AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #1 Skrevet 10. juni 2019 Har noen gjort det ? Hun ødelegger meg psykisk og gjør alt for å skjelle meg ut. Vet at hun er syk, men jeg orker ikke mer. Hun har fått beskjed 100 ganger, men bryr seg ikke. Hver eneste småting så skal hun komme og kjefte for. Jeg låser døren. Det hjelper ikke . Uansett hvor hun møter meg for jeg høre det samme i tillegg at hun er høylytt også. Barna er redd også. Hvis jeg prøver å gå vekk så går hun etter meg. Mannen mener hun er psykisk syk , men da blir jeg det snart også. hva gjør jeg? Anonymkode: eda4f...81a 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juni 2019 #2 Skrevet 10. juni 2019 Tviler på at det hjelper å anmelde og få besøksforbud for en psykisk syk person. Ville heller prøvd å få henne tvangsinnlagt/medisinert om hun ikke kan ta vare på seg selv og oppfattes som en trussel. Er hun alene? Et familiemedlem kansøke om å bli verge og ta avgjørelser på hennes vegne.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #3 Skrevet 10. juni 2019 Hva er det du mener hun gjør som bryter med Norsk lov?. Anonymkode: a43b8...b55 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #5 Skrevet 10. juni 2019 Anmelde henne for hva??? At hun er ustabil? Da hadde det vært mange anmeldelser......... Anonymkode: aac5c...108 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #6 Skrevet 10. juni 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du mener hun gjør som bryter med Norsk lov?. Anonymkode: a43b8...b55 Trakassering muligens? Anonymkode: 6b664...937 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #7 Skrevet 10. juni 2019 Flytt fra den drittkjerriga slik du beskriver det. Det er beste for deg og verste for henne. To fluer i en smekk! Anonymkode: 2395a...dca 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #8 Skrevet 10. juni 2019 Hvis hun plager dere kan du anmelde og få besøksforbud ja. Snakk med mannen din først, så dere er enige, er ikke bra om dere ryker uklar der. Om hun bryter det, vil politiet følge opp. De kan f.eks koble inn andre instanser, som psykisk helsevern, om det er det som er nødvendig. Tenker at det ikke er du som skal ha ansvaret for å avgjøre hva slags hjelp hun trenger. Enten tar sønnen hennes ansvar, eller så må du gjøre det du trenger for å holde deg og dine oppe. Selvsagt er det best å finne andre løsninger, besøksforbud er siste utvei - men om ikke annet funker så er det en mulighet ja. Anonymkode: 7437f...ee8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #9 Skrevet 10. juni 2019 Har også ei sånn svigermor. Ga henne nøyaktig lik dose tilbake. Hun har holdt seg langt unna meg siden. Hun har absolutt ingen flere rettigheter enn deg. Hun her forsto kun å holde seg unna når hun skjønte at hun ble sterkt mislikt grunnet oppførsel. I hennes virkelighet var hun såklart offeret da. Men sånn er slike mennesker Anonymkode: 752eb...6f1
Hedda-78 Skrevet 10. juni 2019 #11 Skrevet 10. juni 2019 Hva skulle du anmelde henne for? Det er ikke ulovlig å være en kaklende og ufordragelig kjerring av en svigermor. Dersom du/dere mener at hun er syk, må din mann kontakte legen hennes og beskrive symptomene, og følge henne til legen. Du bør også få din mann til å ta en alvorsprat med sin mor. Dersom det ikke hjelper med en alvorsprat i rolige former, en til en, så må hun få det mer direkte i klartekst når situasjonene oppstår. Ellers er innlegget ditt veldig vagt om hva som konkret er problemet, annet enn at hun kjefter på deg. Hvis du vil ha mer konkrete svar, må du skrive mer konkret også. 1
Rotemor Skrevet 10. juni 2019 #12 Skrevet 10. juni 2019 Du har tydeligvis tatt noen valg som gjør deg tilgjengelig for henne. Hva med å ta ansvar for ditt eget liv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå