Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gravid med nr 2, er 28+2. Sliter mye med migrene- men går ok ellers:) 

Akkurat nå er jeg syk da- så synes litt synd på meg selv 😆 hoster som en tulling - hardt til bekkenbunnen 😬🤣

Anonymkode: 857ea...774

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uke 12, gått opp 2 kg alt og har fremdeles fødebagen klar fra forrige gang. Null plager med graviditeten, mer plaget med baby som biter meg i puppen ved enhver anledning...

Anonymkode: 39e90...7e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle vært 39+1, men fødte 37+5, så lille jenta mi er hele ti dager gammel i dag ☺️ Lykke til alle sammen, premien er fantastisk! Husk på den når dere har vondter og det er tungt og kjedelig - det hjalp meg de siste ukene før fødselen startet.

Anonymkode: 36d13...326

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er 19+1 i dag, og vi har fått vite kjønn :) Kjenner ikke såå mye til graviditeten, annet enn veldig mye sure oppstøt og jeg sover ekstremt dårlig. De fleste klærne mine passer heller ikke 🙈

Anonymkode: 70443...5f3

AnonymBruker
Skrevet

Uke 27, og føler meg veldig gravid. Magen kom skikkelig for et par uker siden, og bekkenløsning har jeg slitt med flere uker. Så nå vagger jeg rundt og gleder meg til jeg endelig kan gå ut i permisjon om litt over to måneder.

Heldigvis er kvalmen helt borte, og mange ting smaker normalt igjen. Riktignok har jeg mye halsbrann, men  ikke sterkere enn at litt is eller en loveheart slukker brannen.

Egentlig synes jeg denne tiden er ganske fin, for nå som jeg er så synlig gravid er det lett å få forståelse for de plagene jeg har, og alle tar mer hensyn. Det gjør det lettere å selv ta hensyn til alle plagene, og ta ting med ro. Jeg liker også at det er så mye aktivitet, og at jeg kan dele det med mannen. Selvfølgelig er det slitsomt å plutselig måtte på do når det kommer et spark mot blæra, men sparkene er ellers ikke veldig smertefulle.

Vi har ikke handlet en eneste babyting, med unntak av strikketøy. Mannen har så mye annet han må gjøre med huset først, og jeg er ikke i form til å traske i butikker eller hente ting fra Finn. Det stresser meg litt, men jeg vet vi får det i orden i tide. Om vi ikke skulle rekke alt vet jeg at kommende besteforeldre vil kunne trå til mens vi er på sykehuset. Vi har dessuten 3 måneder igjen, noe som burde være rikelig.

Anonymkode: d4b09...872

AnonymBruker
Skrevet

17+0.

Har ikke vært kvalm i det hele tatt, så heldig sånn sett. Det som har vært mest plagsomt til nå er forstoppelse. Spiser masse svisker hver dag for å holde ting noenlunde i gang. Det funker, men kommer nok til å bli passe lei etterhvert.

Ellers mistenker jeg at jeg er mer sensitiv for å få hodepine fra stress/for lite vann etc. Har oftere hodepine etter jobb nå, og må ofte hvile en time når jeg kommer hjem... 

Ellers i ganske grei form. Har gått opp ca. 2 kg. 

Anonymkode: 76b1c...cc0

Skrevet

Uke 13, kvalmen er borte, var hos jordmor i dag og fikk høre hjertelyd ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Uke 27 med tredjemann ❤️ Generelt har dette vært et lettere svangerskap enn de to andre, minimalt med kvalme og bare middels bekkenløsning (sålangt), så må si meg fornøyd! Men kjenner det er tungt å fly etter de to små samtidig som kroppen skriker etter hvile 😅

Anonymkode: 9260a...df1

AnonymBruker
Skrevet

Uke 27 med nummer 3 🙂 Varierende form. Noen ganger føler jeg meg slett ikke så verst. Andre ganger er jeg overbevist om at jeg har fått ME, kreft eller annen dødelig sykdom fordi jeg er så sliten eller føler meg så dårlig at jeg nekter å tro det "bare" kan være en graviditet. Type begynner nesten å grine ved tanken på å måtte gå opp trappen eller bøye meg for å ta opp noe. Heldigvis har jeg en mann som minner meg på at akkurat det tror jeg ved hvert svangerskap, hehe. Jeg jobber, men teller ned dagene til ferie. Har definitivt mage, og en del vondter her og der, men prøver å holde meg i litt aktivitet hver dag. Gå en tur, sykle litt på ergometersykkel, reise meg med jevne mellomrom.

Anonymkode: 2fa0b...4c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uke 35+1 med baby nr 2. Har det bedre enn på lenge, men kun fordi jeg er sykemeldt. Dette svangerskapet har vært tøft! Startet med sterk kvalme og brekninger. Ble avløst av kraftig bekkenløsning. Har gått på krykker i 5 mnd nå. Har også hatt et par gallesteinanfall (med påfølgende innleggelser). Sover dårlig pga. sure oppstøt, smerter og drømmer, i tillegg til en toåring som våkner x antall ganger på natten (faren tar ham, men jeg våkner uansett). Svangerskapsdiabetes kommer på toppen, og gjør at jeg ikke engang kan trøste med med litt sjokolade når smertene står på. 

Anonymkode: 1d3d0...1d7

AnonymBruker
Skrevet

Uke 5+0, veldig tidlig😅 sykt trøtt og vonde bryst er vell det jeg kjenner 😅

Gleder meg på tidlig ul neste uke 😊

Anonymkode: cd68e...182

Skrevet

5+5 er så redd for å miste, at det ikke blir noen baby denne gangen heller... Men får bare krysse fingrene, er bare så mye tanker som svirrer rundt. 

Skrevet (endret)
1 time siden, Palme skrev:

5+5 er så redd for å miste, at det ikke blir noen baby denne gangen heller... Men får bare krysse fingrene, er bare så mye tanker som svirrer rundt. 

Deler den med deg. Jeg er også veldig bekymret for å miste. Har sett og hørt hjertet slå for to uker siden (bestilte UL pga blødning). Selv synes jeg det er vanskelig at denne prosessen er helt utenfor min kontroll... Håper at spiren din sitter hele veien ❤️

Endret av Patriotpaula
Skrevet
3 hours ago, Patriotpaula said:

Deler den med deg. Jeg er også veldig bekymret for å miste. Har sett og hørt hjertet slå for to uker siden (bestilte UL pga blødning). Selv synes jeg det er vanskelig at denne prosessen er helt utenfor min kontroll... Håper at spiren din sitter hele veien ❤️

Så herlig det må være å høre hjertet 😍

Skal også ha tidlig ultralyd, forde jeg vil vite om det er noe der. Men tenker det ikke er vits før uke 7. Større sjanse for å både høre og se noe. 

Men som du sier, det er jo helt utenfor vår kontroll. Får bare krysse fingre og vente 😊

Skrevet
2 minutter siden, Palme skrev:

Så herlig det må være å høre hjertet 😍

Skal også ha tidlig ultralyd, forde jeg vil vite om det er noe der. Men tenker det ikke er vits før uke 7. Større sjanse for å både høre og se noe. 

Men som du sier, det er jo helt utenfor vår kontroll. Får bare krysse fingre og vente 😊

Veldig fint å høre hjertet ❤️ Det ble ekstra spesielt her fordi jeg var på første UL 5+5, og da var embryoanlegget mindre enn forventet og vi verken så eller hørte hjertet. Derfor var gleden stor når jeg var tilbake 6+3 og vi så at embryoanlegget nesten hadde doblet størrelse og vi så og hørte hjertet. Så hadde jeg klart å vente noen dager med å sjekke hvor det blødde fra, så hadde jeg spart meg noen dager med bekymring over at utviklingen kanskje hadde stoppet opp 😬 Ville nok ventet litt hvis jeg var deg ja, er som du sier at man ser og hører jo mer jo lengre man venter :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...