Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordeler og ulemper noen?

Billig, stort, sentralt og moderne. Ser ikke ulemper.

Anonymkode: d6d0d...a40

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet til Kværnerbyen for litt over et år siden og stortrives! Det er 10-15 min til sentrum, men samtidig så er det utafor byen så det er rolig og stille her. Vi er et lite samfunn her med folk som bryr seg om hverandre og hjelper hverandre. Det er grønt og fint, ypperlig for barn og Ekebergparken, svartdalsparken etc er rett ved så man får litt skog og mark rett ved også. 

Det eneste negative jeg har oppdaget er at det er oppoverbakker for å komme seg andre steder så det er slitsomt hvis man ikke skal ta bussen. Men det er jo 4 busser som går herfra da. 32, 34, 70 og 74. Også har man 37 og 100 og 110 oppe ved Galgeberg som ikke er så langt unna. 

Eksempel på ting jeg setter pris på (men som kanskje andre synes er irriterende): Vi har en facebookgruppe og der finner man innlegg om noen som har laget seg biff og lurer på om noen har en flaske vin å selge, og da er det alltid flere som melder seg. eller hun som skulle selge leiligheten og boligstylist hadde sagt hun trengte gardiner, en stor plante +++, og folk låner velvillig bort til henne. Det arrangeres felles st.hansfeiring og slikt også, så det er et hyggelig miljø her selv om jeg ikke kjenner naboene. Men vi hilser og alle er veldig hyggelige og greie med hverandre. Jeg har fått tomatplanter av en nabo f.eks. 

Anonymkode: 256af...1a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet til Kværnerbyen for litt over et år siden og stortrives! Det er 10-15 min til sentrum, men samtidig så er det utafor byen så det er rolig og stille her. Vi er et lite samfunn her med folk som bryr seg om hverandre og hjelper hverandre. Det er grønt og fint, ypperlig for barn og Ekebergparken, svartdalsparken etc er rett ved så man får litt skog og mark rett ved også. 

Det eneste negative jeg har oppdaget er at det er oppoverbakker for å komme seg andre steder så det er slitsomt hvis man ikke skal ta bussen. Men det er jo 4 busser som går herfra da. 32, 34, 70 og 74. Også har man 37 og 100 og 110 oppe ved Galgeberg som ikke er så langt unna. 

Eksempel på ting jeg setter pris på (men som kanskje andre synes er irriterende): Vi har en facebookgruppe og der finner man innlegg om noen som har laget seg biff og lurer på om noen har en flaske vin å selge, og da er det alltid flere som melder seg. eller hun som skulle selge leiligheten og boligstylist hadde sagt hun trengte gardiner, en stor plante +++, og folk låner velvillig bort til henne. Det arrangeres felles st.hansfeiring og slikt også, så det er et hyggelig miljø her selv om jeg ikke kjenner naboene. Men vi hilser og alle er veldig hyggelige og greie med hverandre. Jeg har fått tomatplanter av en nabo f.eks. 

Men hvilke folk er det som bor der da? Det er jo steindyre leiligheter, ikke vanlige folk som har råd til å bo der.

Anonymkode: b3403...342

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvilke folk er det som bor der da? Det er jo steindyre leiligheter, ikke vanlige folk som har råd til å bo der.

Hvilke priser er det snakk om og hvilken str?

Anonymkode: add7e...bbf

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke noe om økonomien til naboene mine, men det er både unge og gamle, norske og utenlandske, familier, par og enslige. Folk med hunder og katter. 

AnonymBruker
Skrevet

Steindyre leiligheter? 3-4 millioner for en 2-3 roms innenfor Ring 2?

Det er BILLIG! Jeg ser crap utenfor Ring 3, oppussingsobjekt 2-roms til 4 mill daglig på Finn!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordeler: 

- Relativt sentralt i forhold til sentrum i luftavstand 

- Nærhet til fine områder som Svartdalsparken og Vålerenga

Ulemper: 

- Ligger i en dal, dårlige lysforhold

- Det er på en måte verken i byen (få servicetilbud), men heller ikke nær marka eller med de samme fasilitetene som man kan finne lengre unna byen. 

- Veldig begrenset kollektivtilbud, langt til t-bane og sånn. 

- Høye hus bygd tett = mye innsyn

- Mye moderne. Grått, betong og fargeløst

- Moderne leiligheter = kjøkkenet midt i stua, relativt lav takhøyde og nokså høy kvadratmeterpris

- Veldig "dødt" på bakkeplan. 

Anonymkode: 4cbf2...bc4

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Steindyre leiligheter? 3-4 millioner for en 2-3 roms innenfor Ring 2?

Det er BILLIG! Jeg ser crap utenfor Ring 3, oppussingsobjekt 2-roms til 4 mill daglig på Finn!

Vær nå litt redelig, er få leiligheter der som er under 4 millioner. Og så får du jo "fellesutgifter" på 9000 kr per måned i tillegg. Blir jo flådd om man skal bo der.

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet (endret)

Du må for all del passe på å kjøpe en av leilighetene som ikke ligger langt ned. Kværnerbyen er fryktelig tett, og mange leiligheter har veldig dårlige solforhold! Har du vært der på vinteren? Det er et "høl".

Endret av loveli
AnonymBruker
Skrevet

Bo i en asfaltjungel uten sollys? Nei takk.

Anonymkode: 752ff...982

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ser fint ut på bilder da

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bo i en asfaltjungel uten sollys? Nei takk.

Anonymkode: 752ff...982

Hvis man først skal bo i Oslo så bor man jo i en asfaltjungel. Men det mye mindre bypreg over kværnerbyen med mye beplantning etc. vi har masse sollys også. 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke begeistra for Kværnerbyen. Det ligger nede i en dump med dårlig miljø (ikke sosialt ment). Trist, tett og grått, ligger under et trafikkminster, dårlig luft og lite sollys. 

Et av de dårligste byggeprosjektene i Oslo. Ikke et sted jeg hadde satset på.

Anonymkode: 9374a...2bb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk det aller minst aktuelle stedet å bo i hele Oslo for min del. Heller høyblokkene på Ammerud!

Mørkt, trangt, i en dal, utsikt inn i stue og soverommet til naboen, mørkt, enda mørke fordi man må trekke for alt av gardiner for å få privatliv. 

Nei, Kværnerbyen er det stedet vi alltid bruker som eksempel på høl.

Anonymkode: bf2a9...3bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Pilestredet Park da? Samme greie da.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville vært bekymret for for lite sol. 

Anonymkode: d1a20...65d

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Ville vært bekymret for for lite sol. 

Anonymkode: d1a20...65d

foirdi??

Skrevet
On 6/11/2019 at 1:59 PM, AnonymBruker said:

Mye dyrere der.

Er enig i at det er lite sol og dårlig med kollektivtrafikk i Kværnerbyen. Jeg ville ikke ha bodd der, tror heller jeg villa sikta meg inn på gamlebyen. Der er det også ganske rimelig, men mye koseligere og bedre transportmuligheter.

AnonymBruker
Skrevet
På 11.6.2019 den 13.59, AnonymBruker skrev:

Nå er jo Piledtredet en smule mer sentralt da...

Anonymkode: 1627e...1e6

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er jo Piledtredet en smule mer sentralt da...

Anonymkode: 1627e...1e6

Ja! Pilestredet park er jo et steinkast fra der alt skjer (nesten iallfall). Ville mye, mye heller bodd der enn Kvernerbyen. Sistnevnte er stusslig, syns jeg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...