Gå til innhold

Moccamaster, er det noen forskjell på disse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utseendet er jo ganske forskjellig. Ellers har den dyreste automatisk dryppstopp, mens den billigste har manuell dryppstopp av "klassisk" Moccamaster-type. Ellers ser jeg ingen spesielle forskjeller. Dyr dryppstopp, i så fall. 

Jeg hadde forresten ikke kjøpt noen av dem. Har inntrykk av at kaffen stort sett blir kald før du rekker å trakte den ferdig. Det hjelper nok å varme kanna godt opp med kokende vann først, men jeg foretrekker uansett en Moccamaster av den "gammeldagse" typen. Og hvor mye koster ekstra termokanner, om du skal ha stort selskap? Ellers må du jo helle over på andre kanner etterhvert uansett, og da er jo hele poenget borte. 

Anonymkode: 807ac...03e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utseendet er jo ganske forskjellig. Ellers har den dyreste automatisk dryppstopp, mens den billigste har manuell dryppstopp av "klassisk" Moccamaster-type. Ellers ser jeg ingen spesielle forskjeller. Dyr dryppstopp, i så fall. 

Jeg hadde forresten ikke kjøpt noen av dem. Har inntrykk av at kaffen stort sett blir kald før du rekker å trakte den ferdig. Det hjelper nok å varme kanna godt opp med kokende vann først, men jeg foretrekker uansett en Moccamaster av den "gammeldagse" typen. Og hvor mye koster ekstra termokanner, om du skal ha stort selskap? Ellers må du jo helle over på andre kanner etterhvert uansett, og da er jo hele poenget borte. 

Anonymkode: 807ac...03e

Takk for svar.

Grunnen til at jeg skal ha med termokanne, er at vi skal ha den i campingvognen (kjørevogn) og skal ha minst mulig knusbart i den. 

Anonymkode: f1e97...2dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke forskjellene på de maskinene du linket til, men når du skal kjøpe Moccamastwr bør du gå for en som har auto stop. Dvs. at den slåss seg av selv dersom du glemmer å skru den av. 

Anonymkode: 3d329...efa

• Liker 2
Skrevet

Kaffetrakting direkte på termokanne fungerer ikke godt. Har prøvd og gikk lei.  Mye bedre kaffe hvis du har en Moccamaster som trakter på glasskolbe og deretter kan du helle den over på termokanne.  Pass på å kjøpe en Moccamastertype som automatisk slår seg av etter to timer.  Det er gull verdt, så slipper du å bekymre deg for om du husket å slå av trakteren.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Grunnen til at jeg skal ha med termokanne, er at vi skal ha den i campingvognen (kjørevogn) og skal ha minst mulig knusbart i den. 

Anonymkode: f1e97...2dc

Innsiden i termokannen er glass og knuser like lett som en glasskolbe.

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Pillarguri skrev:

Innsiden i termokannen er glass og knuser like lett som en glasskolbe.

Det er den ikke på den øverste, iallefall. Den er veldig bra, og kaffen holder seg varm leng.

Anonymkode: 1bd27...7bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...