tropica1988 Skrevet 30. april 2005 #1 Skrevet 30. april 2005 hei! skal i dag trene ganske mye, og lurer derfor på følgende: *skal på to spinningtimer, en sykkel 1 på 45 min og en sykkel 2 kompakt etterpå (30 min). De varer fra 14.30 til 15.15 og 15.25 til 15.55. Dette er forsåvidt greit, da jeg spiser noe lett mat ca. en time før. Problemet kommer da jeg skal over på en Body Pump time rett etterpå, denne begynner kl 16.00 og varer til 17.00. I og med at jeg har kun 5 min på meg til å skifte sko og gjøre klar vekter blir det problematisk å få spist noe, i tillegg til at jeg ikke er sååå sulten liksom. Men ca. halvveis ut i Body Pump timen pleier jeg å bli angrepet av en skikkelig sultfølelse! Blir derfor ganske slapp liksom.. burde jeg da spise noe mellom disse timene, i så fall hva? En banan? Skal også sykle til og fra trening, ca 1 mil (strak vei, lite bakker, med andre ord lite anstrengende) Takker for svar!
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #2 Skrevet 30. april 2005 Jeg forstår ikke helt hva du skal med 2 spinningstimer etter hverandre? Du må spise GODT ca 1 time FØR trening,da er du sikkert mett i de 3 timene.Og da mener jeg protein rik mat som holder deg mett lenge ,feksempel bønner i tomat ,bacon, 2 egg.
Gjest Gjesta Skrevet 30. april 2005 #3 Skrevet 30. april 2005 Hvis jeg tar slike maratonøkter, pleier jeg å presse i meg en liten flaske sportsdrikk før styrkeøkta, og det funker for å få energien opp. Banan har lett for å legge seg som en tung klump i magen.
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #4 Skrevet 30. april 2005 Du burde tatt body pump FØR spinning. Carbo lagrene dine er tomme etter 2 halv time sykling da tærer du på musklene isteden for fettforbrenning.
Gjest Gjesta Skrevet 30. april 2005 #5 Skrevet 30. april 2005 Du burde tatt body pump FØR spinning. Carbo lagrene dine er tomme etter 2 halv time sykling da tærer du på musklene isteden for fettforbrenning. Ikke hvis du fyller på med raske karbohydrater før styrketreningen.
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #6 Skrevet 30. april 2005 Dette ville jeg gjort: Spist havregryn med melk (og sukker, syltetøy eller frukt) før treninga starter. Skal jeg ut på lengre økter spiser jeg så mye havregryn jeg klarer og det fungerer veldig bra, da havregryn senker blodsukkeret og holder deg mett lenge. Spaghetti eller nudler fungerer også, men gir ikke samme varige metthetsfølelsen. Så ville jeg tatt med 2-3 bananer og dytta innpå innimellom. Og passa på å drikke *masse* vann underveis.
tropica1988 Skrevet 30. april 2005 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2005 Spiste to heimalaga rundstykker m/pålegg og ein youghurt før trening. Klarte å få stappa i meg en banan mellom sykkel og pump, gikk helt greit det. Er en del sulten nå, men venter på kylling, reker, ris og grønnsaker nå.. en slags "ris deluxe" Er klar for det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå