Gå til innhold

Når kan man ringe politiet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en nabo (bor under oss) som hver eneste helg har fest og holder gjerne på gjennom hele natten, med høy musikk, mye bass og brøling ute på verandaen. Vi prøver å ringe- og banke på, men det har skjedd to ganger på et år at han faktisk har åpnet opp døren og sagt han skal PRØVE å dempe seg. Ungene vekkes og datteren vår på 2,5 sier og dunker nevene sine sammen og gir utrykk for at det er bassen som vekker henne. Vi kan ikke sove med vinduene oppe nå om sommeren fordi de roper så høyt til hverandre.

Vi får som sagt sjelden kontakt med han, og han snakker heller ikke norsk, og engelsken er dårlig. Kan vi ringe politiet? 

Anonymkode: a8a2b...32d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal være alminnelig ro fra kl 23, da kan dere ringe ☺️👍🏼

Anonymkode: e569f...b42

• Liker 16
Skrevet

Hvordan bor dere? Selveier eller borettslag? 

AnonymBruker
Skrevet

Faktisk mye lurere å ringe politiet enn å ta saken i egne hender. Rusa folk kan være farlige.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

jeg bor i borettslag, og melder alltid til styrelederen om slikt.

Anonymkode: f2e76...e7d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal være alminnelig ro fra kl 23, da kan dere ringe ☺️👍🏼

Pleier alltid å vente til etter 23. Men hadde vært fint om ikke ungene ble vekt x-antall ganger fra 19:00-23:00 (og vel så det ettersom de holder på hele natta og)...😔 

4 minutter siden, SansaS skrev:

Hvordan bor dere? Selveier eller borettslag? 

Sameie. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk mye lurere å ringe politiet enn å ta saken i egne hender. Rusa folk kan være farlige.

Hah, sender som regel mannen min ned. Har vært nede én gang selv og var livredd. Da hadde mannen min vært nede utrolig mange ganger uten at noen åpnet, og det hørtes ut som møbler ble kastet alle veier og det hørtes ut som en gjeng med sinna dyr der nede..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ring politiet når det er bråk etter kl. 23. 

Anonymkode: a84cb...001

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ring politiet når det er bråk etter kl. 23. 

Anonymkode: a84cb...001

Oki, takk. Har et håp om at de kanskje for en gangs skyld tar det litt mer alvorlig om vi kontakter politiet...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Oki, takk. Har et håp om at de kanskje for en gangs skyld tar det litt mer alvorlig om vi kontakter politiet...

Ingen vet hvem som har kontaktet politiet. Bor du i boretslag, så informer styret, de kan tvinge beboere til å følge reglementet. Du som bor der, skal neppe gå rundt å leke politi. Da vet du ikke mye om verden rundt altså. Lett å bli skadet eller drept, treffer man på feil person.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hatt samme problem, med nabo oppe. Bor i borettslag. Jeg sendte en sms. Naboen kom hit neste dag å beklaget så mye, og nå har han koblet fra bassen oppe og endret de tingene som bråker. Hvis det gjentar seg, ville jeg absolutt ringt politiet etter kl.23 en kveld, å forklart at dette er ett gjentakende problem og dere har små barn som skal sove.

Anonymkode: 70f6e...c1c

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen vet hvem som har kontaktet politiet. Bor du i boretslag, så informer styret, de kan tvinge beboere til å følge reglementet. Du som bor der, skal neppe gå rundt å leke politi. Da vet du ikke mye om verden rundt altså. Lett å bli skadet eller drept, treffer man på feil person.

Er jo ikke sånn at vi smeller ned døren der og kjefter. Har han åpnet har vi spurt pent om de kan være så snill å dempe seg.

Vi bor i sameie, har snakket med ei fra styret om det, men enten så er det ikke blitt gjort noe mer etter det, eller så driter han i det.

Men joda, er klar over at man skal være forsiktig, men vi trives jo ellers veldig her hvor vi bor da, sett bort ifra det at naboen bråker noe voldsomt i helgene, så har jo helst villet ha en så god tone som mulig med en av de nærmeste naboene. Nå har vi bodd her i litt over et år, og har for så vidt for lengst sett at det ikke går..

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt mest flaks med å snakke med naboen på hverdager når det er stille der. Gitt beskjed på en grei måte at det ikke er ok med høy musikk etter kl 2300. Har samtidig gitt skriftelig beskjed til styret og bedt om kopi av det som ble sendt til naboen. Har sagt til naboen at politiet blir varslet neste gang. Hjalp en stund. Har flyttet så jeg vet ikke hvordan det går nå.

Anonymkode: 21996...04e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hatt samme problem, med nabo oppe. Bor i borettslag. Jeg sendte en sms. Naboen kom hit neste dag å beklaget så mye, og nå har han koblet fra bassen oppe og endret de tingene som bråker. Hvis det gjentar seg, ville jeg absolutt ringt politiet etter kl.23 en kveld, å forklart at dette er ett gjentakende problem og dere har små barn som skal sove.

Anonymkode: 70f6e...c1c

Høres fint ut å ha en slik nabo! Å sende SMS var en av de første tingene vi tenkte å gjøre, men når jeg søker etter navnet kommer verken nummer eller adresse opp, og søker jeg etter adressen så står det bare navnet på gaten + sameie. «Navn sameie» liksom. (Om noen vet hvorfor det skjer, gjerne svar på det og). Søkte meg nesten ihjel i sta og fant et nummer på navnet som står på postkassen hans her + et mellomnavn, men var ingen adresse registret så tør ikke sende melding i tilfelle det er feil person. 

Senest i natt var en av gangene han åpnet og han hadde sagt at han skjønte det og skulle prøve å dempe seg. Og det var første gangen de faktisk dempet det betraktelig og, og i dag er det like ille. Ting har med andre ord ikke satt seg i hodet på han her..😓

Leste litt på nettet ang støy og politi, og det skal visst være et stort problem her i byen og det blir ikke særlig prioritert av politiet. Har full forståelse for det da, men verdt et forsøk. Og takk for et lite tips der til hva vi kan si. 

AnonymBruker
Skrevet

Send skriftlig klage til styre hver eneste gang han bråker etter kl 23.00. Ved nok klager har de grunnlag til å kreve at han flytter  

Dere kan også ringe politiet etter kl 23.00. Fortell at dere har småbarn som ikke får sove, og at dette er et gjentagende problem. 

Anonymkode: 320c4...82d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vel, vi fikk politiet på besøk da vi satt ute på terrassen og pratet. Ingen musikk, og rolig, så vi ikke forstyrret barnet til et vennepar, som lå og sov i vogna rett ved siden av oss. Vi hadde også to barn som sov like innenfor, så det var temmelig stillferdig. Bare litt prat og latter. 

Politiet ba oss kose oss videre. 

Så noen har tydeligvis svært lav terskel for å ringe politiet. 

I deres tilfelle synes jeg det er innafor å gjøre det. 

Anonymkode: c061b...787

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, vi fikk politiet på besøk da vi satt ute på terrassen og pratet. Ingen musikk, og rolig, så vi ikke forstyrret barnet til et vennepar, som lå og sov i vogna rett ved siden av oss. Vi hadde også to barn som sov like innenfor, så det var temmelig stillferdig. Bare litt prat og latter. 

Noen folk altså. 

Men egentlig fint at politiet tar slike ting seriøst.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sett dere inn etter kl 23. Småprat for dere kan høres veldig godt av andre som prøver å sove. 

Anonymkode: 84566...587

• Liker 4
Gjest envillen
Skrevet

Ja helt klart, ring politiet! Ring når bråket er tatt seg opp ut over normal nivå og ring så mange ganger dere synes er nødvendig og helt til "problemet" blir løst.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett dere inn etter kl 23. Småprat for dere kan høres veldig godt av andre som prøver å sove. 

Anonymkode: 84566...587

Heldigvis et fritt land så folk kan småprate akkurat der de vil. 

Anonymkode: 85dc3...a35

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis et fritt land så folk kan småprate akkurat der de vil. 

Anonymkode: 85dc3...a35

Du fikk et godt råd. Mange ligger med vinduet oppe på soverommet, og de skal kanskje på jobb om noen timer. Da kan det være veldig irriterende når en gjeng mennesker snakker og ler like ved. Når det er stille ute om kvelden hører man slikt godt. Kan vel ikke være så ille å ta turen inn når klokken bikker 23.

Anonymkode: 50914...98b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...