Gå til innhold

Noen som har opplevd å få kjeft pga gråtende baby på fly?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av andre passasjerer? 

Anonymkode: 677d3...5cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, og jeg har flydd svært mye og eneste tilsnakk av barn jeg har opplevd er folk som har snakket til barn fordi de har løpt i midtgangen (som regel flyverter) og noen sure (og forståelige) reaksjoner på barn som sparker i setet foran. 

Ellers har jeg kun sett blikk og sukk, men ingen som snakker til foreldre eller barn. De fleste barn oppfører seg faktisk. Barn som er redde eller slitne og gråter får man ikke gjort så mye med. 

Og babyer som gråter er det få som kan noe for. Alle vet nok at foreldre gjør alt de kan for å stagge sine barn og babyer gråt. 

Anonymkode: e184f...cea

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min fekk et « Få den j.... ungen til å holde kjeft» utsagn fra en mann, da babyen gråt under takeoff. 

Anonymkode: a6ad5...105

Gjest Kritt
Skrevet

Fikk kjeft fordi ettåringen var urolig på fanget og nok både sparket og dro i setet foran. Forsøkte å forhindre, men ikke så lett med en litt hyper ettåring.

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Da må en jo være noe tilbakestående. Det er en baby. Hva mener man liksom en skal gjøre? 

Har opplevd forsinket fly midt på natten der gi satt fast på flyet i nesten 2 timer. Dårlig luft, slitne mennesker og flere småbarn som gråt og var urolig. Klart det var jævlig slitsomt for oss som var trøtt og irritable, men man forstår jo at det en helt annen påkjenning for et lite barn. 

Er noe helt annet om det er snakk om barn som herjer der foreldrene sitter passivt med tommelen i ræven.

AnonymBruker
Skrevet

En gråtende baby får man ikke gjort stort med, og det burde de fleste vite.

Bråkete unger derimot, som løper og roper i midtgangen eller sparker i setet foran, må man kunne forvente at foreldrene snakker til. 

Anonymkode: 2514f...762

• Liker 42
Gjest WhisperingWind
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du som forelder funnet noe annen underholdning for ungen, for det er ikke greit at den plager andre

Anonymkode: 3836a...1dc

Er ikke akkurat lett å underholde en 1 åring i et trangt flysete på et fly.

Hadde nok forsøkt å gå litt frem og tilbake i midtgangen, men en 1 åring er nesten kategori baby og det er ikke så enkelt å roe ned om barnet er stresset, frustrert og sliten i en sånn situasjon. Man er fanget i en kabin. Er ikke helt det samme som nede på bakken der man fritt kan gå bort fra situasjoner.

Gjest Kritt
Skrevet

Da burde du som forelder funnet noe annen underholdning for ungen, for det er ikke greit at den plager andre

Forsøker du å provosere eller har du bare ikke erfaring med ettåringer? Gjorde selvsagt alt jeg kunne for å underholde barnet.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kritt said:

Forsøker du å provosere eller har du bare ikke erfaring med ettåringer? Gjorde selvsagt alt jeg kunne for å underholde barnet.

Det er lov til å planlegge litt før en reise, i forhold til søvn og mat og sånn. I tillegg finnes det noe fantastiske greier som heter for iPad dersom ungen ikke vil sove eller spise.

• Liker 14
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Det er lov til å planlegge litt før en reise, i forhold til søvn og mat og sånn. I tillegg finnes det noe fantastiske greier som heter for iPad dersom ungen ikke vil sove eller spise.

Har du hatt en 1 åring på fly på en dårlig dag? For alt kan være så tilrettelagt som bare det. Har ungen en dårlig dag så spiller det ingen rolle hvor «godt forberedt» man er.

Ipad løser faktisk ikke alt og ikke alle unger går i transe og stirrer på iPaden når de er frustrerte.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, WhisperingWind said:

Har du hatt en 1 åring på fly på en dårlig dag? For alt kan være så tilrettelagt som bare det. Har ungen en dårlig dag så spiller det ingen rolle hvor «godt forberedt» man er.

Ipad løser faktisk ikke alt og ikke alle unger går i transe og stirrer på iPaden når de er frustrerte.

Så ikke fly med ettåring! Ingen grunn til å utsette ungen og omverdenen for sånt.

Anonymkode: fffca...3b6

• Liker 25
Gjest WhisperingWind
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så ikke fly med ettåring! Ingen grunn til å utsette ungen og omverdenen for sånt.

Anonymkode: fffca...3b6

🙄

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, WhisperingWind said:

Dersom ungen er sånn så flyr man ikke. Da finnes det andre fantastiske fremkomstmidler som bil hvor man ikke plager andre enn seg selv. Det er ingen menneskerettighet å fly til syden med småbarn.

• Liker 28
Gjest WhisperingWind
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dersom ungen er sånn så flyr man ikke. Da finnes det andre fantastiske fremkomstmidler som bil hvor man ikke plager andre enn seg selv. Det er ingen menneskerettighet å fly til syden med småbarn.

Kjære vene. Barnet kan elske å fly og ha flydd flere ganger der alt har gått strålende for alt du vet. Men har en en dårlig dag så har man ingen forutsetninger til å forutse det. 

Og det er forresten ingen menneskerett å fly til syden heller så da kan jo du holde deg hjemme.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, WhisperingWind said:

Kjære vene. Barnet kan elske å fly og ha flydd flere ganger der alt har gått strålende for alt du vet. Men har en en dårlig dag så har man ingen forutsetninger til å forutse det. 

Og det er forresten ingen menneskerett å fly til syden heller så da kan jo du holde deg hjemme.

Fælt så nær du tok deg av mine kommentarer da gitt

• Liker 14
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fælt så nær du tok deg av mine kommentarer da gitt

Ikke i det hele tatt. Skal mer til enn anonyme brukere på et Kvinneforum for å komme under huden min gitt.

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Å du har bestemt at alle som flyr med småbarn skal til syden?! Jeg drar snart med fly til familien slik at de får sett barnebarnet sitt på 7 mnd. Skulle jeg kjørt med han i 24 timer for å spare noens ører i de kanskje 15 min han skriker i take-off og landing? Nei ellers takk! 

Min er 7 mnd gammel, hva slags unnskyldning har du for å være så usympatisk? 

• Liker 25
Skrevet

Ja, flere ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Foreldre bør ta så mye hensyn som mulig. ta med noe som aktiverer barna. Er de bare 1år eller noe så er det fint at de har noe å ordne med. Som en magnet de tar av og på heletia. Sånne ting funker bra av erfaring. Rundt 1år er man rimelig kleptoman.

Jeg flyr mye, så har lært å stenge ute irritasjonen ved barn som skriker og gråter. Det handler om mental trening, "hvorfor gråter barnet?" Pga trøtt, sulten, sliten....forbanna på foreldrene som død og liv skulle på ferie før jeg ble 2-3år 🙂 

Anonymkode: fc219...940

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...