Gå til innhold

Overnatte hos svigermor, men....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer skal reise bort. Han foreslo at fireåringen kunne overnatte hos svigermor.Jeg hjemme med baby. Hun har ikke så god helse, kan ikke løpe etter fireåringen f.eks(trappa hjemme er nok til at hun puster og peser), og jeg har merka at fireåringen ikke er så opptatt av henne eller oppsøker henne når hun er på besøk, hun har aldri lekt noe særlig med fireåringen heller, er rett og slett ikke så god på det etter det jeg har sett. Jeg er så usikker på hvordan svigermor vil takle fireåringen som f.eks finner på mye tull og tøys før leggetid. Jeg er ikke klar for overnatting hos svigers. (Svigerfar og bortreist da)Jeg er ikke så god på å si det jeg tenker akkurat det til samboer. Forslag? Han vil nok bli litt såra og vonbroten er jeg redd. 

Anonymkode: db9e8...c39

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest MyzTeri
Skrevet

Når du var barn, var det stas å overnatte hos bestemor?

AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg, sier jeg bare.

Anonymkode: d4e80...973

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt sammenhengen mellom at din samboer skal reise bort og behovet for å overnatte. Er ikke du hjemme da?

Anonymkode: 48432...014

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, MyzTeri skrev:

Når du var barn, var det stas å overnatte hos bestemor?

Ja, hos min mormor. Hvordan det? Det vil kanskje være stas for fireåringen og ja de bør absolutt få bedre kontakt, men som jeg skrev først er ikke svigermor så flink med barn, og derfor ser jeg at fireåringen heller ikke oppsøker henne noe særlig.  Ja, vi prøver å legge til rette.

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg, sier jeg bare.

Anonymkode: d4e80...973

hm, og det var det?

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt sammenhengen mellom at din samboer skal reise bort og behovet for å overnatte. Er ikke du hjemme da?

Anonymkode: 48432...014

Hans forslag. Baby er 2 mnd og mye gråt på kvelden og trenger meg en del, pluss en gøyal fireåring som utsetter leggingen.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? Hvis dere ikke vil overnatte hos svigermor så blir du vel bare hjemme?

Anonymkode: 5ec74...990

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet? Hvis dere ikke vil overnatte hos svigermor så blir du vel bare hjemme?

Anonymkode: 5ec74...990

Han vil at fireåringen skal det, og tror hun ( svigermor) vil det, men skjønner ikke hva det faktisk kan innebære for henne med sine helsemessige begrensninger. Jeg ser kanskje noe han ikke ser siden det er moren hans, selvfølgelig. Vet noen vil sikkert kalle meg slem som ikke lar fireåringen overnatte, men jeg tror ikke  det et lurt og jeg tror samboer vil bli ganske såra når jeg sier det.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil at fireåringen skal det, og tror hun ( svigermor) vil det, men skjønner ikke hva det faktisk kan innebære for henne med sine helsemessige begrensninger. Jeg ser kanskje noe han ikke ser siden det er moren hans, selvfølgelig. Vet noen vil sikkert kalle meg slem som ikke lar fireåringen overnatte, men jeg tror ikke  det et lurt og jeg tror samboer vil bli ganske såra når jeg sier det.

TS

Ikke vær så sykt overbeskyttende. Du har bestemt deg for at svigermor ikke kan passe for du mener hun ikke er i form, og ikke liker barn. DU mener.

Anonymkode: a1a67...d33

• Liker 17
Gjest MyzTeri
Skrevet

Fra utsiden ser det ut som at du ikke vil ha barnet hos farmor. Jeg ville tatt en evaluering i om du ville latt ongen være hos egen mor, og om det er din egen følelsesagenda som ligger til grunn.

Kan væree utrolig sårende både for mann og svigermor om du ikke lar de slippe til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ts godt. Jeg ville ikke latt min gutt overnatte hos noen som ikke kjenner ham godt, eller hos noen jeg ikke vet takler passe ham når han er i det ustyrlige hjørnet. 

Jeg ville bare sagt det rett ut, at du ikke er sikker på om bestemor takler det.

Og hva i alle dager har det med saken å gjøre hva ts gjorde med sine besteforeldre som barn? Gjør det svigermor mer skikket? Jeg hatet forøvrig å bli passet av min mormor, for hun skulle bare ha meg til å sitte pent i sofaen og brodere..

Anonymkode: 36d13...061

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, MyzTeri skrev:

Fra utsiden ser det ut som at du ikke vil ha barnet hos farmor. Jeg ville tatt en evaluering i om du ville latt ongen være hos egen mor, og om det er din egen følelsesagenda som ligger til grunn.

Kan væree utrolig sårende både for mann og svigermor om du ikke lar de slippe til.

Altså, hjelpes... svigermor kan være uegnet helt uavhengig av om ts sin egen mor er det også. Hjelpe meg... 

Har folk virkelig så vondt for å skjønne at noen besteforeldre ikke er egnet, mens andre er det? 

Anonymkode: 36d13...061

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bare si hva du tenker til samboeren din. At du ikke er klar for at barnet overnatter borte enda.

Det er vel ikke så problematisk å være alene med to? Jeg var alene med 4 åring og baby i ukesvis når mannen min var i Nordsjøen. Det går fint skal du se. 

Anonymkode: 99b1a...763

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns det virker som om du vil ta hensyn til din svigermor sitt eget ve og vell jeg :) Og det er jo veldig fint av deg.

Hadde det kostet deg så mye blod, svette og tårer om du hadde vært der? Hjulpet barnebarn og farmor å knytte bånd? Ta en for laget? 

For alt du vet så kan det bli veldig koselig. 

Blir det helt grusomt kan du heller bruke det som begrunnelse neste gang 

Anonymkode: d4715...7a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å som jeg gleder meg til at svigermor kan passe barnet mitt, er det noen som er godt rustet til det så er det hun, hun har tross alt oppdratt en super gutt. Og selv om jeg vet at de ikke har knyttet tett bånd pga avstand så er hun så rolig og trygg som person. 

Min mamma hadde nok også taklet det på et vis, men hadde nok ringt meg litt mer panisk etter 10 min med sutring uten å helt vite hva hun skal gjøre. 

Det er veldig forskjell på folk og du må nesten kjenne på det selv, men kan ikke 4 åringen få være hos farmor noen timer hvertfall? Må hun overnatte eller kan hun være noen timer på dagtid? Det er også hjelp 😊

Anonymkode: 6e533...377

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare øve deg på å si det du føler.

Hvis du er veldig konfliktsky kan du si noe sånt som: «Jeg lurer litt på om måten «Ole» er ved legging kan bli litt i meste laget for «Kari»? Hva tenker du?»

Foreslå at han heller overnatter når farfar også er hjemme og ungen er eldre og mer selvstendig!

Anonymkode: 44969...e73

• Liker 2
Skrevet

Hva konkret er du redd for? Tenker du fireåringen er tilbøyelig til å stikke av og bli påkjørt og svigermor hjelpeløs til å hindre dette, skjønner jeg deg. Ellers tenker jeg dette med lek og leggetid er bagateller. Kanskje får de bedre kontakt når de er helt alene, og kanskje går leggingen helt over styr, men hva så?

Om svigermor vil prøve seg og ikke er troende til å være slem mot barnet, så ville jeg nok lagt bekymringene på hylla og latt det stå til.

• Liker 8
Skrevet

Barnet er fire år. Kanskje det faktisk blir en veldig fin opplevelse for begge? Hva tror du egentlig kan skje? 

Kanskje dette er med på å knytte de mer sammen? Jeg kan virkelig ikke se at dette vil være noe problem, og jeg får helt vondt av å tenke på at du virkelig vil såre både mannen din og svigermor her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Barnet er fire år. Kanskje det faktisk blir en veldig fin opplevelse for begge? Hva tror du egentlig kan skje? 

Kanskje dette er med på å knytte de mer sammen? Jeg kan virkelig ikke se at dette vil være noe problem, og jeg får helt vondt av å tenke på at du virkelig vil såre både mannen din og svigermor her. 

Jeg er enig med deg! 

TS, du må bare hoppe i det

Anonymkode: 9b0d9...66c

AnonymBruker
Skrevet

En fireåring vet å se an personen rundt seg. Det går nok helt fint. Jeg ser ikke problemet med å ha fireåringen hjemme heller, men det er nok fordi jeg stadig vekk er alene og har vært det siden eldste ble født. Det var helt vanlig å være alene da yngste kom også selv om jeg hadde en toåring fra før. 

Anonymkode: ab12d...786

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en unik mulighet for at 4-åringen og bestemor skal bli kjent på egne premisser. Barnet skjønner en hel del og kan ta hensyn. Samtidig kan de to ha fine stunder på detes premisser. Gi de mulighet til det

Anonymkode: ee61c...f90

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...