Gå til innhold

Ørjan Burøe

venus*

Anbefalte innlegg

Snikksnakker skrev (6 minutter siden):

Ser jo at "enkelte" vil forsvare ham til Dovre faller....😉 går ut i fra at dere har en relasjon, da er det jo forståelig. 

Kjenner ikke mannen personlig, men kjenner miljøet godt. Og har hørt mange mange fortelle... i mange, mange år. Det er ikke uten grunn, at Burøe er kansellert inne i miljøet.... det kan man selvsagt la være å tro på, men grafsing, tafsing og en generell nedlatende holdning til kvinner er faktisk ikke greit i 2025.

Ja, Ørjan er min beste venn. Jeg kjenner ikke miljøet, men jeg kjenner han godt. Grafsing, tafsing og nedlatende holdninger til kvinner er ikke greit. Hadde han oppført seg slik i 2025, så hadde han ikke vært min beste venn.  Slik adferd er heller ikke greit fra den kvinnelige leiren, men det ser ut til at ingen setter ned foten der. Eksempelvis artikkelen om Tusvik fra desember om det mannlige kjønnsorganet; snu den artikkelen til en man som snakker om f-te.

Ørjan bad om unnskyldning i bøtter og spann, hva jeg har lest selv i media det siste døgnet. Media ville han skulle be om unnskyldning for det den syke kvinnen påsto han hadde gjort. Da ble han taus, for hva skulle han si? Haterne kommer alltid til å hate. Noen mennesker er slik, og de skulle visst at det ødelegger for seg selv. Livet er for kort til å hate og følge mennesker i media man ikke liker. 

Alle mine venner og familie som har møtt Ørjan og blitt kjent med han har bare godt å si om han og fine opplevelser. Han har vært den beste vennen jeg noen gang kunne drømt om. Han stiller alltid opp!

Og til dere som rakker ned på romantiske relasjoner han har hatt; skam dere! Og hva vet dere om det er slutt, hvor lenge relasjonen evt har vart og hvorfor den evt er slutt? Det er bare fantasi og oppspinn som foregår i hodene deres. 

Hva om algoritmene en dag avslører hvem dere alle er? Kan dere stå for det dere skriver?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Licorne skrev (1 minutt siden):

Hvor da? 🤔🤔🤔

Jeg har sett dokumentene/epostene. Det samme har Dagbladet, og det skriver de blant annet i siste artikkelen i Dagbladet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettroll_jeger skrev (20 minutter siden):

Ja, Ørjan er min beste venn. Jeg kjenner ikke miljøet, men jeg kjenner han godt. Grafsing, tafsing og nedlatende holdninger til kvinner er ikke greit. Hadde han oppført seg slik i 2025, så hadde han ikke vært min beste venn.  Slik adferd er heller ikke greit fra den kvinnelige leiren, men det ser ut til at ingen setter ned foten der. Eksempelvis artikkelen om Tusvik fra desember om det mannlige kjønnsorganet; snu den artikkelen til en man som snakker om f-te.

Ørjan bad om unnskyldning i bøtter og spann, hva jeg har lest selv i media det siste døgnet. Media ville han skulle be om unnskyldning for det den syke kvinnen påsto han hadde gjort. Da ble han taus, for hva skulle han si? Haterne kommer alltid til å hate. Noen mennesker er slik, og de skulle visst at det ødelegger for seg selv. Livet er for kort til å hate og følge mennesker i media man ikke liker. 

Alle mine venner og familie som har møtt Ørjan og blitt kjent med han har bare godt å si om han og fine opplevelser. Han har vært den beste vennen jeg noen gang kunne drømt om. Han stiller alltid opp!

Og til dere som rakker ned på romantiske relasjoner han har hatt; skam dere! Og hva vet dere om det er slutt, hvor lenge relasjonen evt har vart og hvorfor den evt er slutt? Det er bare fantasi og oppspinn som foregår i hodene deres. 

Hva om algoritmene en dag avslører hvem dere alle er? Kan dere stå for det dere skriver?

Hahahah herregud.

• Liker 8
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettroll_jeger skrev (32 minutter siden):

Dette er det dummeste jeg har lest her inne... sier ikke mer! 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettroll_jeger skrev (3 timer siden):

Det blir vanskelig å svare på da jeg ikke kjente han i 2015-2019. Jeg vil aldri dømme et menneske ut fra hva som står i media. Men jeg har gjort meg noen refleksjoner…

Det siste døgnet har jeg lest alt jeg har klart å finne ved hjelp av KI og google meg frem til fra 2015 og frem til i dag. Jeg har også analysert innholdet her på Kvinneguiden ved hjelp av KI. Konklusjonen til den menneskelige og kunstige intelligensen er sammenfallende. Det hele saken stod og falt på var det som ble presentert som «sannhetsvitnet» av Tusvik & Tønne og få (koordinerte) timer etter av VG, hvor daværende ektemann til Tusvik hadde en ledende stilling. «Sannhetsvitnet» beskrivet Se & Hør slik fire år etter: 

«NB: I en tidligere versjon av denne saken refererte Se og Hør til en navngitt kvinne i 30-årene som hadde fremsatt grove påstander om Ørjan Burøe. I artikkelen avsto både Burøe og hans manager å kommentere beskyldningene. Nå i 2023 ble samme kvinne dømt i tingretten til 60 dagers betinget fengsel for blant annet å ha fremsatt alvorlig krenkende påstander mot flere personer, inkludert Ørjan Burøe. I sin forklaring tilsto kvinnen uforbeholdent alle forholdene hun var tiltalt for. På bakgrunn av dommen, har vi i denne saken valgt å fjerne alle påstandene kvinnen fremsatte mot Burøe.»

Dette var påstandene Burøe i 2019 valgte å ikke kommentere på; han beskyttet en psykisk syk kvinne og valgte å avstå fra å fortelle sannheten om kvinnen. Både Tusvik & Tønne og VG ble opplyst om kvinnens psykiske helse før de publiserte saken. Da Burøe konfronterte VG med ytterligere nye bevis i 2023, en rettskraftig dom der kvinnen er dømt for samme usanne påstander, blir han møtt av VG med at saken er foreldet. Hver dag Podme velger å la episoden med de falske anklagene ligge ute, velger de å bevisst spre grove usanne beskyldninger fremført med stemmen til Sigrid Bonde Tusvik. 

Dette er samme kvinne som i 2010 gikk ut i media og oppfordret norske menn å tafse litt mer: https://www.klikk.no/produkthjemmesider/herogna/norske_kjendiser/norske-menn-bor-tafse-mer-3204418

I 2018 har bønnene blitt hørt, og hun skriver om en mannlig kollega som har slengt p-nis på låret hennes, og at «sånn har det jo alltid vært».  Hun har også blitt utsatt for at noen har tatt henne på fi-a hele tre (!!!) ganger på julebord  

https://www.dagbladet.no/kultur/bonde-tusvik-pa-metoo-marsj-forteller-om-grov-trakassering-fra-komikerkollega/69363360

I en artikkel i Dagbladet sier hun «Det er et mysterium med de som blir med folk hjem og ikke ligger». Hun sier videre at: «- Penis er virkelig helt magisk [...]. Hvis en penis kommer inni meg da er det sånn «okei, nå er det kjørt». Penis er en magisk stang som forstyrrer alt i hele universet. Er du ikke enig? For en fantastisk greie. Alle er forskjellige og trykker på de morsomste steder inni deg, forteller komikeren.» «…de morsomste mennene er de som tåler at hun deler såpass åpent om ting».

https://www.dagbladet.no/kjendis/penis-er-magisk/82407570

Etter å ha brukt altfor mange timer på Tusvik, forstår jeg endelig hva som ligger bak heksejakten. Jeg undrer, ser dere ikke mønsteret? Eller vil dere ikke se? Denne oppsummerer mye av det jeg finner utover delte artikler: 

https://www.dagbladet.no/kultur/bollene-tusvik-og-tonne/70919611

«Jeg er drittlei av at Tusvik og Tønne gjennom sine podkaster framstiller vår bransje, altså standup miljøet, som noe den ikke er; hjerteløs, kynisk, humørløse og, ironisk nok, usedvanlig lettkrenka.

At de latterliggjør, trakasserer og raljerer uten hensyn, på tidvis syltynne grunnlag, og ofte totalt ut av proporsjoner. Det er på tide at de sier unnskyld.»

«Hennie ble såret selvsagt, og i de påfølgende podkaster kommer de stadig tilbake til hvor underlig de synes det er. Eller som Lisa foreslår som løsning: «Du må få la han ta deg i toer´n Sigrid, da blir han blid igjen» (Prøv å snu kjønnsrollene i den vitsen, så har du en «Me too»- sak)»

Nå burde du skylde ned det siste rødvinsglasset med en vodka Ørjan, og gå å legge deg! 

• Liker 8
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licorne skrev (46 minutter siden):

Hahahah herregud.

Hadde blitt skikkelig imponert om min beste venn hadde outa meg på kvinneguiden 🙈

• Liker 21
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettroll_jeger skrev (5 timer siden):

Det blir vanskelig å svare på da jeg ikke kjente han i 2015-2019. Jeg vil aldri dømme et menneske ut fra hva som står i media. Men jeg har gjort meg noen refleksjoner…

Det siste døgnet har jeg lest alt jeg har klart å finne ved hjelp av KI og google meg frem til fra 2015 og frem til i dag. Jeg har også analysert innholdet her på Kvinneguiden ved hjelp av KI. Konklusjonen til den menneskelige og kunstige intelligensen er sammenfallende. Det hele saken stod og falt på var det som ble presentert som «sannhetsvitnet» av Tusvik & Tønne og få (koordinerte) timer etter av VG, hvor daværende ektemann til Tusvik hadde en ledende stilling. «Sannhetsvitnet» beskrivet Se & Hør slik fire år etter: 

«NB: I en tidligere versjon av denne saken refererte Se og Hør til en navngitt kvinne i 30-årene som hadde fremsatt grove påstander om Ørjan Burøe. I artikkelen avsto både Burøe og hans manager å kommentere beskyldningene. Nå i 2023 ble samme kvinne dømt i tingretten til 60 dagers betinget fengsel for blant annet å ha fremsatt alvorlig krenkende påstander mot flere personer, inkludert Ørjan Burøe. I sin forklaring tilsto kvinnen uforbeholdent alle forholdene hun var tiltalt for. På bakgrunn av dommen, har vi i denne saken valgt å fjerne alle påstandene kvinnen fremsatte mot Burøe.»

Dette var påstandene Burøe i 2019 valgte å ikke kommentere på; han beskyttet en psykisk syk kvinne og valgte å avstå fra å fortelle sannheten om kvinnen. Både Tusvik & Tønne og VG ble opplyst om kvinnens psykiske helse før de publiserte saken. Da Burøe konfronterte VG med ytterligere nye bevis i 2023, en rettskraftig dom der kvinnen er dømt for samme usanne påstander, blir han møtt av VG med at saken er foreldet. Hver dag Podme velger å la episoden med de falske anklagene ligge ute, velger de å bevisst spre grove usanne beskyldninger fremført med stemmen til Sigrid Bonde Tusvik. 

Dette er samme kvinne som i 2010 gikk ut i media og oppfordret norske menn å tafse litt mer: https://www.klikk.no/produkthjemmesider/herogna/norske_kjendiser/norske-menn-bor-tafse-mer-3204418

I 2018 har bønnene blitt hørt, og hun skriver om en mannlig kollega som har slengt p-nis på låret hennes, og at «sånn har det jo alltid vært».  Hun har også blitt utsatt for at noen har tatt henne på fi-a hele tre (!!!) ganger på julebord  

https://www.dagbladet.no/kultur/bonde-tusvik-pa-metoo-marsj-forteller-om-grov-trakassering-fra-komikerkollega/69363360

I en artikkel i Dagbladet sier hun «Det er et mysterium med de som blir med folk hjem og ikke ligger». Hun sier videre at: «- Penis er virkelig helt magisk [...]. Hvis en penis kommer inni meg da er det sånn «okei, nå er det kjørt». Penis er en magisk stang som forstyrrer alt i hele universet. Er du ikke enig? For en fantastisk greie. Alle er forskjellige og trykker på de morsomste steder inni deg, forteller komikeren.» «…de morsomste mennene er de som tåler at hun deler såpass åpent om ting».

https://www.dagbladet.no/kjendis/penis-er-magisk/82407570

Etter å ha brukt altfor mange timer på Tusvik, forstår jeg endelig hva som ligger bak heksejakten. Jeg undrer, ser dere ikke mønsteret? Eller vil dere ikke se? Denne oppsummerer mye av det jeg finner utover delte artikler: 

https://www.dagbladet.no/kultur/bollene-tusvik-og-tonne/70919611

«Jeg er drittlei av at Tusvik og Tønne gjennom sine podkaster framstiller vår bransje, altså standup miljøet, som noe den ikke er; hjerteløs, kynisk, humørløse og, ironisk nok, usedvanlig lettkrenka.

At de latterliggjør, trakasserer og raljerer uten hensyn, på tidvis syltynne grunnlag, og ofte totalt ut av proporsjoner. Det er på tide at de sier unnskyld.»

«Hennie ble såret selvsagt, og i de påfølgende podkaster kommer de stadig tilbake til hvor underlig de synes det er. Eller som Lisa foreslår som løsning: «Du må få la han ta deg i toer´n Sigrid, da blir han blid igjen» (Prøv å snu kjønnsrollene i den vitsen, så har du en «Me too»- sak)»

Men Stand Up Norge kuttet jo kontakten med ØB etter "press" fra miljøet rundt lenge før podcasten til T&T? Hvordan kan podcasten i 2019 ha større betydning enn å bli fjernet fra Stand Up Norge etter at alle har visst i flere år og satt foten ned? 

Jeg syntes for all del T&T tar seg ganske mye friheter (sluttet å høre på dem fast for mange år siden), men å gi denne episoden skylden for hans down fall? Om han tror på det selv så er innsikten hans smultring. 

• Liker 7
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anomyn Burker
Nettroll_jeger skrev (3 timer siden):

Du sitter og forer AI med diskusjoner på Kvinneguiden, med håp om å kanskje oute anonyme her? 

Å bli outa i denne tråden er kanskje ikke verdens undergang, men det mange her inne som skriver såre og dypt personlige ting. Du vil rive disse med deg og ødelegge liv. Og ta liv. Det er en del kvinner som skriver om vold, mot seg og sine barn. Skjønner du rekkevidden av hva du truer med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettroll_jeger skrev (6 timer siden):

Så KI foreslår at alt sammen er Sigrid BT sin skyld? For det er vel det du egentlig konkluderer med i denne "analysen basert på KI, google og Kvinneguiden" du har lest deg opp på det siste døgnet. Tror du bør få justert KI-kunnskapene dine og samtidig ta et kurs i kritisk tekning. Og gjerne et i kildekritikk også. Å kun bli foret med den ensidige fremstilling av hvordan Ørjan har opplevd det vil ikke gi så revolusjonerende resultater. Slik han fremdeles fremstår i media viser han med all tydelighet at han fremdeles mener at det er HAN som er offeret og er veldig klar på hvem som har skylda for at det ble som det ble. Kanskje på tide å gå videre i livet sitt?

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (1 time siden):

Så KI foreslår at alt sammen er Sigrid BT sin skyld? For det er vel det du egentlig konkluderer med i denne "analysen basert på KI, google og Kvinneguiden" du har lest deg opp på det siste døgnet. Tror du bør få justert KI-kunnskapene dine og samtidig ta et kurs i kritisk tekning. Og gjerne et i kildekritikk også. Å kun bli foret med den ensidige fremstilling av hvordan Ørjan har opplevd det vil ikke gi så revolusjonerende resultater. Slik han fremdeles fremstår i media viser han med all tydelighet at han fremdeles mener at det er HAN som er offeret og er veldig klar på hvem som har skylda for at det ble som det ble. Kanskje på tide å gå videre i livet sitt?

Altså…. Hvor skal man begynne🙈 Problemet til Ørjan er jo at det ikke bare er Tusvik han har gjort ufine ting med. Hvorfor tror du hele bransjen vendte han ryggen? Mannen sin oppførsel er grunnen til det. Godt mulig han har endret seg nå, la oss inderlig håpe det. Men det er jo nitrist å se at han ikke forstår at det eneste kloke å gjøre er å legge seg flat, beklage ALT og gå videre. Det å anmelde nå gjør jo at hele saken blusser opp igjen. Ufattelig uklokt av han.

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker45 skrev (11 minutter siden):

Altså…. Hvor skal man begynne🙈 Problemet til Ørjan er jo at det ikke bare er Tusvik han har gjort ufine ting med. Hvorfor tror du hele bransjen vendte han ryggen? Mannen sin oppførsel er grunnen til det. Godt mulig han har endret seg nå, la oss inderlig håpe det. Men det er jo nitrist å se at han ikke forstår at det eneste kloke å gjøre er å legge seg flat, beklage ALT og gå videre. Det å anmelde nå gjør jo at hele saken blusser opp igjen. Ufattelig uklokt av han.

Ja, det er rett og slett et konsept som kalles konsekvenser, noe Ørjan og hele Bakkemannskapet rett og slett ikke har forstått innholdet av. Dette er jo barnelærdom for de fleste: er du en dritt, så får du ikke være med å leke. Vis over tid har forstått hvorfor du ble utestengt og at du klarer å oppføre deg, og du blir invitert inn igjen. Derfor er både Hulsker og Antonsen tilbake i manesjen etter sine fadeser, mens Burøe og Bakke står på utsiden og hyler og vil inn og mener alt er veldig urettferdig og at alle andre er slemme og at den har gjort ditt og den har gjort datt og det er verre. 

Apropos konsekvenser - Ørjan sier jo i podcasten som @Felis så glitrende refererte fra at han kunne ønske han hadde fått en dom, for da kunne han sonet den og dermed vært "fri". Han drar til og med David Toska inn som et eksempel her! Men er det noe vi har lært av Burøe og Bakke er jo at det hjelper jo ikke med verken flere års terapi (Burøe) eller fengsel (Bakke), for de fortsetter jo bare i samme sport de har gjort hele veien! Forhåpentligvis har Burøe sluttet å være trakasserende på en seksuell måte, men de fortsetter jo å jage og true som de har gjort hele veien. 

Noen vil nok til og med kalle situasjonen disse to nå sitter i for karma. 

• Liker 6
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anomyn Burker skrev (5 timer siden):

Du sitter og forer AI med diskusjoner på Kvinneguiden, med håp om å kanskje oute anonyme her? 

Å bli outa i denne tråden er kanskje ikke verdens undergang, men det mange her inne som skriver såre og dypt personlige ting. Du vil rive disse med deg og ødelegge liv. Og ta liv. Det er en del kvinner som skriver om vold, mot seg og sine barn. Skjønner du rekkevidden av hva du truer med? 

Dette er ikke en trussel fra meg. Men en reell trussel med bakgrunn i utviklingen av teknologien. 

Ja, jeg har brukt KI på tråden og andre artikler på nettet for å lage en analyse av hele saken og situasjonen; for min egen del. Og så har jeg brukt tid og verktøyet til å forstå mekanismene i «hatere». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

refill skrev (5 timer siden):

Men Stand Up Norge kuttet jo kontakten med ØB etter "press" fra miljøet rundt lenge før podcasten til T&T? Hvordan kan podcasten i 2019 ha større betydning enn å bli fjernet fra Stand Up Norge etter at alle har visst i flere år og satt foten ned? 

Jeg syntes for all del T&T tar seg ganske mye friheter (sluttet å høre på dem fast for mange år siden), men å gi denne episoden skylden for hans down fall? Om han tror på det selv så er innsikten hans smultring. 

Et typisk «resonnement» fra en person som ikke er i stand til å se seg selv eller handlingene sine utenfra. Selv når tidslinjen ikke stemmer (persona non grata og adskillige varsler i miljøet kommer før  podcasten til T&T) insisterer ØB på alt er SBT’s feil. 
T&T er muligvis blant de som brakte metoo-saken hans ut av komikermiljøet til resten av Norge men oppførsel han var jaggu meg godt kjent lenge før podcasten ble publisert. 

Passer godt sammen med resten av personligheten hans som avfeier og nedvurderer opplevelsene til de han har trakassert (det var ikke slik, det var ikke så ille, hun la opp til det selv, det var bare en spøk osv.). I tillegg til den helt groteske ideen hans om at ofrene skal kontakte ham for å be om unnskyldning og før noen gjør det så har handlingene aldri tatt sted og han selv mener han ikke trenger unnskylde. Lite bryr han seg heller om hans track record i offentlig uthenging, trusler og sende den dømte manageren etter de som eventuelt ville stått fram.

Min konklusjon er at han (kanskje?) etterhvert har lært seg at tafsing på kvinner som ikke selv ønsker det ikke er lov. Men resten av hodet hans er fortsatt presis der det var for 10 år siden. Han anser fortsatt seg selv som en hyggelig jovial og misforstått fyr som blir uforholdsmessig straffet for noe som ikke var så ille. Han er ikke i stand til å se selv selv og handlinger sine utenfra. Men for oss på utsiden er de røde flaggene fortsatt veldig tydelige. Klart vi ikke ønsker å samarbeide eller gå på show med en fyr som ikke er god og som selv terapi og mange år etterpå fortsatt ikke skjønner omfanget og ugreiheten av det han gjorde. Det er faktisk vårt privilegie å kunne unnlate å ha noe med slike personer som ØB å gjøre. Det er derimot ikke ØBs rettighet å få fortsette karrieren (han selv ødela) som komikerkjendis. 

• Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg husker så har ØB, gjort karrieren sin vanskelig selv. 

- ufin mot damer og kollegaer. 
- snappet veldig mye spesielt til flere kvinner 
- utro/ behandlet ikke eks kona så bra. 
- det var flere generelt fra stand up milijøet som unngikk kontakt med han. 

ja T&T kan være bli mye for mange, men samtidig kaller de en spade for en spade

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (3 timer siden):

Jeg har fortsatt mye å lære om KI, så jeg holder på med en master ved siden av jobb for å lære mer. Holder også kurs i bruk av KI og de etiske implikasjonene. Kanskje jeg skal holde et kurs for brukere på kvinneguiden om hvordan dere automatisk lett kan transkribere en podcast? Da slipper dere å bruke så mye tid på det. 

Hva tenker du om kritisk tenkning og kildekritikk? Jeg leser gjerne mer om temaet 🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt tips er å ikke ha samme bilde på KG som på Twitter, hvis man bryr seg om å være anonym. 

• Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker45 skrev (3 timer siden):

Kanskje det fra et kommunikasjonsfaglig ståsted ville vært klokest å la det ligge mht karrieren. For han tror jeg det handler om noe mye større; noe som ligger utenfor han selv.
Det eneste han ber om skal bli fjernet fra nettet er brevet fra den psykisk syke kvinnen som blir lest opp av Tusvik i podcasten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (6 timer siden):

Grunnen til at denne episoden var årsaken, tror jeg skyldes publiseringen i VG noen timer etter. Folket bryr seg ikke om interne konflikter i komikermiljøet når de skal kjøpe billetter, de bryr seg om artisten. Derfor er nettopp denne usanne historien til den psykisk syke kvinnen så avgjørende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettroll_jeger skrev (2 minutter siden):

Grunnen til at denne episoden var årsaken, tror jeg skyldes publiseringen i VG noen timer etter. Folket bryr seg ikke om interne konflikter i komikermiljøet når de skal kjøpe billetter, de bryr seg om artisten. Derfor er nettopp denne usanne historien til den psykisk syke kvinnen så avgjørende. 

Men er du ikke enig i at det blir veldig feil å gi T&T skylden for at karrieren hans ble ødelagt? Det var ikke det usanne brevet som gjorde at miljøet og "kunder" vendte han ryggen, det var jo summen av ting? 

For å være ærlig, jeg kunne ikke huske dette brevet i det hele tatt før det ble tatt opp igjen og. Jeg har jo garantert hørt det da jeg hørte mye på T&T frem til for noen år siden, jeg husker jo at hun/de outet han, men dette brevet er det knapt mulig å hente frem en fraksjon av minner om. 

Jeg tror, og det er da min personlige mening, at ØB ikke får noe oppsving igjen fordi han ikke har tatt noe reelt oppgjør med "fortiden" sin. Han har sagt unnskyld uten å si unnskyld. Han fortsetter å klandre andre for det som har skjedd han, som han strengt tatt bare har skyld i selv. Han havner litt i samme kategori som Trond Giske for meg (uten sammenligning forøvrig). Det ser ut til å mangle en grunnleggende forståelse for hva som er problemet. Og det opplegget nå? Jeg skjønner hans personlige behov for å få det fjernet ettersom det beviselig er usant, men jeg tror det skader omdømmet og karrieren hans mer. For han lar ikke publikum glemme hvorfor han forsvant. Du kan ikke bestemme hvilket skjelett som skal ramle ut av skapet når du åpner døren.. 

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...