Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #1 Skrevet 30. april 2005 Min kjære fridde overraskende i forrige uke, og jeg er så lykke lig som det kan få blitt. Vi har bestemt oss for å gifte oss i mai/juni 2007 pga studier pga økonomi. Jeg har ikke bestemt meg for forlover ennå, men jeg har en liten magefølelse for hvem det kan bli. Men når skal jeg informere henne? Er det tidlig å spørre henne allerede nå, to år før bryllupet?
Lille smurf Skrevet 30. april 2005 #2 Skrevet 30. april 2005 Synes ikke det er for tidlig, ..så sant du er helt sikker på hvem du vil ha som forlover,da
Minerva Grey Skrevet 30. april 2005 #3 Skrevet 30. april 2005 Du kan informere nå dersom du er 100% sikker på at det blir vedkommende - dersom det er søsteren din, for eksempel, eller din beste vennninne gjennom mange år. Dersom det finnes en sjanse at dere ender opp med å ikke se så mye til hverandre det neste året eller så, ville jeg ventet litt. Når man er ung, kan mye endre seg i løpet av ett år. Vi har folk på gjestelisten som vi kanskje ikke ville invitert NÅ, men som sto oss langt nærmere for et halvt år siden. Folk får nye kjærester og venner, legger om livene sine på måter som du ikke er enig i - kort sagt, ting skjer. Ville nok kanskje ventet til neste år med å utpeke noen - dersom du ikke er redd for mas fra venninner, sjalusi, etc. Jeg valgt søster'n min fordi vi står hverandre nær, men også fordi det hindret sjalusi blant noen venninner som gjerne ville være det. Ingen kunne klage over at jeg valgte henne. Lykke til med planlegging og bryllup! :-)
carina81 Skrevet 30. april 2005 #4 Skrevet 30. april 2005 Jeg ville ventet. Jeg spurte min forlover med en gang etter vi forlovet oss. Det er nå 2,5 år siden og mye har forrandret seg siden da. Det ville ikke vært like naturlig for meg å spørre henne nå som det var da... Har veid veldig mye frem og tilbake på om det virkelig er henne jeg vil ha som forlover, og det er ikke lett å skulle si at man har ombestemt seg.. Heldigvis slipper jeg det, da vi har kommet nærmere hverandre igjen. Men ville ikke satt meg selv i den situasjonen igjen.. Så vær helt sikker før du spør!!
TeddyToria Skrevet 30. april 2005 #5 Skrevet 30. april 2005 Aller først - gratulerer med forlovelse! Jeg tror kanskje jeg ville ventet litt, akkurat slik som carina her skriver. Selv har jeg vært forlovet i snart 4 år - skal endelig gifte meg i august, og har jo så og si visst hele veien hvem jeg ville spørre. Meeen, jeg spurte ikke før ifjor sommer, sånn ordentlig - selv om det har ligget i kortene, og det er litt også fordi jeg følte det ble mer naturlig å spørre litt nærmere selve dagen. Men er du helt helt sikker, kan du selvsagt spørre allerede nå! :-)
Gjest Opprinnelige gjest Skrevet 30. april 2005 #6 Skrevet 30. april 2005 Takk for rådene, har bestemt meg for å vente litt, i alle fall et halvt-ett år. Vi har vært kjempegode venner siden vi var små, så jeg tror ikke at ting forandrer seg så mye, men jeg har funnet ut sammen med min kjære at vi venter med å spørre våre forlovere. Hadde jeg hatt en søster, kunne jeg spurt henne, men jeg har kun en yngre bror, og det er ikke like naturlig for meg.
Trampe Skrevet 30. april 2005 #7 Skrevet 30. april 2005 Helt enig med de andre her. Jeg skal også gifte meg neste sommer, og har ikke spurt hun jeg vil ha som forlover enda. Det kan jo skje ting på ett år.. man vet aldri. Det er smart å vente. ...og gratulerer med forlovelse!
Gjest Gjesta Skrevet 30. april 2005 #8 Skrevet 30. april 2005 Jeg ringte min forlover en halvtime etter frieri og fastsatt dato Jeg var naturligvis bombesikker på at jeg ville ha henne som min forlover, hun har vært min bestevenninde i haugevis av år. På det tidspunktet var det 17 mnd til bryllupet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå