Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I år manglet jeg for første gang et par fradrag på skattemeldingen som ikke var fylt inn. Bankene har tydeligvis bare sendt brev til meg og ikke skatteetaten. Jeg la dem derfor inn, men det sto at man ikke skulle sende med vedlegg, de ber om dokumentasjon hvis de trenger det. Nå som det begynner å nærme seg, lurer jeg på hvordan de sier fra om de trenger noe? Sender de sms/mail, eller må man selv følge med om det er noen meldinger i altinn? Er det vanlig at de spør om dokumentasjon, eller får de tak i det de trenger fra kreditorer osv? Dersom jeg blir bedt om dokumentasjon, hvordan gjøres det? Må jeg skanne inn vedleggene og laste dem inn på altinn?

Anonymkode: bbd3d...5e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du hadde fått brev hvis de ønsket mer informasjon, og da er det årsoppgaven de skal ha. 

Anonymkode: 2fbab...1f2

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du hadde fått brev hvis de ønsket mer informasjon, og da er det årsoppgaven de skal ha. 

Anonymkode: 2fbab...1f2

Hvor lenge i forveien? Jeg skal reise bort, så begynner å haste hvis de fortsatt sender brev nå. Vel og merke hvis jeg kommer med i oppgjøret nå i juni, da. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge i forveien? Jeg skal reise bort, så begynner å haste hvis de fortsatt sender brev nå. Vel og merke hvis jeg kommer med i oppgjøret nå i juni, da. 

Du får melding i Altinn. Sørg for å ha bankenes årsoppgaver digitalt tilgjengelig slik at du har tilgang til disse under reisen. 

Anonymkode: 74285...5d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får melding i Altinn. Sørg for å ha bankenes årsoppgaver digitalt tilgjengelig slik at du har tilgang til disse under reisen. 

Anonymkode: 74285...5d9

Ok da får jeg sjekke jenvlig. Har opplevd å få meldinger der inne uten at det har kommet varsling på sms eller mail.

Skrevet (endret)
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok da får jeg sjekke jenvlig. Har opplevd å få meldinger der inne uten at det har kommet varsling på sms eller mail.

Jeg får epost med melding om at det venter et brev på meg i Altinn eller Skatteetaten. Sist for noen få dager siden fikk jeg brev i Altinn og epost i forkant om det. Dette fordrer jo at du har epostadressen din registrert under dine opplysninger der, men det regner jeg med at du har?

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...