Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Er det noen her som studerer/har studert ernæring på privatskole? Tenker blant annet på skoler som Atlantis medisinske høgskole og Bjørknes høgskole. Er det vanskelig å få jobb, og hvordan er jobbutsiktene i fremtiden? Er/var du fornøyd med studiet? 

Jeg synes ernæring er veldig spennende, men jeg har dessverre ikke realkompetanse som er opptakskrav til å komme inn på offentlige universiteter, så jeg er i tvil om jeg skal søke privat eller ikke da det også koster mye penger. 

Setter veldig pris på svar! 

Anonymkode: 0a92e...cc5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerte første året i ernæring på Atlantis medisinske høyskole i 2011-2012. Nettstudie. Det var bra lagt opp og man kunne spørre om hjelp hvis man trengte det. Var videoer og quiz på nett, og bøker man måtte lese.

Hadde tenkt å gå videre å bli ernæringsfysiolog, men fant ut at for å få jobb på sykehus som det måtte man ha master i tillegg, og det ble for vanskelig. 

Fant også ut at etter første året, (da lærte vi medisin grunnkurs. Hvordan kroppen fungerer., og sykdomslære) så ville bøkene være mye på engelsk. Det var også medvirkende årsak til at jeg ikke gikk videre. 

Det var dyrt, ca 50.000, men får støtte fra lånekassen. 

Spennede studie 😀 

Jeg hadde heller ikke gode karakter, men med de to tilleggs poengene jeg fikk ved å gå der kom jeg inn på studie jeg søkte på et par år etter 😀 

Anonymkode: eab14...e0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...