AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #1 Skrevet 9. juni 2019 Hei! Jeg har en jente som strax er ferdig i 10.klasse. Det er snart utdeling av vitnemål. Det blir et høytidelig arrangement på skolen. I invitasjonen fra skolen står det «antrekk pent». Min datter vil ha på bunaden sin, noe hun sier er vanlig. Gutter kommer i dress eller bunad. Og den er grei. Men hva med oss gsmle «fossiler»? Kan vi også ta på bunaden eller er det kun forbeholdt de unge håpefulle? Vi er tilflyttet hit i høst, så jeg kjenner ikke noen av de andre foreldrene. Og det er så flaut å spørre læreren... Datteren min er ekstremt flau over sin «gamle mor» for tiden, og jeg vil ikke drite henne ut ved å være den eneste av foreldrene i bunad hvis dette bare er forbeholdt ungdommen. Råd? Hva er vanlig blandt foreldre på slike arrangementer? Da jeg fikk vitnemålet i 1995 hadde hele trinnet grillfest i fjæra. Antrekket var da deretter.. Anonymkode: 73bb9...7d9
skruf Skrevet 9. juni 2019 #2 Skrevet 9. juni 2019 (endret) Jeg tenker bunad er forbeholdt elevene i en slik anledning, foreldrene stiller i penere klær enn typiske hverdagsklær Er i samme situasjon selv, og jeg kommer til å ta på meg en fin sommerkjole. Pappaen i mørk bukse, pen skjorte og blazer. Edit; da eldstejenta gikk ut av ungdomskolen og hadde vitnemålseremoni så var det ingen foreldre som stilte i bunad, bare elevene Endret 9. juni 2019 av skruf 3
Vasa Skrevet 9. juni 2019 #3 Skrevet 9. juni 2019 Her vi bor er det ungdomen som kommer i dress/bunad, vi foreldre har pent antrekk. Vi sitter ikke med ungdommen. 4
JamesBlond Skrevet 9. juni 2019 #4 Skrevet 9. juni 2019 Stemmer det de andre sier. Foresatte vanlig pent kledd. 3
solmåneogstjerner Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 Du kan selvsagt spørre læreren. Det er ikke noe å være flau over. Men jeg er enig med de andre her. Jeg ville kledd meg i en pen sommerkjole, ikke gallakjole men noe som ikke er helt hverdags. Fine sko, litt smykker men ikke noe voldsomt. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #6 Skrevet 9. juni 2019 Som regel har jeg sett at det er ungdommen som har på bunad denne dagen, men ikke foreldrene. Ville tatt på meg en pen kjole, sommerkjole, bluse+skjørt/dressbukse, eller lignende. Litt pyntet altså, men ikke for mye. Anonymkode: 2668b...be9 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #7 Skrevet 9. juni 2019 Jeg er lærer. Det varierer hvordan folk kler på seg. Noen foreldre bruker bunaden sin, men de fleste bruker bare finklær. Det har også skjedd at noen av foreldrene har kommet en tilpasset bunad - bunad med hjiab/skaut. Det førte til et raseri hos noen av foreldrene og vi måtte tilkalle vakter. For all del ikke bruk plagg som vekker raseri! Anonymkode: e2566...a71 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #8 Skrevet 9. juni 2019 Her jeg bor var det ikke mange av foreldrene som stilte i bunad Anonymkode: 9c84d...0f7
Truno Skrevet 9. juni 2019 #9 Skrevet 9. juni 2019 Send gjerne en mail til læreren for å spørre om du er usikker. Læreren sier det sikkert ikke videre til datteren din at du har spurt.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #10 Skrevet 9. juni 2019 Her jeg bor stiller mange av elevene i bunad, men ikke foreldrene. Å stille i en pen sommerkjole blir aldri feil. Anonymkode: c55b2...c87
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #11 Skrevet 10. juni 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lærer. Det varierer hvordan folk kler på seg. Noen foreldre bruker bunaden sin, men de fleste bruker bare finklær. Det har også skjedd at noen av foreldrene har kommet en tilpasset bunad - bunad med hjiab/skaut. Det førte til et raseri hos noen av foreldrene og vi måtte tilkalle vakter. For all del ikke bruk plagg som vekker raseri! Anonymkode: e2566...a71 Ja, for det virkelig den personen som kommer med hijab til bunaden sin som er problemet. *svinger ironiflagget så høyt jeg kan! Anonymkode: 3c874...b8e 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #12 Skrevet 10. juni 2019 Slenger meg på de andre her og svarer akkurat det samme. Elevene har bunad, foreldrene litt pent antrekk. Anonymkode: 993c8...b28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå