Gå til innhold

Ørjan Burøe

venus*

Anbefalte innlegg

NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Mannen (E Bakke )må jo være psykopat 😱(Takk for deling av informativ artikkel ) 

Den saken er så utrolig grov, men samtidig så blir man ikke overrasket heller. Og det er egentlig det verste, at man egentlig ikke blir overrasket, når man har sett denne gjentakende oppførselen offentlig og så ser man at det samtidig har foregått så mye grums under overflaten. Det mest skremmende er at han kanskje hadde fått drive på fortsatt om han ikke hadde begynt å yppe med feil folk. Mads Hansen sier det jo rett ut, at han forstår at folk kan ha blitt truet til å holde kjeft eller inngå forlik. 

"– Bakke gir inntrykk av at han har noe på deg, at han har snakket med journalister, han gir tidsfrister og påstår at noe du har gjort er straffbart. Han kommer med subtile trusler. Han slenger rundt seg med juridisk språk på en måte som er ubehagelig. I alle fall for dem som ikke kan noe om jus, slik som meg, sier Hansen."

"– Jeg har en trygg økonomi. Tenk om jeg ikke hadde det: Da måtte jeg enten beklaget for noe som ikke trengs å beklage for, tatt opp lån for å få råd til advokathjelp eller blitt ruinert. Andre har nok i realiteten ikke hatt noe valg."

https://www.vg.no/spesial/2021/kjendismanageren/

Fotograf Tina i denne saken kommenterte jo også litt da Burøe-saken eksploderte, og opplevde også å bli forfulgt av EB/ØB. 

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

minimymlen skrev (5 minutter siden):

Den saken er så utrolig grov, men samtidig så blir man ikke overrasket heller. Og det er egentlig det verste, at man egentlig ikke blir overrasket, når man har sett denne gjentakende oppførselen offentlig og så ser man at det samtidig har foregått så mye grums under overflaten. Det mest skremmende er at han kanskje hadde fått drive på fortsatt om han ikke hadde begynt å yppe med feil folk. Mads Hansen sier det jo rett ut, at han forstår at folk kan ha blitt truet til å holde kjeft eller inngå forlik. 

"– Bakke gir inntrykk av at han har noe på deg, at han har snakket med journalister, han gir tidsfrister og påstår at noe du har gjort er straffbart. Han kommer med subtile trusler. Han slenger rundt seg med juridisk språk på en måte som er ubehagelig. I alle fall for dem som ikke kan noe om jus, slik som meg, sier Hansen."

"– Jeg har en trygg økonomi. Tenk om jeg ikke hadde det: Da måtte jeg enten beklaget for noe som ikke trengs å beklage for, tatt opp lån for å få råd til advokathjelp eller blitt ruinert. Andre har nok i realiteten ikke hatt noe valg."

Fotograf Tina i denne saken kommenterte jo også litt da Burøe-saken eksploderte, og opplevde også å bli forfulgt av EB/ØB. 

Er ikke alltid enig i alt Mads Hansen sier og gjør , men her er han forbilledlig 👏👏👏

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (9 minutter siden):

Og behandlingen av Kim Wigaard!  Der går de (ja, jeg skriver DE) etter familien hans også! 

• Liker 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (16 minutter siden):

Det fikk jeg ikke med meg, tror jeg, fortell, takk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (13 minutter siden):

Og behandlingen av Kim Wigaard!  Der går de (ja, jeg skriver DE) etter familien hans også! 

Det er helt sykt , å veldig typisk adferd for en psykopat .veldig bra svart av moren til K  . Helt merkelig at Bakke fortsatt er ønsket i bransjen . 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (3 minutter siden):

Det fikk jeg ikke med meg, tror jeg, fortell, takk :)

Det er jo beskrevet litt i saken jeg linket til, men hun kommenterte også på det berømte innlegget til Christoffer Schjelderup om at hun hadde blitt "forfulgt" pga negative kommentarer under diverse delinger av "Frozen-dansevideoen" til Burøe.  Vi snakker da om trusler om negative konsekvenser og ødelagte karrieremuligheter. Finnes sikkert masse dokumentasjon på dette i denne tråden og tidligere tråder om ØB og EB, så flott om noen orker å grave frem :) 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Det er helt sykt , å veldig typisk adferd for en psykopat .veldig bra svart av moren til K  . Helt merkelig at Bakke fortsatt er ønsket i bransjen . 

Han er vel ikke det....men tviholder på å ha en posisjon og prøve å holde seg relevant. I likhet med Burøe, som tydeligvis tror det er en menneskerett å være på TV og delta på reality. De burde begge to forstå at de ikke er ønsket i sine respektive bransjer, verken av oppdragsgivere, medarbeidere eller poteniselt publikum! At du selger 30 billetter til et show på Gran på Hadeland er vel ikke akkurat et tegn på at du er ettertraktet?

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (1 minutt siden):

Han er vel ikke det....men tviholder på å ha en posisjon og prøve å holde seg relevant. I likhet med Burøe, som tydeligvis tror det er en menneskerett å være på TV og delta på reality. De burde begge to forstå at de ikke er ønsket i sine respektive bransjer, verken av oppdragsgivere, medarbeidere eller poteniselt publikum! At du selger 30 billetter til et show på Gran på Hadeland er vel ikke akkurat et tegn på at du er ettertraktet?

Nei , enig i det. Men refererte til de som har han som manager fortsatt . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Nei , enig i det. Men refererte til de som har han som manager fortsatt . 

Hvem har han egentlig i stallen sin nå? Egentlig litt artig at han har/har hatt JA Riise i stallen sin, for ser for meg diskusjonene på bakrommet mellom EB og mor Riise ;) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skynder deg så får du kanskje tak i en billett til showet hans på Edderkoppen i morgen https://www.ticketmaster.no/event/orjan-buroe-greatest-vits-billetter/1209647534

Løp og kjøp 🏃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (21 minutter siden):

Det er jo beskrevet litt i saken jeg linket til, men hun kommenterte også på det berømte innlegget til Christoffer Schjelderup om at hun hadde blitt "forfulgt" pga negative kommentarer under diverse delinger av "Frozen-dansevideoen" til Burøe.  Vi snakker da om trusler om negative konsekvenser og ødelagte karrieremuligheter. Finnes sikkert masse dokumentasjon på dette i denne tråden og tidligere tråder om ØB og EB, så flott om noen orker å grave frem :) 

Og om jeg ikke husker feil så er dette en av de typiske #brevfraelden sakene

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettroll_jeger skrev (54 minutter siden):

Om du skynder deg så får du kanskje tak i en billett til showet hans på Edderkoppen i morgen https://www.ticketmaster.no/event/orjan-buroe-greatest-vits-billetter/1209647534

Løp og kjøp 🏃 

Takk for at du dokumenterer at det faktisk stemmer at han har show i Oslo, noe han benektet i tidligere dagsaktuell sak som ble referert her! Men trenger vel ikke løpe og kjøpe, for det er vel ikke akkurat fare for at det blir utsolgt om man ser på ledige billetter. 

image.thumb.png.d707cfa29405755fb2fd20d288e9a9de.png

Endret av minimymlen
Stavefeil pluss lagt inn skjermdump for dokumentasjon
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har han egentlig i stallen sin nå? Egentlig litt artig at han har/har hatt JA Riise i stallen sin, for ser for meg diskusjonene på bakrommet mellom EB og mor Riise ;) 

Ifølge artikkelen : Riise , Linda Johansen , mener d sto noen fler og . Men mulig det var tidligere , og ingen nå lenger?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo litt artig med denne komikeren, der enkelte forsvarere (inkludert han selv) påstår at han selger for fulle hus og at han er en av de morsomste og beste komikerne, mens han OGSÅ påstår at han har "mistet Oslo" noe som heller ikke stemmer jfr innlegg over. 

Men for å ta et øyeblikksbilde over situasjonen i Bergen om noen uker, det ser vel ikke direkte utsolgt ut? Og det er vel heller ikke av de største scenene i Bergen?image.thumb.png.fd44c8e71e94052351263318b3b55dba.png 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (1 time siden):

Men det er jo litt artig med denne komikeren, der enkelte forsvarere (inkludert han selv) påstår at han selger for fulle hus og at han er en av de morsomste og beste komikerne, mens han OGSÅ påstår at han har "mistet Oslo" noe som heller ikke stemmer jfr innlegg over. 

Men for å ta et øyeblikksbilde over situasjonen i Bergen om noen uker, det ser vel ikke direkte utsolgt ut? Og det er vel heller ikke av de største scenene i Bergen?image.thumb.png.fd44c8e71e94052351263318b3b55dba.png 

Nei, for det er ingen ting som stemmer 😂  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker45 skrev (14 timer siden):

Av ren nysgjerrighet: Hva tenker du om oppførselen til Ørjan i den perioden? Altså 2015-2019?

Det blir vanskelig å svare på da jeg ikke kjente han i 2015-2019. Jeg vil aldri dømme et menneske ut fra hva som står i media. Men jeg har gjort meg noen refleksjoner…

Det siste døgnet har jeg lest alt jeg har klart å finne ved hjelp av KI og google meg frem til fra 2015 og frem til i dag. Jeg har også analysert innholdet her på Kvinneguiden ved hjelp av KI. Konklusjonen til den menneskelige og kunstige intelligensen er sammenfallende. Det hele saken stod og falt på var det som ble presentert som «sannhetsvitnet» av Tusvik & Tønne og få (koordinerte) timer etter av VG, hvor daværende ektemann til Tusvik hadde en ledende stilling. «Sannhetsvitnet» beskrivet Se & Hør slik fire år etter: 

«NB: I en tidligere versjon av denne saken refererte Se og Hør til en navngitt kvinne i 30-årene som hadde fremsatt grove påstander om Ørjan Burøe. I artikkelen avsto både Burøe og hans manager å kommentere beskyldningene. Nå i 2023 ble samme kvinne dømt i tingretten til 60 dagers betinget fengsel for blant annet å ha fremsatt alvorlig krenkende påstander mot flere personer, inkludert Ørjan Burøe. I sin forklaring tilsto kvinnen uforbeholdent alle forholdene hun var tiltalt for. På bakgrunn av dommen, har vi i denne saken valgt å fjerne alle påstandene kvinnen fremsatte mot Burøe.»

Dette var påstandene Burøe i 2019 valgte å ikke kommentere på; han beskyttet en psykisk syk kvinne og valgte å avstå fra å fortelle sannheten om kvinnen. Både Tusvik & Tønne og VG ble opplyst om kvinnens psykiske helse før de publiserte saken. Da Burøe konfronterte VG med ytterligere nye bevis i 2023, en rettskraftig dom der kvinnen er dømt for samme usanne påstander, blir han møtt av VG med at saken er foreldet. Hver dag Podme velger å la episoden med de falske anklagene ligge ute, velger de å bevisst spre grove usanne beskyldninger fremført med stemmen til Sigrid Bonde Tusvik. 

Dette er samme kvinne som i 2010 gikk ut i media og oppfordret norske menn å tafse litt mer: https://www.klikk.no/produkthjemmesider/herogna/norske_kjendiser/norske-menn-bor-tafse-mer-3204418

I 2018 har bønnene blitt hørt, og hun skriver om en mannlig kollega som har slengt p-nis på låret hennes, og at «sånn har det jo alltid vært».  Hun har også blitt utsatt for at noen har tatt henne på fi-a hele tre (!!!) ganger på julebord  

https://www.dagbladet.no/kultur/bonde-tusvik-pa-metoo-marsj-forteller-om-grov-trakassering-fra-komikerkollega/69363360

I en artikkel i Dagbladet sier hun «Det er et mysterium med de som blir med folk hjem og ikke ligger». Hun sier videre at: «- Penis er virkelig helt magisk [...]. Hvis en penis kommer inni meg da er det sånn «okei, nå er det kjørt». Penis er en magisk stang som forstyrrer alt i hele universet. Er du ikke enig? For en fantastisk greie. Alle er forskjellige og trykker på de morsomste steder inni deg, forteller komikeren.» «…de morsomste mennene er de som tåler at hun deler såpass åpent om ting».

https://www.dagbladet.no/kjendis/penis-er-magisk/82407570

Etter å ha brukt altfor mange timer på Tusvik, forstår jeg endelig hva som ligger bak heksejakten. Jeg undrer, ser dere ikke mønsteret? Eller vil dere ikke se? Denne oppsummerer mye av det jeg finner utover delte artikler: 

https://www.dagbladet.no/kultur/bollene-tusvik-og-tonne/70919611

«Jeg er drittlei av at Tusvik og Tønne gjennom sine podkaster framstiller vår bransje, altså standup miljøet, som noe den ikke er; hjerteløs, kynisk, humørløse og, ironisk nok, usedvanlig lettkrenka.

At de latterliggjør, trakasserer og raljerer uten hensyn, på tidvis syltynne grunnlag, og ofte totalt ut av proporsjoner. Det er på tide at de sier unnskyld.»

«Hennie ble såret selvsagt, og i de påfølgende podkaster kommer de stadig tilbake til hvor underlig de synes det er. Eller som Lisa foreslår som løsning: «Du må få la han ta deg i toer´n Sigrid, da blir han blid igjen» (Prøv å snu kjønnsrollene i den vitsen, så har du en «Me too»- sak)»

Endret av Nettroll_jeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nettroll_jeger skrev (1 time siden):

Dette var påstandene Burøe i 2019 valgte å ikke kommentere på; han beskyttet en psykisk syk kvinne og valgte å avstå fra å fortelle sannheten om kvinnen. Både Tusvik & Tønne og VG ble opplyst om kvinnens psykiske helse før de publiserte saken. Da Burøe konfronterte VG med ytterligere nye bevis i 2023, en rettskraftig dom der kvinnen er dømt for samme usanne påstander, blir han møtt av VG med at saken er foreldet

Han kommenterte på det flere steder, faktisk, jeg siterte fra det tidligere i kveld i denne tråden.

Og så lurer jeg veldig på hvor du har hørt hva Burøe fikk av svar fra VG?  Og hva vet du om hva VG og T&T fikk beskjed om før publisering? Og hvordan vet du hvilke spesifikke påstander som ble lagt frem i retten? Hmmm? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at "enkelte" vil forsvare ham til Dovre faller....😉 går ut i fra at dere har en relasjon, da er det jo forståelig. 

Kjenner ikke mannen personlig, men kjenner miljøet godt. Og har hørt mange mange fortelle... i mange, mange år. Det er ikke uten grunn, at Burøe er kansellert inne i miljøet.... det kan man selvsagt la være å tro på, men grafsing, tafsing og en generell nedlatende holdning til kvinner er faktisk ikke greit i 2025.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licorne skrev (7 minutter siden):

Han kommenterte på det flere steder, faktisk, jeg siterte fra det tidligere i kveld i denne tråden.

Og så lurer jeg veldig på hvor du har hørt hva Burøe fikk av svar fra VG?  Og hva vet du om hva VG og T&T fikk beskjed om før publisering? Og hvordan vet du hvilke spesifikke påstander som ble lagt frem i retten? Hmmm? 

Jeg har ikke hørt; jeg har sett. Det er grundig dokumentert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettroll_jeger skrev (35 minutter siden):

Jeg har ikke hørt; jeg har sett. Det er grundig dokumentert. 

Hvor da? 🤔🤔🤔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...