AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 Jeg føler jeg dummer meg ut på jobb heeele tiden. For tiden jobber jeg i en restaurant, har jobbet der i noen måneder og skal avslutte om to måneder. Jeg gjør standard feil som å knuse ting, gjør feil på oppgjøret, men det har også hendt at jeg har gitt ut feil mat, knuser noe og får ikke med meg at det ligger igjen litt glasskår etter meg ... I tillegg er det litt dårlig kommunikasjon, slik at jeg ikke forstår alt de sier eller at de ikke informerer godt nok til tross for at jeg spør. Dette gjorde også at jeg lærte å gjøre noe feil på oppgjøret. Men jeg surrer endel likevel, og kjenner jeg er veldig lei. Heldigvis skal jeg starte på et studie og flytter fra byen til høsten. Hvor ofte gjør du feil på jobb? Hvor vanlig er det å gjøre feil? Anonymkode: 46863...f16
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Hvor lenge har du jobbet der? Jeg jobbet selv som servitør i Disney World i 4 mnd. Det var et evig stress, og jeg var nær å miste jobben flere ganger fordi jeg gjorde så mye feil. Men jeg trivdes. Problemet var nok at jeg lærer sakte og ikke fikk god nok opplæring, og ble dermed stressa. Hvis jeg føler at jeg ikke har stålkontroll på div. rutiner og alt som skjer rundt meg, har jeg veldig lett for å gjøre dumme feil. Det hjalp da jeg ba om mindre stasjoner med lave topper så jeg hadde mer under kontroll, og da fikk jeg også tid til å lære mer underveis og gradvis prøve meg på større stasjoner. Jobber i butikk nå og gjør fortsatt dumme feil hvis jeg er stressa. Anonymkode: 60c9a...8a6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 Er sjelden jeg gjør noe feil. Som regel oppdager jeg feilen idet jeg gjør den og har dermed mulighet til å rette på den, men jeg har jobbet på kjøkken/butikk/restaurant i over 10 år så det er ikke så rart. Om det er første gang du jobber med dette er det ikke så rart å gjøre feil. Jeg gjorde mye mer feil før, men med erfaring lærer man også å være mer løsningorientert. Anonymkode: 97e63...25b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har du jobbet der? Jeg jobbet selv som servitør i Disney World i 4 mnd. Det var et evig stress, og jeg var nær å miste jobben flere ganger fordi jeg gjorde så mye feil. Men jeg trivdes. Problemet var nok at jeg lærer sakte og ikke fikk god nok opplæring, og ble dermed stressa. Hvis jeg føler at jeg ikke har stålkontroll på div. rutiner og alt som skjer rundt meg, har jeg veldig lett for å gjøre dumme feil. Det hjalp da jeg ba om mindre stasjoner med lave topper så jeg hadde mer under kontroll, og da fikk jeg også tid til å lære mer underveis og gradvis prøve meg på større stasjoner. Jobber i butikk nå og gjør fortsatt dumme feil hvis jeg er stressa. Anonymkode: 60c9a...8a6 Jeg siterer meg selv og vil bare si at det kan være lurt å fortelle arbeidsgiver at du ønsker en lang og grundig opplæringsperiode neste gang du søker jobb, hvis du tror at det kan være grunnen til problemet. ☺️ Så nå at du skrev du hadde jobbet der i noen mnd og da vil jeg si det er normalt å gjøre en del feil. Ikke vær redd for å stille spørsmål på jobben. Anonymkode: 60c9a...8a6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 Tusen takk for delte erfaringer, det fikk meg til å senke skuldrene litt! ☺️ Selv lærer jeg egentlig veldig fort, samtidig som jeg opplever meg selv som relativt løsningsorientert til vanlig, men jeg legger også altfor mye press på meg selv som gjør at jeg sliter både med stress og prestasjonsangst. Dette resulterer i rare løsninger, som dere skriver. Videre snakker jeg mye dårligere for meg og synes generelt jeg takler situasjoner dårlig. Jeg føler derfor at jeg mister meg selv. Jeg føler at jeg framstår helt ulikt fra meg selv, og jeg haaater personen jeg blir. Sjefen min fikk helt sjokk når jeg fortalte hva jeg skulle studere og at jeg har så gode karakterer ... Ikke at det spiller noen rolle hva jeg skal studere og hvilke karakterer jeg har, men reaksjonen hennes gjør at jeg framstår dum. Sjefene reagerer så rart på det, og jeg føler meg så liten oppi det hele. Føler stemmen min forsvinner helt. De er supersøte, men jeg takler autoritet dårlig. Helt ærlig så kjenner jeg at jeg ikke takler autoriteter så bra, og at selvtilliten skinner helt syykt mye bedre gjennom dersom jeg merker at folk stoler på meg. Jeg er en kontrast i forhold, og det er så ekkelt. TS Anonymkode: 46863...f16
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #6 Skrevet 9. juni 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler jeg dummer meg ut på jobb heeele tiden. For tiden jobber jeg i en restaurant, har jobbet der i noen måneder og skal avslutte om to måneder. Jeg gjør standard feil som å knuse ting, gjør feil på oppgjøret, men det har også hendt at jeg har gitt ut feil mat, knuser noe og får ikke med meg at det ligger igjen litt glasskår etter meg ... I tillegg er det litt dårlig kommunikasjon, slik at jeg ikke forstår alt de sier eller at de ikke informerer godt nok til tross for at jeg spør. Dette gjorde også at jeg lærte å gjøre noe feil på oppgjøret. Men jeg surrer endel likevel, og kjenner jeg er veldig lei. Heldigvis skal jeg starte på et studie og flytter fra byen til høsten. Hvor ofte gjør du feil på jobb? Hvor vanlig er det å gjøre feil? Anonymkode: 46863...f16 Jeg gjør feil hver dag. Er eier av firmaet og har noen ansatte, men jeg er vel det største surrehuet på jobb! Legger meg flat hver gang, prøver å fikse opp i feilen og ler hver gang. De ansatte er tusen ganger mer strukturerte enn meg, hos oss er det lov til å feile. Livet er mer enn jobb. (såfremt du ikke har ansvaret for medisiner osv). Men jeg er alltid blid og koselig, det veier ofte opp mot litt mindre bra egenskaper. Yter god service og er et godt forbilde på mange andre måter. Blir de sinte på deg? Bare si unnskyld, slå deg i panna og tenk ut hva du kan gjøre for å rette det opp igjen. Prøv å unngå samme feil mer enn to ganger på rad Anonymkode: 59607...3ad
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #7 Skrevet 9. juni 2019 Jeg gjør aldri feil. Alt er perfekt hele tiden. Får ofte skryt av sjefen for det gode arbeidet jeg gjør. I år får jeg også bonus får ha gjort ekstra god innsats. Anonymkode: 695c0...b6a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå