AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #1 Skrevet 9. juni 2019 Barnet mitt sovner alltid på armen, men når jeg skal legge han ned våkner han med en gang, uansett hvor mykt og forsiktig jeg legger han ned. De siste ukene har mannen måttet ordne mat for meg når han sovner på kveldene og jeg sover med han på brystet, men dette fungerer jo ikke i lengden.. Noen tips? Anonymkode: b4dec...dc5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #2 Skrevet 9. juni 2019 Litt viktig å vite alder på barnet for å kunne si noe som kanskje kan hjelpe deg ?:) Anonymkode: f7244...cdc 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #3 Skrevet 9. juni 2019 Unnskyld, det er selvsagt relevant. Egentlig er det ikke noe barn, men en baby på 10 uker. Anonymkode: b4dec...dc5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #4 Skrevet 9. juni 2019 Det første innlegget var litt knotete skrevet, jeg bysser han i søvn, han sovner ikke på noen annen måte, så våkner han når jeg prøver å legge han i sengen. Anonymkode: b4dec...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 Det er helt normalt. Alle mine tre barn har sovet på puppen/armen på kveldene til de var minst tre mnd. Du er nå i det fjerde trimester, og babyen vil være mest mulig sammen med deg. ( les deg opp hvis du ikke kjenner til det fjerde trimester) Men det snur altså. Jeg vet noen stresser veldig med å få baby til å sove selv i denne perioden, men jeg har ikke det, og det har alltid gått over etter ca tre mnd. Anonymkode: 6cbe5...c1d 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #6 Skrevet 9. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er helt normalt. Alle mine tre barn har sovet på puppen/armen på kveldene til de var minst tre mnd. Du er nå i det fjerde trimester, og babyen vil være mest mulig sammen med deg. ( les deg opp hvis du ikke kjenner til det fjerde trimester) Men det snur altså. Jeg vet noen stresser veldig med å få baby til å sove selv i denne perioden, men jeg har ikke det, og det har alltid gått over etter ca tre mnd. Anonymkode: 6cbe5...c1d Tusen takk, da finnes det i hvert fall en ende på dette haha, har hørt mye snakk om fjerde trimester, må nok lese meg opp på det. Det er nok noe overlevelsesinstinkter fra urtiden, at babyen passer på at han ikke blir forlatt. Anonymkode: b4dec...dc5 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #7 Skrevet 9. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld, det er selvsagt relevant. Egentlig er det ikke noe barn, men en baby på 10 uker. Anonymkode: b4dec...dc5 Okey Mine var/er helt like. Med eldre så rullet jeg et lite pledd som jeg la under rumpa og beina hans mens Han lå på ryggen. Det fikk han til å føle at han fortsatt ble holdt for det fungerte en liten stund. Det andre vi prøvde som også fungerte var å legge Han på siden, med pute foran magen og bak ryggen. Det gjorde vi bare når vi var våkne å lå ved siden av. Det siste vi prøvde var manuell terapeut, og det hjalp faktisk veldig godt. Har en til på 4 uker nå og han er helt lik, så det er nok veldig vanlig men nå har vi bestilt time til manuell terapeut i tilfelle det er låsninger igjen sånn som med førstemann. Manuellterapeut er forresten gratis for barnet i motsetning til kiropraktor. Så det er kanskje verdt et forsøk? Anonymkode: f7244...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #8 Skrevet 9. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okey Mine var/er helt like. Med eldre så rullet jeg et lite pledd som jeg la under rumpa og beina hans mens Han lå på ryggen. Det fikk han til å føle at han fortsatt ble holdt for det fungerte en liten stund. Det andre vi prøvde som også fungerte var å legge Han på siden, med pute foran magen og bak ryggen. Det gjorde vi bare når vi var våkne å lå ved siden av. Det siste vi prøvde var manuell terapeut, og det hjalp faktisk veldig godt. Har en til på 4 uker nå og han er helt lik, så det er nok veldig vanlig men nå har vi bestilt time til manuell terapeut i tilfelle det er låsninger igjen sånn som med førstemann. Manuellterapeut er forresten gratis for barnet i motsetning til kiropraktor. Så det er kanskje verdt et forsøk? Anonymkode: f7244...cdc Tusen takk for mange gode tips!! 😄 Anonymkode: b4dec...dc5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #9 Skrevet 9. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for mange gode tips!! 😄 Anonymkode: b4dec...dc5 Håper noe hjelper dere også, helsesøster ga oss tipset om å vente litt før vi tar babyen, for mange foreldre tar opp babyen for fort, så man faktisk ender opp med å vekke barnet istede for å gi det tid til å roe seg ned. Prøv det også sånn i tilfelle og nyt tiden! Om ikke lenge er alt annet mer spennende enn mamma og da savner man denne tiden. Bruk bæresjal også for din og babyen sin del Anonymkode: f7244...cdc 1
popstar Skrevet 10. juni 2019 #10 Skrevet 10. juni 2019 Min er lik, men over tre måneder. Han har ingen planer om å sove alene ennå i hvert fall. Jeg gjør foreløpig det han trenger, han er jo så liten og trenger bare mammaen sin. Det er slitsomt, men jeg ble mer sliten av å stresse og prøve å endre på ting.
Ulrikke Skrevet 10. juni 2019 #11 Skrevet 10. juni 2019 Han er 10 uker, og det kommer til å gå over. Han sovner ikke på armen din når han er konfirmant Neida.... Men det lureste du kan gjøre er egentlig å ikke stresse over at det er sånn! Jeg vet det er lett å si, men det føles ikke så "pes" hvis man bare innfinner seg med at det er sånn det er nå, og det kommer til å gi seg om noen uker.... Bare vis mannen din evt denne tråden, sånn at dere kan være enige om at det er litt unntakstilstand og at det ikke er for bestandig!
Frostrose Skrevet 10. juni 2019 #12 Skrevet 10. juni 2019 Vi begynte å legge babyen i babynestet, og bar henne litt rundt/koste i sofaen i det. Da hadde hun varmen og kosen fortsatt når vi la henne ned. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå