Gå til innhold

Nye tider for skattemeldingen neste år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.abcnyheter.no/penger/privatokonomi/2019/06/09/195584653/slik-blir-den-nye-skattemeldingen

Kort sagt så kan man altså få skattepengene tilbake nesten umiddelbart etter å ha sendt inn evt endringer neste år. Folk slipper å vente til juni eller enda lengre på å få pengene. Kommer folk til å benytte seg av muligheten til å få pengene tidligere, eller er det et poeng i seg selv å først få dem til sommerferien? Hvis poenget er å få dem tidligst mulig, er det jo bedre å betale mindre skatt på forhånd. Jeg har selv alltid unngått å spare i skatt, og kommer nok til å fortsette å betale inn minst mulig på forskudd og heller ta "baksmellen" rentefritt. Selv om det ikke går frem av artikkelen om fristen for å betale inn tilleggsskatt også blir tidligere. 

Anonymkode: 0e294...716

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempebra. Virkelig på tide.

AnonymBruker
Skrevet

På tide at de blir mer effektivisert ja 

Anonymkode: 5930c...fcd

Skrevet

Personlig så foretrekker jeg å betale en del X-tra i skatt og få utbetaling i juni. Det som kommer inn av penger forsvinner like fort så personlig ser jeg på dette som tvungen sparing til ferien på sommeren. Foretrekker slik som det er idag. 

Skrevet

Høres ut som de endelig moderniserer systemet litt. For min del vil jeg gjerne ha pengene straks, men jeg kan skjønne at en del gjerne vil "holde dem unna" til ferien. Folk som ikke har helt 100% kontroll på forbruket sitt, er kanskje redde for å begynne og bruke av pengene for tidlig, så det er for lite igjen til ferien.

Så jeg ønsker endringene velkommen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også dette høres helt topp ut, men ser at for de som trenger hjelp av staten til å unngå å brenne av alt av penger med en gang de er tilgjengelige kan oppleve dette som er tilbakesteg. 

Dette beviser vel da også at ordningen med feriepenger ikke er moden for avskaffelse, som enkelte ivrer for. 

Anonymkode: 83da4...965

Skrevet

For meg personlig har det ikke så mye å si, for det første prøver jeg å holde beløpet til et minimum uansett hvilken vei det går, og for det andre legger jeg av penger til ferie hele året og er ikke avhengig av ekstra penger i juni. Det som eventuelt kommer ekstra både av feriepenger og skattepenger går stort sett inn på en eller annen sparekonto uansett 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Sverige, og sender inn før 2.april og har da pengene utbetalt ganske så kjapt etterpå. Sender en inn senere så får en de i juni, mener jeg det er.

Anonymkode: cbb1c...e22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...