Gå til innhold

Antivirus igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest Purple
Skrevet

Jeg har hatt en gratisversjon av F-Secure antivirus, men nå går denne lisensen ut. Jeg har nå valget mellom å kjøpe 12 nye mnd for litt over 200 kr, eller å finne meg et helt annet antivirusprogram.

Har søkt litt i forumet her, og ser at mange anbefaler Norton. Det gjør meg ikke noe å betale litt, så lenge det ikke er altfor dyrt.

Jeg kunne forsåvidt godt tenke meg å fortsette med F-Secure, for jeg er veldig fornøyd med det, har ikke hatt noen virus. Men jeg lurer likevel på om det er noen som har noen innspill her?

Er Norton mye bedre enn F-Secure, og hvor mye koster det?

Takker for svar!

Gjest Violetta
Skrevet

Om du har bredbånd hjemme kan du jo sjekke om det inngår antivirus i abonnementet. Det gjør det i mitt, Norton Internet Security.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Jeg liker ikke Norton i det hele tatt. F-secure vet jeg ikke så mye om. Skulle jeg ha betalt for noe ville jeg ha gått for Nod32 eller Kaspersky, de har scoret bra på tester og ressursvennlige.

Selv bruker jeg AVG home edition. Den fungerer bra, og er helt gratis. Avast er også et gratis alternativ.

Skrevet

Enig med Rattle her. Jeg ville overhodet ikke brukt Norton. Prøvde det for en tid tilbake, men det oppførte seg som et virus selv; stjal systemressurser, var umulig både å bruke (manuelt) og å avinstallere. IKKE å anbefale, mener jeg.

I det grad jeg bruker anti-virus, så er det F-Secure. Enkelt og greit. Og brukervennlig, etter min mening. De andre nevnte har jeg mindre erfaringer med.

Forresten, hvis du har nettbank fra DnB, så tror jeg Norman (ikke Norton) er inkludert.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg bruker AVG antivirus, og er veldig fornøyd med det. Og det beste av alt er at det er gratis! Norton er inkludert i internett-abonnementet mitt, men jeg syns det var litt kronglete å ha med å gjøre...

Skrevet

Jeg har også F-secure og synes det fungerer bra :P

Siden jeg har bredbånd og IP-phone fra Bluecome koster det ikke noe heller :wink:

Gjest Purple
Skrevet

Takk for svar.

Ang. antivirus som inngår i abonnementet, så aner jeg ikke... Det er ikke mitt abonnement, jeg bare deler det med flere andre i samme hus (flere leiligheter/hybler).

Men da tror jeg at jeg styrer unna Norton ihvertfall. Er litt halvskeptisk til gratis antivirus egentlig, hvorfor er de gratis liksom? Men de er kanskje vel så bra som de man betaler for?

Siden jeg er fornøyd med F-Secure, tror jeg at jeg fortsetter med det. Syns ikke litt over 200,- var så altfor mye for et år heller. :)

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Er litt halvskeptisk til gratis antivirus egentlig, hvorfor er de gratis liksom? Men de er kanskje vel så bra som de man betaler for?

AVG har gratis kun til privatpersoner. Hvis du skaffer deg AVG til en bedrift/foretak må du betale for AVG Pro som koster penger. Sannsynligvis gjør de det for å få et bein inn i markedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...