AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #1 Skrevet 10. juni 2019 Begynner å få dårligere syn, så jeg kan snart ikke bruke brillene jeg har brukt i 3 år. Kan jo rense, men får nok ikke tak alle steder. Er set uhygienisk ting å selge? Anonymkode: 38718...b2d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #2 Skrevet 10. juni 2019 Om du ellers er fornøyd med brillene er det jo bare å bytte glass, så kan du fortsette å bruke dem. Penger spart er det og. Anonymkode: 10551...8d1
altflyter Skrevet 10. juni 2019 #3 Skrevet 10. juni 2019 Briller kan vel sprites, men vil tro det er vanskelig å få solgt. Briller er tross alt svært personlig. Har du samme styrke i begge glass og ingen spesielle tilpasninger, så vil jeg tro det er mulig, men hadde ikke kjøpt brukte briller selv
Mumeod Skrevet 10. juni 2019 #4 Skrevet 10. juni 2019 Nei. Ikke innafor. Jeg bruker briller selv, og første gangen jeg prøvde briller hadde jeg fått feil styrke. Det resulterte i at jeg gikk rundt med konstant hodepine, til jeg fikk nye briller med riktig styrke og tilpasning. Poenget mitt er, briller bør tilpasses av optiker etter brukers syn og behov. Å selge dette brukt tror jeg bare kan være uheldig eller føre til ubehag hos potensiell kjøper. Briller er dessverre en investering som koster, og det må man nok dessverre bare belage seg på slik som alle som bruker/trenger briller gjør. 1
C8H10N4O2 Skrevet 10. juni 2019 #5 Skrevet 10. juni 2019 Heller noe slikt, enn å selge. https://www.specsavers.no/gi-syn-til-tanzania?gclid=EAIaIQobChMIoJ_etYff4gIVEqaaCh2mmwI3EAAYASAAEgJpe_D_BwE 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #6 Skrevet 10. juni 2019 Briller som kommer fra optiker er tilpasset til ditt syn , og ingen andre kan bruke de vil jeg tro .Optikeren sjekker øynene for hvilken styrke du trenger, om det er skjeve hornhinner og evt skjult skjeling osv. Alt dette blir som regel et eget "regnestykke " som er tilpasset dine øyne. Behold heller innfatningen of skift glassene!! Anonymkode: 7735a...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #7 Skrevet 10. juni 2019 17 minutter siden, Mumeod skrev: Nei. Ikke innafor. Jeg bruker briller selv, og første gangen jeg prøvde briller hadde jeg fått feil styrke. Det resulterte i at jeg gikk rundt med konstant hodepine, til jeg fikk nye briller med riktig styrke og tilpasning. Poenget mitt er, briller bør tilpasses av optiker etter brukers syn og behov. Å selge dette brukt tror jeg bare kan være uheldig eller føre til ubehag hos potensiell kjøper. Briller er dessverre en investering som koster, og det må man nok dessverre bare belage seg på slik som alle som bruker/trenger briller gjør. Hvorfor har dere dette ekstreme behovet for å bruke ordet "dessverre" hele tiden her inne?alt blir jo negativt fordi dere er så "dessverre" hele tiden. Jeg kan skrive styrken. Lik på begge. Og det er dyrere å bytte glass sa optikeren. Anonymkode: 38718...b2d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #8 Skrevet 10. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har dere dette ekstreme behovet for å bruke ordet "dessverre" hele tiden her inne?alt blir jo negativt fordi dere er så "dessverre" hele tiden. Jeg kan skrive styrken. Lik på begge. Og det er dyrere å bytte glass sa optikeren. Anonymkode: 38718...b2d Gi syn til Tanzania var ett godt forslag. Anonymkode: fed25...815
Mumeod Skrevet 10. juni 2019 #9 Skrevet 10. juni 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har dere dette ekstreme behovet for å bruke ordet "dessverre" hele tiden her inne?alt blir jo negativt fordi dere er så "dessverre" hele tiden. Jeg kan skrive styrken. Lik på begge. Og det er dyrere å bytte glass sa optikeren. Anonymkode: 38718...b2d Ro ned. Du fikk ikke svaret du ønsket, men skal jeg være knusende ærlig med deg så er det å selge briller brukt, like dumt som at man skulle solgt medisiner man har kjøpt på resept, fordi man ønsket å få dekt egenandelen. Briller er personlig og tilpasset av optiker og skal ikke selges videre. På samme måte som man ikke selger andre hjelpemidler videre som er tilpasset brukeren. Da får man heller finne andre måter å tjene inn penger på. Beklager om du stadig blir utsatt for ordet dessverre, god bedring sier jeg. Jeg har ikke merket meg at mange bruker dette ordet på kg eller at det er spesielt negativt ladd. Endret 10. juni 2019 av Mumeod
Husholdning1 Skrevet 10. juni 2019 #10 Skrevet 10. juni 2019 Synes det er helt greit å selge. Tviler imidlertid på at det finnes så mange kjøpere. 1
mmd Skrevet 10. juni 2019 #11 Skrevet 10. juni 2019 Da kjøper jeg heller disse: https://m.clasohlson.com/no/Lesebriller,-3-stk./44-1526-200
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå