Gjest Vaniljestang Skrevet 30. april 2005 #1 Skrevet 30. april 2005 Jeg er sliten og trøtt for tiden og ikke i knallhumør akkurat som følge av det. Nå kranglet jeg nettopp litt med samboeren idet han skulle ut døren for å treffe en kompis. Det endte med at han slengte i meg at grunnen til at han gikk ut nå var fordi han ikke orket å være hjemme sammen med sure meg... jeg ble så såret! Og slengte jo noen dumme kommentarer etter han da han gikk. Nå er jeg helt bomull i hodet, sint og enda surere. Det hjalp ikke på energien akkurat, denne "oppvasken". Faen heller
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #2 Skrevet 30. april 2005 Uff, stakkars deg Ikke greit å føle seg sånn og høre kjæresten si det... Når man bor sammen må begge tilpasse seg hverandre, og inngå noen kompromisser. Du må anstrenge deg hardt for å ikke la utmattelsen din gå ut over han, og han må vite om at du ikke er på topp, og må være litt romslig i forhold til deg. Og dette er blitt en ubalanse i... Hvorfor er du sliten og trøtt for tiden, da? Ta deg en gåtur ut, trekk inn frisk luft, se deg rundt, og prøv om du kan finne en positiv liten flik av noe du kan ta tak i. Nå hadde dere en dårlig dag begge to, og da kan det eksplodere... Du ble såret, men kan han ha rett (eller halvveis rett?) Jeg har det som deg for tiden, men skjønner godt at jeg ikke akkurat er hyggelig å være sammen med. Jeg er ikke samboer, da. Men kjæresten har fått beskjed om at han ikke kommer til å se meg mye pga mine eksamener, jeg sitter hjemme for meg selv og jobber og stresser og er frustrert. Jeg er glad for å være alene, for da føler jeg meg ikke så slem mot han som ellers bare ville få min dårlige sinnsstemning.
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #3 Skrevet 30. april 2005 Gjør det slutt, dump han når han kommer hjem igjen. Du fortjener noen som er mye bedre enn han!
Gjest Hubba Bubba Skrevet 30. april 2005 #4 Skrevet 30. april 2005 Gjør det slutt, dump han når han kommer hjem igjen. Du fortjener noen som er mye bedre enn han! Hallo!! Det kan være masse vi ikke vet her! Kanskje har han hatt en vanskelig dag? Kanskje sa Vaniljestang noe enda eklere til han i forgårs og han er sur for det enda. Kanskje han var i begravelse i forgårs? Kanskje han sov dårlig i natt? Kanskje søstern hans har kreft? Kanskje han seriøst vuderer å gjøre det slutt? Kanskje han føler at han aldri får lov til å se vennene sine? Kanskje han elsker Vaniljestang men føler seg "fanget"? Kanskje han føler de ikke har nok felles venner? Kanskje Vaniljestang aldri vil at han skal gå ut? Kanskje hun liker best å være inne? Kanskje han driver å planlegger et frieri og hun maser i ett om hvor han skal og hvorfor? Og kanskje, kanskje sa Vaniljestang noe mye eklere tilbake for hun slengte jo noen dumme kommentarer etter han da han gikk Uansett klem til deg Vaniljestang. Vanskelig å si noe konkret når du ikke forteller mer enn du gjør..
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #6 Skrevet 30. april 2005 Gjør det slutt' date=' dump han når han kommer hjem igjen. Du fortjener noen som er mye bedre enn han![/quote'] Enig!
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #7 Skrevet 30. april 2005 Si meg...er det bare å gå hen å gjøre slutt hver gang en krangler??? hVa verden lever dere i da...
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #8 Skrevet 30. april 2005 Til vaniljestang: Jeg vet ikke hva dere sier til hverandre når dere krangler. Et generell måte å bedre få fram hvordan man har det til en annen, er å bruke setninger der en selv er subjekt, istedenfor den andre. For eksempel "Jeg føler meg oppgitt når du gjør slik og sånn fordi da .." istedenfor "Du tar ikke hensyn til meg når du ..." Altså at du forklarer rolig og grundig hvordan du opplever den andre personen, og hvordan han får deg til å føle. Uansett, lykke til!
Gjest synseren Skrevet 30. april 2005 #9 Skrevet 30. april 2005 Kanskje han bare hadde en dårlig dag. Alle har vel det? En gjør det vel ikke slutt fordi en har hatt en dårlig dag. Forholdet er vel mer solid enn som så? Kanskje han har godt av å komme seg litt ut og få nye impulser. Så får du kanskje tilbake den blide kjekke gutten som du ble glad i en gang?
Gjest gjesta Skrevet 1. mai 2005 #10 Skrevet 1. mai 2005 Jeg er sliten og trøtt for tiden og ikke i knallhumør akkurat som følge av det. Nå kranglet jeg nettopp litt med samboeren idet han skulle ut døren for å treffe en kompis. Det endte med at han slengte i meg at grunnen til at han gikk ut nå var fordi han ikke orket å være hjemme sammen med sure meg... jeg ble så såret! Og slengte jo noen dumme kommentarer etter han da han gikk. Nå er jeg helt bomull i hodet, sint og enda surere. Det hjalp ikke på energien akkurat, denne "oppvasken". Faen heller Ikke tenk på det!! Alle sier ting de ikke mener! Kanskje han ble irritert for du ble sur & slengte en sånn kommentar til deg for han synes det var kjipt. Jeg vedder på det er maaange par som har sagt mye verre ting til hverandre. DONT WORRY!
Gjest Vaniljestang Skrevet 1. mai 2005 #12 Skrevet 1. mai 2005 Uff, stakkars deg Ikke greit å føle seg sånn og høre kjæresten si det... Når man bor sammen må begge tilpasse seg hverandre, og inngå noen kompromisser. Du må anstrenge deg hardt for å ikke la utmattelsen din gå ut over han, og han må vite om at du ikke er på topp, og må være litt romslig i forhold til deg. Og dette er blitt en ubalanse i... Hvorfor er du sliten og trøtt for tiden, da? Ta deg en gåtur ut, trekk inn frisk luft, se deg rundt, og prøv om du kan finne en positiv liten flik av noe du kan ta tak i. Nå hadde dere en dårlig dag begge to, og da kan det eksplodere... Du ble såret, men kan han ha rett (eller halvveis rett?) Jeg har det som deg for tiden, men skjønner godt at jeg ikke akkurat er hyggelig å være sammen med. Jeg er ikke samboer, da. Men kjæresten har fått beskjed om at han ikke kommer til å se meg mye pga mine eksamener, jeg sitter hjemme for meg selv og jobber og stresser og er frustrert. Jeg er glad for å være alene, for da føler jeg meg ikke så slem mot han som ellers bare ville få min dårlige sinnsstemning. Tusen takk for svaret ditt. Jeg er sliten og trøtt på grunn av jobben først og fremst, jeg er inne i en svært krevende periode. Han har helt rett i at jeg er litt sur og "biter han av" innimellom. Men jeg synes han viste liten forståelse for min situasjon med sitt utsagn og med det at han bare gikk. I ettertid viste det seg at det gjerne var like greit at han bare gikk ut med kompisen en tur. Jeg for min del gikk ut med mine venninner og fikk ledd og pratet litt tull, og det hjalp på humøret. Et pusterom var fint for oss begge. Men vi kunne kanskje avtalt et pusterom på en greiere måte
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #13 Skrevet 1. mai 2005 Til vaniljestang: Jeg vet ikke hva dere sier til hverandre når dere krangler. Et generell måte å bedre få fram hvordan man har det til en annen, er å bruke setninger der en selv er subjekt, istedenfor den andre. For eksempel "Jeg føler meg oppgitt når du gjør slik og sånn fordi da .." istedenfor "Du tar ikke hensyn til meg når du ..." Altså at du forklarer rolig og grundig hvordan du opplever den andre personen, og hvordan han får deg til å føle. Uansett, lykke til! Takk, Hixerbear, for veldig fine tips. Dette skal jeg prøve å huske på.
Gjest Vaniljestang Skrevet 1. mai 2005 #14 Skrevet 1. mai 2005 Takk, Hixerbear, for veldig fine tips. Dette skal jeg prøve å huske på. Dette er skrevet av meg.
Gjest Vaniljestang Skrevet 1. mai 2005 #15 Skrevet 1. mai 2005 Ikke tenk på det!! Alle sier ting de ikke mener! Kanskje han ble irritert for du ble sur & slengte en sånn kommentar til deg for han synes det var kjipt. Jeg vedder på det er maaange par som har sagt mye verre ting til hverandre. DONT WORRY! Du har helt rett i at dette slett ikke var så ille. Vi har vel ulike terskler for skitt vi slenger til hverandre. Utsagnet han kom med til meg var slett ikke likt han og derfor svært sårende! Og når man er sliten blir man kanskje ekstra følsom og sårbar, ihverfall jeg Takkf or trøsten.
Gjest Vaniljestang Skrevet 1. mai 2005 #16 Skrevet 1. mai 2005 Kanskje han bare hadde en dårlig dag. Alle har vel det? En gjør det vel ikke slutt fordi en har hatt en dårlig dag. Forholdet er vel mer solid enn som så? Kanskje han har godt av å komme seg litt ut og få nye impulser. Så får du kanskje tilbake den blide kjekke gutten som du ble glad i en gang? Vi hadde begge en dårlig dag, tror jeg. Og vi hadde begge godt av å kome oss ut å få litt nye impulser. Det er vanskelig å "krangle på riktig måte" på en dårlig dag. Det er det som er så forbasket. Uttalelsene som kommer på sånne dager kan virkelig svi fordi de er langt styggere enn ellers når man kanskje er litt mer behersket (i den grad man klarer å være behersket under en krangel). takk for innspill.
Gjest Vaniljestang Skrevet 1. mai 2005 #17 Skrevet 1. mai 2005 Hei Hubba Bubba! Jeg har tenkt igjennom dette du har skrevet her om mulige grunner til hans dumme kommentar og bakgrunnen for det hele. Jeg vet ikke helt hvorfor det toppet seg nå for noen dager siden. Uansett synes jeg han kunne vært mer voksen i sin reaksjon. Men jeg var ikke særlig voksen tilbake heller da han gikk, så jeg skal vel ikke snakke så høyt... ..men han begynte! Vaniljestang - sitter og kaster sand i sandkassen -
Gjest Gitte Skrevet 1. mai 2005 #18 Skrevet 1. mai 2005 fått høre det der en gang jeg å, ble kjempelei meg, men ved nærmere ettertanke hadde jeg vært sur og tverr hele uka så skjønner han egentlig godt. å dumpe han pga noe sånt er det dummeste jeg har hørt. skulle likt å vite hva slags forhold vedkommende som skrev dette er i. alle har dårlig dager, og alle krangler... du har sikkert vært dritlei han du også, jeg vet jeg har vært det. ikke ta det så tungt, tror det er en helt normal følelse til tider. selv om man er utrolig glade i hverandre, kan det vært kjempedeilig med litt tid fra hverandre, om det er en ferie hver for seg eller bare en kveld ute med gutta, er jo opp til hver enkelt... lykke til =) det går nok bra (har ikke lest alle innleggene her så om jeg har gjentatt mye, beklager (= )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå