AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #1 Skrevet 10. juni 2019 Sliter sånn med å vite når barnet på 2 år skal ha lue og når hun kan slippe det. Har et ørebarn så er livredd for at hun skal få ørebetennelse fordi jeg ikke tar på lue. Forstår jo at det ikke trengs om det er veldig varmt og helt vindstille, men jeg sliter litt ellers med å finne det ut så bruker nesten alltid lue. Finnes det en «regel» for slik? Over en viss temperatur kan man slippe lue osv? Anonymkode: f4bc5...4c3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #2 Skrevet 10. juni 2019 Kan være kald trekk/vind selv om temperaturen er fin 😊 Pannebånd kan jo være en løsning de dagene du er usikker. Anonymkode: 9cd93...f73
Ulrikke Skrevet 10. juni 2019 #3 Skrevet 10. juni 2019 Jeg aner ikke, men vi har ørebarn i barnehagen der jeg jobber, mor sier at de fikk beskjed om 15(!) grader på sykehuset.... Og lite vind.... Løsningen her er pannebånd, men dette barnet er litt eldre enn ditt da... Solhatt med øreklaffer? Pannebånd? Her er det en kamp å få barnet til å ha på når det er sol og 14 grader, og jeg forstår hvorfor, håret blir jo vått av svette.... Samtidig skjønner vi mor, som ikke vil at barnet skal bli mer sykt, selvfølgelig. Ikke så lett bestandig!
Minlillelykke Skrevet 10. juni 2019 #4 Skrevet 10. juni 2019 Vi har også to ørebarn, ei på 1.5 og en på 4. Vi bruker lue/pannebånd evt skaut eller solhatt med klaffer. Å gå uten noe over ørene i det været vi har hatt er uaktuelt. Barnelegen sa til oss jevn varme over tid (2-3 uker) skulle til før vi kan kutte lue og medisiner. Vi er for øyeblikket i spania og her brukes ikke lue, men luen skal på når vi er hjemme igjen
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #5 Skrevet 10. juni 2019 Vi har hjemmestrikket silkelue på hele tiden på sommeren. Den er helt fantastisk. Ikke noe varm og veldig pustende samtidig som at den luner over ørene. Anonymkode: 766cc...bba
Gruselgrafs Skrevet 10. juni 2019 #6 Skrevet 10. juni 2019 Noe som dekker ørene, men ikke er så varm som lue:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå