Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt på ny jobb, og fått tilbud om den  på fredag. Jeg har brukt helgen til å tenke. Etter mye frem og tilbake velger jeg å beholde den jobben jeg har, og må da ringe og takke nei i morgen. 

Jeg er konfliktsky og gruer meg til å takke nei til en jobb jeg faktisk søkte og ønsket å ha når jeg var på intervju. Hovedsaken for at jeg takker nei er avstand til jobben. 

Noe som har et tips eller to? 

Anonymkode: b6b94...970

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det som det er: at du er glad for å få tilbudt jobben, men at du må takke nei pga av reisevei/avstand. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som et luksusproblem. 

Anonymkode: 13f55...009

• Liker 2
Skrevet

Du ringer å sier det som det er. Du har ombestemt deg pga avstanden. Og så takker du for tilbudet, og ønsker dem lykke til. Gjør samtalen kort og konkret, skriv gjerne ned på et papir hva som er viktig at du husker på å si, slik at du får sagt det du ønsker. 

Dem har alltids en nr 2 på listen, så i dét samtalen er lagt på så er du avglemt. Da er fokuset på nestemann på listen. 

At folk takker nei til jobber er helt normalt i dag, og du kommer ikke til å møte motstand. Tvert om, så kan det bli en hyggelig samtale ut av det. 

Skrevet

Vær hyggelig. Takk for tilliten, og si at du har tenkt mye ila. helgen. Du har veldig lyst på jobben og vet at du sikkert hadde trivdes veldig godt, men at reiseveien blir litt for lang. Beklag deg, og ønsk dem lykke til videre i søken :) 

Det er helt greit å gi avslag på en jobb man har søkt på. Bare husk å være høflig, sånn at du kan bli vurdert hvis du skal søke der igjen, eller hvis den som ansetter blir leder et annet sted du ønske å jobbe.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...