AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #1 Skrevet 9. juni 2019 Er førstegangs og det nærmer seg termin. Stikker mye og har oftere kynnere og mye utflod. Håper jeg slipper å gå over termin, selv om det er stor sjanse for det 🙈 Anonymkode: 0404b...deb
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #2 Skrevet 9. juni 2019 Det bare gikk! 😄 Et tegn var faktisk at jeg hadde løs mage mange uker i forkant (i strekk) Etter vannet gikk gikk det veldig fort. Ungen var ute 27 timer etterpå, det var bare litt av vannet som gikk hjemme. En time før ungen var ute gikk resten. Anonymkode: 54938...898
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #3 Skrevet 9. juni 2019 Helt uten forvarsel, et skikkelig splæsj! Heldigvis var vi på sykehuset, et godt stykke ut i fødsel, og jeg hadde fått på meg bleie😅 alle sier det skjer bare på film.... ehm, tydeligvis ikke 🙈 Anonymkode: c86dc...378
Gyll1 Skrevet 9. juni 2019 #4 Skrevet 9. juni 2019 Mitt gikk i det jeg dro ned buksa for å tisse - sto der i sjokk og skjønte ingenting! 7 timer senere var jeg blitt mamma! NULL tegn i forkant!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 Sånn umiddelbart forut før vannet gikk fikk jeg en sterk sviende pressefølelse nedentil, og en sterk tissetrang. Rakk å sette meg på do, klarte ikke å tisse, plutselig "eksploderte" det en enorm mengde væske. Ungen ble født 8 timer senere. Anonymkode: 69f0e...1f9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #6 Skrevet 9. juni 2019 Med nummer 1 gikk vannet etter jeg hadde hatt rier en hel natt. Han var ute ca 10 timer senere. Med nummer 2 gikk vannet etter at jeg hadde hatt rier i cirka 6 timer - babyen kom ut med rien etter vannet hadde gått. Anonymkode: b101e...37e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #7 Skrevet 9. juni 2019 Helt uten forvarsel begge gangene her. Den første gangen stod jeg opp fra en middagslur og skulle kle på meg. I det jeg trekker singleten over hodet kjenner jeg et lite «popp» og vann fosser nedover beina. Gang nr to våknet jeg kl 6 på morgenen og kjente at jeg var litt fuktig mellom beina. Lurte på om jeg hadde tisset litt i søvne eller svettet mye. Stod opp og kjente at det sildret litt og tenkte at faen nå lekker jeg fostervann. Dette var i uke 30, så ikke ideelt. Gikk ut på do, og der fosset det plutselig. Fikk helt panikk fordi det var så likt forrige fødsel at jeg visste at nå var fødselen igang. Til tross for alle forsøk på å utsette fødselen var barnet født et døgn etterpå. Anonymkode: 059b7...b9b
bebisss Skrevet 10. juni 2019 #8 Skrevet 10. juni 2019 Ingen forvarsel. La meg i senga på kvelden, så hørte jeg en slags kneppe lyd fra magen og fikk en kneppende følelse, som om noe sprakk litt opp inni magen under navnenivå. Så satt jeg meg opp og da fant vannet som en foss😅 Herreminhatt så mye vann! Var heldigvis på sykehuset når det gikk og ikke i butikken eller noe🙈 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #9 Skrevet 10. juni 2019 De fleste fødsler starter med rier, ikke med at vannet går men her var det ingen forvarsel på den fødselen hvor vannet gikk, jeg lå og halvsov i senga da vannet plutselig fosset ut. I mengde var det utrolig mye. Måtte humre litt da hun på føden spurte om jeg var sikker på at vannet hadde gått 😅 Anonymkode: d11b2...ec5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #10 Skrevet 10. juni 2019 Gikk helt plutselig mens jeg spiste boller i sofaen 😛 tok på bind som jeg hadde fått beskjed om på helsestasjonen, men det må jo være tidenes mest meningsløse råd. Det kom mengder med vann, bindet hadde ikke sjans og jeg endte opp med å flykte inn i dusjen. Anonymkode: add5c...775 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #11 Skrevet 10. juni 2019 Hadde så vidt det var litt murringer i korsryggen på morgenen når jeg våknet. Sånne supersvake, så jeg kjente de ikke gjennom dagen. Satt i sofaen med KG på fanget og PANG så smalt det og rier og vann kom! Anonymkode: e8394...b19
addict Skrevet 10. juni 2019 #12 Skrevet 10. juni 2019 Med nr 1 så våknet jeg kl 04 på natta helt uten grunn og der lå jeg litt fortumlet i ca 30 sek før det sa knepp og det bare fosset ut. Han var ute 11 timer senere ca. Med nr 2 så hadde jeg VOLDSOMT med nedpress den dagen. Kjentes ut som om noen stakk meg med kniv ned i skrittet. Jeg lå i senga og fikk ikke sove av de smertene, også gikk jeg på do. Da rant det litt før jeg hadde begynt å tisse, og jeg ble litt forundret men det kom ikke noe mer så jeg regnet med det bare var utflod eller at jeg hadde tisset uten kontroll. La meg i senga og begynte å grine fordi jeg var så lei av de stikkende smertene og at jeg ikke fikk sove, og vekket samboeren. Gråt og sa at jeg trodde vannet gikk et øyeblikk og at jeg var så drittlei og skuffet. Plutselig så skildret det litt til, og da var det som om noen skrudde av sutrebryteren og jeg bare jepp vannet har gått, shit nå skal vi snart føde 🤪 hun var ute 1,5 døgn senere da, så det tok tid. Vannet gikk skikkelig da jeg skulle opp fra badekaret på fødestua.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #13 Skrevet 10. juni 2019 Jeg kjente bare en svak murring. Presset forsiktig og så sa det: knepp. Vannet fosset ut og riene begynte med en gang. Anonymkode: a11f0...3bb
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #14 Skrevet 10. juni 2019 Den dag i dag skjønner jeg jo at jeg hadde flere tegn, som en elendig form hele dagen før vannet gikk, samt murringer i rygg/mage hele dagen, og til tross for å ha vært trøtt hele dagen fikk jeg ikke sove når kvelden kom. 40-50 minutter før vannet gikk kjente jeg også noe jeg vil kalle en sterk menssmerte 😅 Men jeg var så himla sikker på at jeg blei å gå over tida, så jeg skøyv vekk alle tanker om at dette var tegn på fødsel. Rett før vannet gikk kjente jeg et knepp/popp, som en liten rumling i tarmene liksom, og jeg rakk å tenke at jeg har lest om akkurat den lyden/følelsen, før jeg skjønte at noe skjedde. Klokken var nesten 3 på natta, jeg lå på stua og så på Netflix. Jeg spratt opp av sofaen (så fort en høygravid dame kan sprette) og i det jeg kom i stående stilling fosset det. Og fosset, og fosset, og fosset... 😂 Baby var likevel ikke ute før nærmere 32 timer senere 🤷🏼♀️ Ueffektive rier kom sakte etter vannavgang, og jeg måtte til slutt ha hjelp av drypp. Anonymkode: 81360...afe
Trolltunge Skrevet 10. juni 2019 #15 Skrevet 10. juni 2019 Kom bare brått da jeg lå på sofaen. Ingen forvarsel. Splasj! Herregud så mye vann! Min mann løp som en tulling rundt for å hente håndklær og tørke opp, mens jeg selv måtte ringe ambulanse. Han var helt i sjokk. Tror han hadde et litt romantisk forhold til hvordan fødsel starter. Forventet ikke en oversvømmelse iallefall. (Tvillinger, så da skal man ringe ambulanse om vannet går.)
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #16 Skrevet 10. juni 2019 Her har jeg hatt masse symptomer, før det har vært helt stopp en uke eller to før vannet plutselig gikk på natta når jeg sov. Her våknet jeg første gang og måtte tisse så jeg reiste meg og da gikk vannet. Andre gangen så våknet jeg og bare visste at det kom så jeg hoppet ut av sengen og da flommet det bra. De fleste sier at hvis vannet går av seg selv så hører man en høy klikkelignende lyd, så jeg lurer på om det er derfor jeg har våknet begge gangen før vannet har kommet. Anonymkode: 35b28...84e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #17 Skrevet 10. juni 2019 Ikke noe tegn nei. Jeg lå i senga, våkna akkurat av meg selv. Hørte bare "knepp" - og rulla meg rolig ut av senga og da begynte det å sive ut når jeg kom meg på gulvet. I samme sekund vannet gikk, gikk vekkerklokka til mannen 😂 Anonymkode: 5c817...b1d
Million Skrevet 10. juni 2019 #18 Skrevet 10. juni 2019 (endret) Selv om jeg hadde 6 cm åpning da jeg ruslet inn på fødeavdelingen, hadde ikke noe vann gått. Jeg lå i fødesengen da jordmora sa at "Nå tar jeg vannet, så slipper vi at det blir seine natta før du blir mamma!" Så dermed stakk hun inn en sak som så ut som en heklenål, og ut bare fosset og sprutet vannet. Og nesten øyeblikkelig etterpå så bare rullet riene på. Ungen var ute halvannen time senere. Endret 10. juni 2019 av Million
Gjest BethD Skrevet 10. juni 2019 #19 Skrevet 10. juni 2019 Det gikk bare plutselig i sykesenga,under en ri. Poff og vannet bare fosset ut. Jeg lå i senga men hadde jeg stått oppreist ville det vært akkurat sånn som på film. Veldig morsomt
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #20 Skrevet 10. juni 2019 Vannet gikk plutselig her mens jeg lå på sofaen. Trodde først jeg tissa på meg, men kunne ikke huska å ha hosta eller nysa. Reiste meg opp, da kom mere. Kjente at da at det ikke var fra urinrøret. Gikk så på do, men glemte mobilen. Stappa et håndkle mellom beina og dro i stua og henta mobilen. Så tilbake på badet for å ringe far og informere. Ringte så føden. Dra på føden, ble sendt hjem igjen. Inn igjen 6 t etterpå da riene var jevne og ofte. Anbefalet å ha rietimer-app. Funker gullegodt og man ser hvor ofte og lenge de varer. Utrolig hvor på sekundet hvor jevnt det var. Mye lettere å komme seg gjennom riene når man visste at det feks kun var 15 sek igjen 😅 Anonymkode: 055ff...600
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå