Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på konsert for et par dager siden og fikk signert en genser. Jeg vil gjerne også bruke genseren, men jeg er redd for at autografene skal forsvinne! Er det noen måte å bevare den på samtidig som man bruker den?

Anonymkode: f42d0...d99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan selvsagt bruke genseren, men du bør ikke vaske den.

Anonymkode: 678e7...512

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan selvsagt bruke genseren, men du bør ikke vaske den.

Anonymkode: 678e7...512

Det er jo problemet. Skal jeg bruke den uten å vaske den blir det enten minimalt med bruk eller å gå med en genser som etterhvert blir skitten og lukter.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo problemet. Skal jeg bruke den uten å vaske den blir det enten minimalt med bruk eller å gå med en genser som etterhvert blir skitten og lukter.

Og det er nettopp derfor man burde få signaturer et annet sted enn på en genser. Et stykke papir, et backstage-pass, ei CD plate eller ei dongerijakke hadde vært bedre. Sånn til neste gang ;) 

Anonymkode: 5957f...3fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på konsert for et par dager siden og fikk signert en genser. Jeg vil gjerne også bruke genseren, men jeg er redd for at autografene skal forsvinne! Er det noen måte å bevare den på samtidig som man bruker den?

Impregner (med GreenlandWax) et felt (både på innsiden og utsiden av plagget) akkurat der autografen er, dersom plagget tåler det. Men vær obs på at den delen av plagget da vil fremstå anderledes.

Her finner du info om GreenlandWax 

Anonymkode: 08c29...01a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Impregner (med GreenlandWax) et felt (både på innsiden og utsiden av plagget) akkurat der autografen er, dersom plagget tåler det. Men vær obs på at den delen av plagget da vil fremstå anderledes.

Her finner du info om GreenlandWax 

OBS. Jeg aner ikke hvordan resultatet vil bli.

AnonymBruker
Skrevet

Ble det skrevet med sprittusj eller hva?

Skrevet

Kan du ikke heller kjøpe deg en ny genser av samme slaget, og så rammer du inn og henger opp den med autografen på? Du kan jo ikke både spise kaken og beholde den, og en genser som brukes, må man jo vaske rett som det er.

Men er autografen signert med sprittusj eller hva? Sprittusj holder vel i vask? Trodde ikke det gikk bort.

• Liker 3
Skrevet

Man bruker ikke klær med signatur på... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje signaturen kan forsegles ved å stryke på (hvis det finnes) gjennomsiktig "plast"-pynt som det er meningen at skal strykes på klær? Jeg tenker på noe i samme materiale som slike  tykke plast/akryl-lignende applikasjoner som finnes på diverse gensere.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noe slikt, hvis den er gjennomsiktig? https://www.clasohlson.com/no/Clas-Ohlson-t-skjortepapir-for-lyse-hvite-tekstiler/Pr386233000

Ajaj! Se brukeranmeldelsene! "Dette kan bli veldig fint. Men: De røde stripene på baksiden av papiret man stryker på, sverter lett utover stoffet. Det er fint å ha disse linjene når man skal klippe, men merkene på stoffet blir veldig stygge. Papiret burde kunne lages uten dem, eller med mindre markerte (og ikke røde) linjer."

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det er nettopp derfor man burde få signaturer et annet sted enn på en genser. Et stykke papir, et backstage-pass, ei CD plate eller ei dongerijakke hadde vært bedre. Sånn til neste gang ;) 

Anonymkode: 5957f...3fd

Jepp, klok av skade til neste gang 😅 De signerte bare konsertmerch som var kjøpt på konserten, og det fant jeg ut av etter at jeg hadde kjøpt genser og stelt meg i signaturkø. Køen strakk seg til langt ut av bygget, så det var uaktuelt å stelle seg bakerst i køen igjen for å kjøpe noe annet.

19 timer siden, Million skrev:

Kan du ikke heller kjøpe deg en ny genser av samme slaget, og så rammer du inn og henger opp den med autografen på? Du kan jo ikke både spise kaken og beholde den, og en genser som brukes, må man jo vaske rett som det er.

Men er autografen signert med sprittusj eller hva? Sprittusj holder vel i vask? Trodde ikke det gikk bort.

Skulle gjerne ha gjort det, men av en eller annen grunn selger de ikke merch på nettsiden nå. Mulig det blir lagt ut når hele turneen er over, håper hvertfall det :)

Genseren er svart, og det er skrevet med en hvit tusj. Aner ikke om det er sprit eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...