Gå til innhold

Hvilke regler bryter du på fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bryter ikke noe. Jeg tørker til og med rundt kanten på servanten på Wc, så nestemann får en behagelig opplevelse.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Damper esigg på toalettet.

Anonymkode: 3ccdd...d04

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, GjestSiden2006 skrev:

Bryter ikke noe. Jeg tørker til og med rundt kanten på servanten på Wc, så nestemann får en behagelig opplevelse.

Sånn gjør jeg også:) Men har aldri opplevd å møte en annen!

• Liker 4
Skrevet

Jeg følger halvveis med på sikkerhetsinnstruksene, ellers bryter jeg ingen regler. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg bryter noen regler. 

Anonymkode: d930b...868

Skrevet

Jeg bruker flyturer til å sove, og er ofte sovnet når sikkerhetsdemo er i gang, med silentplugger i ørene. Ellers er jeg lovlydig som fy. 

Men irriterer meg alltid over reisende særlig på Norwegian som alltid har med max grense håndbagasje og vel så det. Jeg har ofte vansker med å få plass til en vanlig kabinkoffert fordi andre har alt for mye med seg. Flere forretningsreisende på SAS så de drar på mindre og har mer og effektiv påstigning. Særlig nå i sommermånedene!

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Flyr rundt en gang i uka så kan vel sikkerhetsdemonstrasjonen utenat nå, pleier derfor ikke følge kjempegodt med, men følger med halvveis.

Ellers hender det jeg lener tilbake seter hvis jeg skal sove på kortere flyturer. Har hørt folk si at det ikke er sosialt akseptabelt å lene tilbake setet på noen flyturer utenom når de skrur av lyset på langdistanse. Ellers helt lovlydig.

Historisk har jeg nok tatt med for mye håndbagasje. Er alltid innenfor målene, men kan ha veid litt for mye innimellom, spesielt når grensa er ekstremt lav, men jeg har aldri måttet betale for det. 

Skrevet

Føler at jeg alltid har for tung håndbagasje, men ikke sikkert det stemmer nå når jeg tenker over det. Bare føles tungt når en bærer på bag istedet for kabinkoffert. Ellers tar jeg av beltet litt for tidlig etter landing.

AnonymBruker
Skrevet

- Jeg setter aldri telefonen i flymodus

- Jeg har med medbrakt alkohol. Ikke fordi jeg er gjerrig, men kresen. Kjøper vin på fly, drikker heller min medbrakte, lar flyvinen stå igjen slik at de kan selge den på nytt. 

- Har alltid for tung handbagasje. Om de insisterer på å sende sier jeg det er kamerautstyr, så da får jeg ta det med likevel. 

Anonymkode: 22fad...825

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar du med for mye/for stor håndbagasje? Som regel. Spesielt på vei tilbake, men ikke mer enn det går. Har kjøpt ekstra kolli hvis altfor-altfor mye. 
Legger du ned setet før avgang og lar det bli nede til etter landing? Nei ikke hele den tiden, men jeg legger ned sete etter maten, på langdistanse fly. Dobbeltsjekker alltid at den bak er også ferdig og brettet er fjernet. Hvis den bak ikke liker å få sete mitt i ansiktet så står han/hun fri til å gjøre det samme. 
Reiser du deg og drar ut hånbagasjen før flyet har stoppet? Nei, men jeg gjør det når flyet har stoppet helt, men før dørene åpner. 
Prater du i mobilen under taksing? Nei aldri. 
Har du håndbagasjen på gulvet (ikke under setet) eller i fanget under avgang eller landing? Nei, men de få gangene jeg har glemt å legge den vekk, så har jeg alltid fått påminnelse om det av dem. 
Hører du på musikk under sikkerhetsdemonstrasjonen? Nei, pleier å se på de som regel. Ser dog for mange som ikke følger med. 
Spiser du nøtter hvis flyvertinnen sier fra om allergikere ombord? Nei. Ville ikke gjort det, men aldri opplevd det at de har sagt om allergikere om bord

Tror ikke det er noen av de reglene som ikke brytes på samtlige flyvninger, så i hvor stor grad synder du? Mine synder går vanligvis på litt for mye shopping på ferie, og litt for mye bagasje på vei tilbake. 

Mine svar er uthevet 😀

Anonymkode: fc1b2...566

Anonymkode: 4243b...3ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slår ikke av mobilen etter jeg har satt den i flymodus. Er kanskje ikke slik at man må det lengre? Setter mobilen i flymodus da. Jeg følger aldri med på sikkerhetsvideoen/instruksene. 

Ellers gjør jeg ikke noe "ulovlig", sove som regel gjennom hele turen på korte flyturer.

Anonymkode: b8d8e...50d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig grunnen til at telefon skal i flymodus? Kan signalene telefonen sender ut og mottar forstyrre noe i flyet slik at det er farlig, eller er det bare en unødvendig regel, sånn egentlig? 

Anonymkode: b2491...b28

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig grunnen til at telefon skal i flymodus? Kan signalene telefonen sender ut og mottar forstyrre noe i flyet slik at det er farlig, eller er det bare en unødvendig regel, sånn egentlig? 

Det er vel at det kan bli noe forstyrrelser i kommunikasjonsanlegget ved take off og landing, slik som feks det kan påvirke radioen hjemme eller i bilen dersom man får en SMS. At det blir litt skurring.

Anonymkode: ede24...377

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er rett før de dropper hele forbudet. 

De har jo allerede gått bort fra forbud mot hodetelefoner under takeoff/landing, og at man må skru telefonen og pads helt av. For ikke å snakke om hvor mange slike enheter (klokke+pad+telefon) det er på fly nå sett mot få år siden. 

For å snu litt på spørsmålet - har du noen gang hørt om et fly som har styrtet eller hatt alvorlige problemer som følge av bruk av elektronikk? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er rett før de dropper hele forbudet. 

De har jo allerede gått bort fra forbud mot hodetelefoner under takeoff/landing, og at man må skru telefonen og pads helt av. For ikke å snakke om hvor mange slike enheter (klokke+pad+telefon) det er på fly nå sett mot få år siden. 

For å snu litt på spørsmålet - har du noen gang hørt om et fly som har styrtet eller hatt alvorlige problemer som følge av bruk av elektronikk? 

Hvor har du det fra?

Anonymkode: d930b...868

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg bryter er vel når jeg og kompiser reiser, så spiller vi Nintendo DS på nettverk 😮 

Følger ikke skikkelig med på sikkerhetsrutiner, kan hele greia utenat, men tar alltid av headset så sitter jeg heller å dagdrømmer litt de to minuttene det tar. 

Anonymkode: b3826...66b

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar du med for mye/for stor håndbagasje?
Legger du ned setet før avgang og lar det bli nede til etter landing?
Reiser du deg og drar ut hånbagasjen før flyet har stoppet?
Prater du i mobilen under taksing?
Har du håndbagasjen på gulvet (ikke under setet) eller i fanget under avgang eller landing?
Hører du på musikk under sikkerhetsdemonstrasjonen?
Spiser du nøtter hvis flyvertinnen sier fra om allergikere ombord?

Tror ikke det er noen av de reglene som ikke brytes på samtlige flyvninger, så i hvor stor grad synder du?

Tror kanskje jeg har hørt på musikk en eller to ganger under sikkerhetsdemonstrasjon, men ellers er jeg en meget lovlydig flypassasjer :)

Gjest MyzTeri
Skrevet

Jeg tar av meg sko.

Og så legger jeg min flid i å finne en rad hvor jeg med sannsynlighet kan bli alene under flyturen. 9/10 ganger treffer jeg. Jeg er den som sitter krølla opp i setet med føttene oppunder meg over 2 seter.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig litt oppsiktsvekkende om ingen her tar med for mye håndbagasje noen gang. Siden jeg vil tro at rundt 9 av 10 passasjerer jeg ser på fly gjør nettopp det. Men er vel litt som de som trenger seg inn på bussen før folk får gått av, de finnes bare i virkeligheten, aldri på nett. 😄

Jeg tenker at i denne tråden kommer det mest svar fra de som er lovlydige av seg og ikke pleier å bryte regler, og så kommer det kanskje noen få svar fra anonyme som innrømmer noen feilsteg innimellom. De som konsekvent synder mot regler vil neppe svare i denne tråden ;)

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ofte tenkt at hyllen på hver rad burde deles i tre, sånn at man hadde en tildelt plass hver og ikke kunne ta opp av andres plass. 

Det var en veldig fin idé! Jeg finner det alltid frustrerende når bagasjehyllen over seteraten min er smekkfull allerede før noen faktisk har satt seg på raden. Flyselskapene skulle vært mye strengere med målene. Er utrolig irriterende når jeg må ha ryggsekken min foran beina fordi bagasjehyllen er full fordi noen har med seg et flyttelass inn i kabinen. 

Eneste regelen jeg har brutt er å ikke følge med på sikkerhetsinnstruksen hver gang. Tar aldri ned seteryggen fordi det er så plagsomt når de foran meg gjør det. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...