Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest siri piri
Skrevet

vi skal i bryllup til et vennepar av oss, og nå har kjæresten min fått seg en fantastisk flott ricco vero dress med kenzo slips/belte og hele pakka. så hva kan jeg ha på meg? (han så jo ut som en modell rett ut av katalogen *sikle* men jeg vil jo bli like fin). bryllupet er ikke så formelt, de er 23/24 som oss og skal vies i rådhuset. vi skal på feiringen også.

hvilke farger passer i bryllup? jeg ser litt død ut i blasse farger og pasteller. jeg bør vel ha sjal og kjolelengde over knærne?

-kan noen remse opp farger som er passende?

-evt snitt/lengde?

-hva med sko?

kom gjerne med tips hvor jeg kan gå. kan ikke bruke så altfor mye penger nå. takker for alle innspill!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Forlover og evt brudepiker skal vel helst kle seg i pasteller eller noe dust noe, de skal jo være til hånde for bruden men ikke ta oppmerksomheten fra henne.

Det er faktisk ganske mange pene kjoler i butikkene nå og i fine farger, og til greie priser mange steder.

Jeg kjøpte i dag en fotsid kjole, figursydd og skråskåret nederst slik at skjørtet nederst får en klokkefasong på en måte. Den går i forskjellige røde og oransje toner, men ikke skrikende. Denne kjøpte jeg i Moss for 399, men jeg er sikker på at du kan finne noe lignende hos f.eks. Lene V. Kanskje H&M har noe også? En pen sommerkjole duger vel i et sommerkjole og så får du bare høre med bruden om den skal være lang eller rett under kneet?

Gjest siri piri
Skrevet

tusen takk! skal sjekke Lene V og HM ja. Hvilke farger er 'akseptable'?

Skrevet

Du kan vel egentlig bruke alle farger utenom svart, hvitt og helt helt lyse farger.

Skrevet

Blått, grønt eller rosa er gode farger til en slik sammenheng synes jeg. De finnes i utallige nyanser og alle kan finne en de passer til. Ta en modell som ikke har for mye glitter, ikke er for kort og ikke for utringet.

Jeg synes ofte Popin og Filippa K har fine kjoler.

Gjest Sukkerert
Skrevet
Du kan vel egentlig bruke alle farger utenom svart' date=' hvitt og helt helt lyse farger.[/quote']

Blir det feil å bruke en hvit sommerkjole i bryllup? -En som ikke minner om en brudekjole i det hele tatt? :(

Gjest Sukkerert
Skrevet

Forresten, trådstarter, Mango har mye lekkert. :wow:

Gjest gjest 0
Skrevet

Ja hvitt er fy fy uansett!!

Men du kan ha hvitt tilbehør da...

Hold deg unna trange, veldig utringede og sexy kjoler! Man skal jo ikke ta oppmerksomheten fra bruden...

Jeg hadde en lyseblå(litt blank) kjole med noen små sorte blomster på da jeg var toastmaser, og på bildene ser det ut som om jeg har hvit kjole :-? Det var ikke spesielt morro. For i virkeligheten er det en helt grei bryllupskjole...

Pam

Skrevet

Tror det er akseptabelt å gå i svart også. Reglene er vel ikke så strenge.

Skrevet

Hvitt ville jeg ikke kledd meg i, selv om det er en enkel sommerkjole. Hvit kjole er nå engang brudens privilegium i bryllupet.

Svart kjole skulle det ikke være før, men tror ikke folk vil reagere på det. Går jo an å pynte opp med smykker eller sjal i farger slik at det blir litt livligere.

Ta en butikkrunde, er masse fine sommerkjoler å velge mellom :) .

Skrevet
Du kan vel egentlig bruke alle farger utenom svart' date=' hvitt og helt helt lyse farger.[/quote']

har hørt at helt hvit kjole er FY uansett hvordan den ser ut i bryllup...tror man vil få noen blikk hvis man dukker opp i helt hvit kjole. Kanskje annerledes hvis et er noe slags mønster eller sjal e.l i annen farge...

Gjest Sukkerert
Skrevet

Det stemmer nok. Jeg er ikke sikker på om hun skal bære hvitt. Det blir ikke noe tradisjonelt bryllup. De er allerede gift, men skal få velsignelse i kirka. Siden jeg ikke vet får jeg gå ut fra at hun skal ha hvit kjole, og heller velge den lyserosa varianten av kjolen jeg tenkte på. (eventuelt kjøpe et stort farget sjal til den hvite).

Gjest siri piri
Skrevet

JIPPI!!! var litt rundt på oslo city fant en nyyydelig kjole (fra Lulu Paris eller noe i den duren). Syrinfarget med skråsnitt nedover i chiffonaktig stoff. Ikke for kort, og ikke for lang. veldig fin på. pg så fant jeg et litt mørkere lilla tyllsjal til over skuldrene. Takk for alle tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...