AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #1 Skrevet 10. juni 2019 Har lyst på kjærestetur. Roma er den ultimate destinasjon.. men 35 grader er jo mye.. Anonymkode: 75e5d...c26
TomHm Skrevet 10. juni 2019 #3 Skrevet 10. juni 2019 Hadde heller betalt for og slippe tror jeg, 35 grader er bare ubehagelig.
Aragorn ll Elessar Skrevet 10. juni 2019 #4 Skrevet 10. juni 2019 Jeg hadde ikke gidda å dra til Roma bare for en helg, om jeg skulle ha dratt til Roma ville jeg ihvertfall ha vært der i en uke. Og 35 grader er som sagt over bare ubehagelig så jeg hadde ikke dratt om det var så varmt.
SansaS Skrevet 10. juni 2019 #5 Skrevet 10. juni 2019 (endret) Var i Roma i august i liknende temperaturer. Vi visste hva vi gikk til (ville spise og slappe av ved basseng når det var på det varmeste og se byen på kveldstid). Vi var ute å gikk en del selv om det var varmt, men ble en del stopp for mat og gelato for å kjøle ned. Ville ikke gjort det om dere skal se byen for første gang og har mye å gjøre. Hvis dere er kjent der og bare vil slappe av med god mat osv går det nok fint. Endret 10. juni 2019 av SansaS
Gjest hind Skrevet 10. juni 2019 #6 Skrevet 10. juni 2019 35 grader er til å leve med i en luftig badeby, men så høy temperatur i Roma blir kvelende...😮
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #7 Skrevet 10. juni 2019 Jeg prøver å unngå steder som kan få over 30 grader. Men om turen allerede var bestilt, hadde jeg nok dratt. Og sørget for at hotellet hadde aircondition. Jeg ville aldri bestilt Roma på sommeren, både pga temperatur og folkemengder. Men det har hendt jeg har bommet og reist steder i feks april som hadde drøye temperaturer. Anonymkode: 74856...b7f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #8 Skrevet 10. juni 2019 Nei takk ellers takk! 35 grader puh! Anonymkode: 71621...46f
Vera Skrevet 10. juni 2019 #9 Skrevet 10. juni 2019 Nei..men det er fordi jeg syns Roma generelt er oppskrytt. Var der selv med så høy temperatur, og det bidro ikke akkurat til at jeg ble mer positivt innstilt til byen 😛 Var kjekt og spennende utenfor «selve» byen da!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #10 Skrevet 10. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har lyst på kjærestetur. Roma er den ultimate destinasjon.. men 35 grader er jo mye.. Anonymkode: 75e5d...c26 Nei, Roma er best på vinteren. Fra november til februar. Da slipper du masseturismen. Sommeren er helt GRUSOM! Vil du ha minst mulig turisme er slutten av januar tipset. Kjenner Roma godt selv, vært der mange ganger. Anonymkode: 4c814...2a6 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #11 Skrevet 10. juni 2019 Hadde ikke stusset 😎 Har vært i Las Vegas under varmerekord og i diverse storbyer oppunder 40° - HERLIG 😁 Anonymkode: 321a6...fcc
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #12 Skrevet 10. juni 2019 Jeg var i Roma i fjor sommer på kjærestetur. Da var det mellom 35 og 39 dager hver dag. Gikk som regel greit fordi det er masse fontener stasjonert rundt med gratis, iskaldt vann. Vi hadde også sørget for å bestille et hotellrom med aircondition, slik at det alltid var 16 grader på rommet. Vi var stort sett ute og gikk mesteparten av tiden, men den varmeste dagen ble det for mye for meg og jeg måtte gå hjem og sette meg på rommet etter 2-3 timer mens kjæresten fulgte en guidet tur. Anonymkode: e78e2...c5e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #13 Skrevet 10. juni 2019 1 time siden, Vera skrev: Nei..men det er fordi jeg syns Roma generelt er oppskrytt. Var der selv med så høy temperatur, og det bidro ikke akkurat til at jeg ble mer positivt innstilt til byen 😛 Var kjekt og spennende utenfor «selve» byen da! Første gang jeg hører noen som synes Roma er oppskrytt! Fantastisk sted med enorm historie! Anonymkode: 11aac...16d 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #14 Skrevet 10. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Første gang jeg hører noen som synes Roma er oppskrytt! Fantastisk sted med enorm historie! Anonymkode: 11aac...16d Selvfølgelig er Roma oppskrytt. Historie finner du mange andre steder uten å måtte vase rundt i en turistfelle. Anonymkode: 2ee8e...505 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #15 Skrevet 10. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er Roma oppskrytt. Historie finner du mange andre steder uten å måtte vase rundt i en turistfelle. Anonymkode: 2ee8e...505 Hvorfor vase rundt i en turistfelle? Velger du ikke tidspunkt med omhu? Selvfølgelig finner man historie andre steder, men aldri nøyaktig det samme som i Roma! Jeg har iallefall aldri funnet det uansett hvor ellers i verden jeg har vært ☺️ Anonymkode: 11aac...16d
Vera Skrevet 10. juni 2019 #16 Skrevet 10. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Første gang jeg hører noen som synes Roma er oppskrytt! Fantastisk sted med enorm historie! Anonymkode: 11aac...16d Å? Jeg må være unntaket jeg da 😁 Man går i kø størstedelen av dagen..det er suvenirshopping på hvert gatehjørne, ivrige selgere annenhver meter, overpriset mat (som ikke engang er særlig god), milelange køer til hver severdighet - om man ikke er villig til å betale i dyre dommer og slippe unna køen, overivrige turister som tråkker i føtter og albuer deg, null tid til å lese og se på det man har lyst til fordi det er så mye folk at du etter 2-3 minutter blir dyttet bort..men som sagt, om man reiser litt utfor selve gryta er byen flott! Utenfor den berømte gryta finnes det også en haug med historiske skatter man kan nerde seg inn i.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #17 Skrevet 10. juni 2019 1 minutt siden, Vera skrev: Å? Jeg må være unntaket jeg da 😁 Man går i kø størstedelen av dagen..det er suvenirshopping på hvert gatehjørne, ivrige selgere annenhver meter, overpriset mat (som ikke engang er særlig god), milelange køer til hver severdighet - om man ikke er villig til å betale i dyre dommer og slippe unna køen, overivrige turister som tråkker i føtter og albuer deg, null tid til å lese og se på det man har lyst til fordi det er så mye folk at du etter 2-3 minutter blir dyttet bort..men som sagt, om man reiser litt utfor selve gryta er byen flott! Utenfor den berømte gryta finnes det også en haug med historiske skatter man kan nerde seg inn i. Nå på året var dette? 🙂 Roma er jo historie, men alle har ikke interesse av det. Du må jo heller ikke gå på alle turistattraksjoner. Anonymkode: 4c814...2a6
Vera Skrevet 10. juni 2019 #18 Skrevet 10. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå på året var dette? 🙂 Roma er jo historie, men alle har ikke interesse av det. Du må jo heller ikke gå på alle turistattraksjoner. Anonymkode: 4c814...2a6 Dette var i Mai (om jeg ikke husker helt feil, det er noen år siden). Jeg er veldig intr i historie, og historiske bygninger..men her ble alt feil, helt til vi reiste utenfor selve turistgryten. Da ble byen straks mer interessant! Det er selvsagt mange flotte bygninger å skue, og mye kjekk historie - også inne i selve turistfellen. Men skulle jeg reist igjen, ville jeg reist på vinteren, slik at man virkelig får sett bygninger og nerdet seg inn i historien. For meg personlig blir det for klassisk turistfelle - altfor mye jag og mas. Blir litt som med Paris og Eiffeltårnet. Man MÅ se tårnet, ikke fordi man er interessert i historien bak tårnet, men fordi alle andre gjør det. Da kan man krysse det av to-do listen også 😛
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #19 Skrevet 10. juni 2019 Det var 35grader når vi var der for noen år siden. Det var varmt, men føltes ikke som når det er 35grader her hjemme. Vi gikk rundt hele dagen og det gikk helt fint. Og jeg tåler varme ganske dårlig. Anonymkode: 17a11...152
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #20 Skrevet 10. juni 2019 Ja sååå absolutt. For varmen hadde ikke plaget meg i det hele tatt. Anonymkode: b9578...5d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå