Gå til innhold

Om slanking og kjoleprøving

Anbefalte innlegg

Gjest Teletubbien
Skrevet

Altså, jeg er ikke så dreven på dette bryllupsstyret, prøver å lese meg til det meste som hører til og lærer stadig nye ting :oops:

Min første prøvetime hos brudesalongen er i dag og jeg har jo tre mnd til bryllupet. I løpet av de siste 7 mnd har jeg gått ned 16 kg og jeg forventer å gå ned i allefall 5 kg på disse tre mnd- og det er realistisk. I tillegg har jeg først nå begynt å trene, ved å gå, situps og armhevinger, sånn at jeg har et fåfengt håp om å stramme opp litt også i disse tre siste mnd....

Men hvordan fungerer det i forhold til kjolen???? Kan man ta høyde for dette og velge kjole først og str en mnd før?

Disse på brudesalonger, er de flinke til å se hva slags type kjole som muligens passer best til personen eller blir det helt min sak å velge og lete og se hva som passer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjøpte kjolen min i fjor sommer, gifter meg 2.juli i år, så jeg var altså veldig tidlig ute...

Da jeg kjøpte den, var den noe for stor, og i går var jeg for å tilpasse den og de må nok justere den ca èn str mindre. Det er nå to mnd til bryllupet, men jeg vet det er flere som tilpasser ennå nærmere dagen. Så vis du regner med å gå ned ca fem kg til så er vel det ca to str, eller hva??

Jeg er veldig fornøyd med servicen på Kristins..vet det er delte meninger her.

Ang det m str, så er det mange kjoler som er m korsettsnøring, og da har man jo uansett litt å gå på hvis man er litt usikker på en kg eller to;)

Lykke til!!

Skrevet

Min kjole satt akkurat da jeg kjøpte den rundt juletider, og mitt mål var vel egentlig mest å ikke vokse ut av den.

Det har jeg klart, men det er også alt. :wink:

Brudesalongen min sa at tilpassning skjer minimum 3 uker før bryllupet, så jeg hadde første tilpassningstime 4 uker før dagen. Kan godt tåle å gå ned en cm eller to rundt ribbeina og magen, men det får jeg bare leve med.

Selv om mange sier at kiloene raser av siste uke før dagen bare på grunn av nerver - får håpe det stemmer!

:hoho:

Men siden mange kjoler har lang leveringstid må du nok inn og finne en nå - snakk med personalet i butikken, forklar at du er på slanker'n og hvor flink du har vært hittils, (jeg var også på slanker'n, fint lite resultater bare :P) så kan de sikkert hjelpe deg med valget!

Skrevet
Så vis du regner med å gå ned ca fem kg til så er vel det ca to str, eller hva??

mmh...trur nok du tar litt hardt i her.. jeg har gått ned 7 kilo og det er bare 1 størrelse.(men det spørs veldig HVOR man tar av og ikke nødvendighvis hvor mye man tar av i kilo)

Skrevet

mmh...trur nok du tar litt hardt i her.. jeg har gått ned 7 kilo og det er bare 1 størrelse.(men det spørs veldig HVOR man tar av og ikke nødvendighvis hvor mye man tar av i kilo)

Kanskje jeg tok i litt..var virkelig ikke meningen å starte en diskusjon i antall kg og størrelser.

(Kan jo legge til at 5 kg er faktisk to størrelser på meg som er 160 på strømpelesten. ):wink:

Gjest Teletubbien
Skrevet

:sjarmor: - Da var kjolen tatt ut og den må uansett sy'es litt inn, men jeg skal gifte meg 6 august. Siste måling blir sist i juni og etter det blir den ikke endret på!!!

:hoppe: Herregud så gøy!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Har du bilde av kjolen, tubby? *litt nysgjerrig*

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg gikk ned fire kg siste uken før bryllupet, så kjolen min ble faktisk litt for stor......... :-?

Skrevet

Ja, få se bilde!! *venter spent*

Gjest Tittipiken
Skrevet

Så imponerende å gå ned 16 kg på 7 mnd!! jeg skal gifte meg i oktober og skulle så gjerne hatt noen gode råd som virker vedrørende slanking!! Og det haster, burde minst gå ned 10 kg.. Kan noen hjelpe med råd.??

Gjest Teletubbien
Skrevet

Har lagt ut bilde på album - bryllup - brudekjoler :wink:

Tittipiken;

Det å gå ned i vekt er jo en omtalt sak. Jeg har gått hos min fastlege og gått på et medikament som heter Reductil. Det har vært en enorm hjelp for meg, men det er altså reseptbelagt og koster 800 kr mnd. Legen vil jo være den som avgjør hvorvidt man får preparatet....

:wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal prøve kjolen min ei uke før bryllupet, dersom den da er liten/stor tilpasser de den, så kommer jeg og prøver den igjen 4 dager før bryllupet. De på brudesalogen hvor jeg har kjøpt kjolen er helt fantastiske, og stekker seg virkelig laaangt for å tilfredstille kunden.

Skrevet
Og det haster' date=' burde minst gå ned 10 kg.. Kan noen hjelpe med råd.??[/quote']

Ta et Grete Roede-kurs! Det funker, hvis du følger planen. Innen oktober skulle du klare å nå målet ditt da. Jeg ønsker også ideelt sett å gå ned noen få kilo før 25. juni. Bare litt irriterende at brudekjolesalongen min vil ha tilpasningen av kjolen lenge før, dvs førstkommende fredag... :-?

Gjest Gjesta
Skrevet

Det vil de fordi de vil ha unna flest mulig før rushet, derfor dytter de litt på slik at de som ikke helt tør å si nei, kommer tidligst ut. Forlang å få time i juni, det hadde jeg gjort.

Skrevet

Det var en tanke... Tror jeg må stå på krava ja! :wink:

Det ideelle er jo å være "ferdigslanket" lenge før, men sånt er ikke alltid så lett å styre og det er en del faktorer som spiller inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...