Gå til innhold

Vær parfymefri og klar i god tid!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pasientreiser organiserer drosjetur på 2+ timer (+ retur) og skriver "Vær parfymefri og klar i god tid!" 
Er dette vanlig, og er det etter klage fra sjåførene?

Anonymkode: 5678d...f0b

Videoannonse
Annonse
Gjest #Rasshøl
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pasientreiser organiserer drosjetur på 2+ timer (+ retur) og skriver "Vær parfymefri og klar i god tid!" 

Det er mange som reagerer på parfyme. De med astma, migrene og allergier. 

AnonymBruker
Skrevet

Parfymefri er vel av hensyn til andre pasienter både på reisen og på oppmøtestedet?
De har  kanskje erfaring med forsinkelser, ettersom de minner folk på å møte i god tid?

Anonymkode: e7b26...88c

• Liker 10
Skrevet
17 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Det er mange som reagerer på parfyme. De med astma, migrene og allergier. 

En stor del av de reisende med pasientreiser er kreftpasienter.  Folk med kreft i behandling sliter med mye kvalme.

• Liker 6
Skrevet

Ja det er vanlig og nei, det er neppe på klage fra sjåfør men av hensyn til pasienter. 

• Liker 8
Gjest #Rasshøl
Skrevet (endret)
10 minutter siden, SupaWoman skrev:

En stor del av de reisende med pasientreiser er kreftpasienter.  Folk med kreft i behandling sliter med mye kvalme.

Enda et godt argument for å ikke bruke parfyme da 😊

Endret av #Rasshøl
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kraftig allergi, og astma, og får jeg lungebetennelse, bronkitt osv. Så må jeg legges inn på sykehuset, blir jeg utsatt for parfyme da, så dør jeg. Jeg reagerer kraftig når jeg er frisk og, så jeg hadde aldri overlevd en tur på 2 timer med parfyme.

Det er bare flere og flere som reagerer på parfyme nå. 

Anonymkode: b2ccf...349

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Parfymefri er heldigvis begynt å bli en snakkis innen helsevesenet. Parfymefri, betyr ikke at du ikke skal brukedeodorant, men at du ikke skal dusje deg i en halv flaske parfyme før du skal ut med pasientreiser. 

Noen av oss kan faktisk ikke reise med flere folk i sammen bil, fordi det er en risikosport hvor mye parfyme andre pasienter helle rpå seg. Folk innen helsevesenet har heller ikke godt av å stå i 100 pasienters parfymeduft hver dag. Så denne meldingen er en oppfordring til folk om å slutte med å helle en flaske parfyme over seg før de skal avsted til helsehjelp. 

Folk skal jo være så miljøbevisste i dag, men parfymen den er det noen som må ha, selv om de stinker "stikk av" lang vei.

Anonymkode: cf9ae...d39

• Liker 2
Skrevet

Sjåførene får også beskjed om å ikke ha på parfyme og mye deo:-)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det burde strengt tatt ikke være  nødvendig å opplyse om, ettersom dette med parfymefri og å møte i  god tid burde være almenkunnskap. MEN uheldigvis er det da vel noen som ikke vet eller ikke tar hensyn, og da må det jo gies beskjed.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange kan reise i en sånn drosjetur? Er det bare slekt som får følge med eller er det en gruppe med pasienter? Takk.

Men uansett, ja det er nok for å vise hensyn til sjåføren eller de som er der.

Anonymkode: ed8bc...bfe

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kan reise i en sånn drosjetur? Er det bare slekt som får følge med eller er det en gruppe med pasienter? Takk.

Men uansett, ja det er nok for å vise hensyn til sjåføren eller de som er der.

Anonymkode: ed8bc...bfe

Det kan vel være maxitaxi feks, og med flere pasienter som hentes ulike steder på samme tur

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det burde strengt tatt ikke være  nødvendig å opplyse om, ettersom dette med parfymefri og å møte i  god tid burde være almenkunnskap. MEN uheldigvis er det da vel noen som ikke vet eller ikke tar hensyn, og da må det jo gies beskjed.

At mange syke reagerer på parfyme er ikke almenkunnskap og noe veldig mange ikke automatisk vet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Parfymefri er heldigvis begynt å bli en snakkis innen helsevesenet. Parfymefri, betyr ikke at du ikke skal brukedeodorant, men at du ikke skal dusje deg i en halv flaske parfyme før du skal ut med pasientreiser. 

Anonymkode: cf9ae...d39

Parfymefri betyr også at man helst ikke skal ha klær som er vasket med parfymerte produkter og skyllemidler, kremer/lotions som har parfyme og de aller fleste deodoranter er parfymerte. 

Anonymkode: 560c6...2b1

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Parfymefri betyr også at man helst ikke skal ha klær som er vasket med parfymerte produkter og skyllemidler, kremer/lotions som har parfyme og de aller fleste deodoranter er parfymerte. 

Anonymkode: 560c6...2b1

Ikke glem sminke, ansiktspleie, sjampo, hårspray og stylingprodukter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Parfymefri" betyr at man ikke skal lukte. Det gjelder også kroppslukt. Så ta på deo, rene klær og puss tennene. 

Anonymkode: 524e9...be4

AnonymBruker
Skrevet

Alle burde være parfymefrie hele tiden, de kunstige greiene er ren gift.

Anonymkode: 622d2...de8

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor ytterst i det naturlige distriktet for sjukehuset, og turen min starter normalt en time før nødvendig (3 timer istf. 2) for å få tid til alle avstikkerne vi tar for å plukke opp inntil 3 andre pasienter. Dette er det Pasientreiser som organiserer. Samme for returen, ofte må en vente en time før mange nok som skal cirka samme veg er klare.
At pasienter har med en som følger, har jeg opplevd, men det er nokså uvanlig.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, SupaWoman skrev:

At mange syke reagerer på parfyme er ikke almenkunnskap og noe veldig mange ikke automatisk vet.

Du har rett. Jeg skrev at det burde være almenkunnskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...