Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert et dumt spørsmål, men jeg har aldri byttet bank før.

1. Hvordan gjør jeg det? Ringer jeg den aktuelle banken og sier sånn "hey jeg vil bytte bank til.. dere"? Eller kan jeg bytte på nettet? Må jeg "si opp" banken som jeg har fra før, eller skjer det automatisk? 

2. Er det sånn at det ikke gis ut bankkort med bilde lengre? En av grunnene til at jeg vil bytte er fordi jeg ikke har førerkort og må bruke pass som legitimasjon, noe som er litt tungvint. 

Anonymkode: ad1d4...bd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker å gå inn på den aktuelle banken å lage meg kontoer. 

Så flytter jeg pengene inn til den nye banken og til disse kontoene. Så avventer jeg til at pengene er virkelig kommet inn.

Så går jeg inn hos den gamle banken, og sender melding via nettbanken om at jeg sier opp alle mine kontoer, og at renter må overføres til konto X hos den nye banken.

Angående legitimasjon, så vet jeg ikke. Det må du høre med den nye banken om. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Juks skrev:

Jeg bruker å gå inn på den aktuelle banken å lage meg kontoer. 

Så flytter jeg pengene inn til den nye banken og til disse kontoene. Så avventer jeg til at pengene er virkelig kommet inn.

Så går jeg inn hos den gamle banken, og sender melding via nettbanken om at jeg sier opp alle mine kontoer, og at renter må overføres til konto X hos den nye banken.

Angående legitimasjon, så vet jeg ikke. Det må du høre med den nye banken om. 

Takk for svar :) TS

Anonymkode: ad1d4...bd0

Skrevet

Jeg bruker bare å beholde kontoene og si opp kortene, hvis det ikke koster noe. Hvis det koster noe så vil jeg være mer aggressiv med å si opp alt.

Husk å si ifra til arbeidsgiver og andre som kan finne på å overføre deg penger. 

Bruker førekort og pass som legitimasjon. Og ID kortet kommer vel om 5 til 6 år.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg bruker bare å beholde kontoene og si opp kortene, hvis det ikke koster noe. Hvis det koster noe så vil jeg være mer aggressiv med å si opp alt.

Husk å si ifra til arbeidsgiver og andre som kan finne på å overføre deg penger. 

Bruker førekort og pass som legitimasjon. Og ID kortet kommer vel om 5 til 6 år.

Vi bor jo tross alt i det utra-treige molbo-landet Norge da. 

Så angående disse nye ID-kortene, så kanskje de ikke dukker opp før om femti eller seksti år. :nisse:

Anonymkode: 211a0...086

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bankid til å opprette nye kundeforhold. Sier ikke opp de gamle, man vet aldri når man trenger dem. Oppretter stort sett nye konti ved bedre innskuddsrenter, men dette endrer seg jo hele tiden. 

Anonymkode: 1f5ca...a91

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...