AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #1 Skrevet 9. juni 2019 Tar du med for mye/for stor håndbagasje? Legger du ned setet før avgang og lar det bli nede til etter landing? Reiser du deg og drar ut hånbagasjen før flyet har stoppet? Prater du i mobilen under taksing? Har du håndbagasjen på gulvet (ikke under setet) eller i fanget under avgang eller landing? Hører du på musikk under sikkerhetsdemonstrasjonen? Spiser du nøtter hvis flyvertinnen sier fra om allergikere ombord? Tror ikke det er noen av de reglene som ikke brytes på samtlige flyvninger, så i hvor stor grad synder du? Anonymkode: fc1b2...566
visp Skrevet 9. juni 2019 #2 Skrevet 9. juni 2019 Jeg hører på musikk under sikkerhetsdemonstrasjonen. Det er vel den eneste regelen som brytes. 9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #3 Skrevet 9. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: Tar du med for mye/for stor håndbagasje? Kabinbagasjen min holder riktige mål, men hender en del ekstra ting stappes i en bærepose Legger du ned setet før avgang og lar det bli nede til etter landing? Legger aldri ned setet da det er ytterst plagsomt når andre gjør det mot meg Reiser du deg og drar ut hånbagasjen før flyet har stoppet? Aldri. Har dessuten alltid vindusplass, så det ville tatt seg ekstra ille ut. Prater du i mobilen under taksing? Aldri Har du håndbagasjen på gulvet (ikke under setet) eller i fanget under avgang eller landing? Skal innrømme at jeg noen ganger har den skjult under knærne hvis det er veldig trangt ved føttene. Liker å ha bagasjen tilgjengelig, så legger den ikke opp i hattehyllen. Den er som regel overfylt uansett. Hører du på musikk under sikkerhetsdemonstrasjonen? Ikke etter at de begynte å presisere at man ikke skal det. Jeg har dog hørt demonstrasjonen hundrevis av ganger, og er usikker på hvor mye det faktisk hjelper å kunne den på rams den dagen man står der i en krise Spiser du nøtter hvis flyvertinnen sier fra om allergikere ombord? Aldri. Synes det burde vært forbudt på alle fly. Allergikere kan jo også få problemer om noen spiste nøtter på forrige flyvning. Man trenger ikke nøtter på fly når det finnes så mange andre ting man kan spise. Anonymkode: fc1b2...566 La til mine egne svar. Anonymkode: fc1b2...566 11
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #4 Skrevet 9. juni 2019 Har aldri telefonen på flymodus. Men følger de andre tingene som er nevnt i HI. Anonymkode: 5c241...b54 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 Den eneste regelen jeg ikke følger er at jeg noen ganger glemmer å sette telefonen i flymodus. Følger alle reglene TS nevner. Anonymkode: 7f68f...bc1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #6 Skrevet 9. juni 2019 Klarer faktisk helt fint og holde meg til skrevne og uskrevne regler på reise 😎 Anonymkode: 520e4...53f 26
Ullvott Skrevet 9. juni 2019 #7 Skrevet 9. juni 2019 Følger sjelden med på sikkerhetsgjennomgangen, og løsner ofte setebeltet før lampen slukker.
Ulven Skrevet 9. juni 2019 #9 Skrevet 9. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke det er noen av de reglene som ikke brytes på samtlige flyvninger, så i hvor stor grad synder du? Anonymkode: fc1b2...566 Synder aldri. Enkelt og greit. Følger til og med på sikkerhetsinstruksen. 😏 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #11 Skrevet 9. juni 2019 Det er egentlig litt oppsiktsvekkende om ingen her tar med for mye håndbagasje noen gang. Siden jeg vil tro at rundt 9 av 10 passasjerer jeg ser på fly gjør nettopp det. Men er vel litt som de som trenger seg inn på bussen før folk får gått av, de finnes bare i virkeligheten, aldri på nett. 😄 Anonymkode: fc1b2...566 6
Ginny Skrevet 9. juni 2019 #12 Skrevet 9. juni 2019 Det har hendt at jeg har åpnet beltet før lampen har slukket 😳
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #14 Skrevet 9. juni 2019 Jeg har håndbagasje + veske som er tillatt, har skjedd en gang at håndbagasjen måtte ned i lasterommet. Ellers hører jeg som regel på musikk under sikkerhetsdemonstrasjonen, men følger med i den grad det går uren å høre noe.. telefonen er alltid på flymodus, men det er mest for å sikre meg mot ekstra kostnader i tilfelle 4g står på eller noe. Anonymkode: ee607...db7 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #15 Skrevet 9. juni 2019 Håndbagasjen veier ofte mer enn hva som er tillatt, men til tross for hjelp av flyvertinner til å få opp kofferten i bagasjeluken har det ikke blitt sagt noe på det. Jeg hører på musikk eller ser på film under sikkerhetsgjennomgangen. Jeg har tatt fly så mange ganger at jeg kan den reglen nesten utenatt uansett. Jeg kan ta av beltet litt før det som er tillatt. Hvis jeg har hele raden for meg selv kan jeg finne på å legge jakken min i setet ved siden av. Anonymkode: fcdbf...b60 1
Ulven Skrevet 9. juni 2019 #16 Skrevet 9. juni 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er egentlig litt oppsiktsvekkende om ingen her tar med for mye håndbagasje noen gang. Siden jeg vil tro at rundt 9 av 10 passasjerer jeg ser på fly gjør nettopp det. Men er vel litt som de som trenger seg inn på bussen før folk får gått av, de finnes bare i virkeligheten, aldri på nett. 😄 Anonymkode: fc1b2...566 Jeg har tre forskjellige cabinkofferter å velge mellom, slik at jeg alltid er innafor grensa både med vekt og størrelse. Når man ser andre dra med det som opplagt ikke er en cabinkoffert og tar opp mer enn den lille tilmålte plassen man har i hylla, ja da får man lyst til å si noe veldig ufint. 👿 Endret 9. juni 2019 av Ulven 4
Jegerikkeminskyld Skrevet 9. juni 2019 #17 Skrevet 9. juni 2019 Prøve å følge reglene, jeg regner med de er der av en grunn og jeg liker tanken på å komme frem dit jeg skal helskinnet. Er nok blitt litt sløv til å følge med på sikkerhetsdemonstreringen da. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #18 Skrevet 9. juni 2019 Jeg flyr veldig ofte, så jeg må innrømme at jeg ikke er så veldig oppmerksom når sikkerhetsrutiner gjennomgås. Utover det er jeg en lovlydig passasjer Anonymkode: 846d1...093
Rowan Skrevet 9. juni 2019 #19 Skrevet 9. juni 2019 Jeg har alltid håndbagasjen nede på gulvet. Enten ved veggen hvis jeg sitter innerst eller bak/foran føttene. Har aldri blitt irettesatt på det. Men jeg har fått beskjed om å ta ned armlenet før flyet letter. Det visste jeg ikke var et krav engang.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #20 Skrevet 9. juni 2019 18 minutter siden, Ulven said: Jeg har tre forskjellige cabinkofferter å velge mellom, slik at jeg alltid er innafor grensa både med vekt og størrelse. Når man ser andre dra med det som opplagt ikke er en cabinkoffert og tar opp mer enn den lille tilmålte plassen man har i hylla, ja da får man lyst til å si noe veldig ufint. 👿 Jeg har ofte tenkt at hyllen på hver rad burde deles i tre, sånn at man hadde en tildelt plass hver og ikke kunne ta opp av andres plass. Anonymkode: fc1b2...566 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå