMB Skrevet 10. juni 2019 #3 Skrevet 10. juni 2019 Fredag er jo ikke lørdag, så skjønner ikke helt spørsmålet ditt? Kommer det vanligvis den 14. så kommer det vel den 14. denne gangen også siden det er en hverdag? 3
Anim92 Skrevet 10. juni 2019 #4 Skrevet 10. juni 2019 Vil tro den kommer fredag 14., ikke torsdag 13..
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #5 Skrevet 10. juni 2019 Sansynligvis. Her faller ordinær utbetalingsdato på en lørdag. Ordinær utbetalingsdato flyttes da til siste virkedag før helg, i dette tilfellet den 14. Dersom pengene pleier å komme på konto dagen før vil de da komme den 13. Anonymkode: 72b19...587
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #6 Skrevet 10. juni 2019 44 minutter siden, Anim92 skrev: Vil tro den kommer fredag 14., ikke torsdag 13.. Pengene kommer vanligvis den 14, på ettermiddagen. Men pengene skal egentlig komme den 15. Men jeg hørte med noen om det og de sa at det alltid kommer dagen før,så om pengene kommer en dag førpga av helg kan de komme ås tidlig som 13? Anonymkode: 42727...6ef
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #7 Skrevet 10. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da snakker vi omnav-lønning. Jeg fårvanligvis den 15,men det kommer alltid den 14 på ettermiddagen istedenfor. Denne måned faller den 14 på fredag, vil det si at jeg får den 13? Anonymkode: 42727...6ef Det kommer ann på hvilken bank du har. Tidligere så hadde hadde NAV sine utbetalinger fvia DNB. Og da fikk kundene i DNB gjerne utbetalingene sine en dag før de med andre banker, men nytt nå fra mai måned er at NAV har byttet over til Nordea, så da vil du mest sannsynlig få det en på f.eks den 14. om du ikke har Nordea. Du skal alltid ha pengene inn på fredag og utbetalings dato faller på lørdag eller søndag, samme med om den faller på en rød dag/bevegelig helligdag. Da skal den komme siste virkedag før. Anonymkode: ea4b1...8f8 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #8 Skrevet 10. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer ann på hvilken bank du har. Tidligere så hadde hadde NAV sine utbetalinger fvia DNB. Og da fikk kundene i DNB gjerne utbetalingene sine en dag før de med andre banker, men nytt nå fra mai måned er at NAV har byttet over til Nordea, så da vil du mest sannsynlig få det en på f.eks den 14. om du ikke har Nordea. Du skal alltid ha pengene inn på fredag og utbetalings dato faller på lørdag eller søndag, samme med om den faller på en rød dag/bevegelig helligdag. Da skal den komme siste virkedag før. Anonymkode: ea4b1...8f8 Ok, da får jeg sikkert den 14 da.Har dnb, og har ofte fått mye før, jeg skulle men har jo ikke noedea. Anonymkode: 42727...6ef
Anim92 Skrevet 11. juni 2019 #9 Skrevet 11. juni 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Pengene kommer vanligvis den 14, på ettermiddagen. Men pengene skal egentlig komme den 15. Men jeg hørte med noen om det og de sa at det alltid kommer dagen før,så om pengene kommer en dag førpga av helg kan de komme ås tidlig som 13? Anonymkode: 42727...6ef Som sagt, tror fortsatt du vil få de 14... ser ingen grunn til at du skal få de 13. Hadde 14. vært en lørdag, så hadde det kanskje vært en grunn .
Hedersbrukeren Skrevet 11. juni 2019 #10 Skrevet 11. juni 2019 (endret) NAV-lønning? Vil det si at du jobber i NAV? Nettopp begynt? Uansett er standardregelen at utbetaling skjer siste virkedag på forhånd når standarddagen treffer helg eller helligdag Er slik jeg jobber, i det private, men om det er en formell regel at det alltid skal være slik, det skal jeg ikke si sikkert Endret 11. juni 2019 av Hedersbrukeren
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #11 Skrevet 11. juni 2019 1 minutt siden, Hedersbrukeren skrev: NAV-lønning? Vil det si at du jobber i NAV? Nettopp begynt? Uansett er standardregelen at utbetaling skjer siste virkedag på forhånd når standarddagen treffer helg eller helligdag NAV-lønning er nok AAP eller tilsvarende ytelse. Uføretrygd kommer ca. 20. hver måned. Hilsen NAV-ansatt som får lønn samtidig som alle andre i kommunale stillinger, altså den 12. Anonymkode: 4b4e1...e80
Hedersbrukeren Skrevet 11. juni 2019 #13 Skrevet 11. juni 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: NAV-lønning er nok AAP eller tilsvarende ytelse. Uføretrygd kommer ca. 20. hver måned. Hilsen NAV-ansatt som får lønn samtidig som alle andre i kommunale stillinger, altså den 12. Anonymkode: 4b4e1...e80 Lønn er noe man mottar som vederlag for arbeid man har utført (eller skal utføre), så i så fall ble ordet benyttet galt i denne sammenhengen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå