AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 Forsto ikke helt hvordan denne gutten hadde blitt syk gjennom mme? Man koker jo alltid vann til mme? Er ikke vannet trygt selv om man koker det da? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mXMRW/fryktet-aa-miste-julian-edgar-2-mnd-jeg-fikk-panikk?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Anonymkode: 2e9aa...e6e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 De har vel ikke kokt det da vil jeg tro.. Anonymkode: 99161...ee4 2
ajarRun Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 Ja, de har visst latt være å koke vannet. Sløvt. Man putter jo alt sånt i autoclaveren og så fyller det med sterile greier. 3
Gjest FirstNameLastName Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 De har sikkert brukt vannkoker. Den koker bare opp til kokepunktet. Vannet må jo koke i noen minutter for å være ordentlig sterilt.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #5 Skrevet 8. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har vel ikke kokt det da vil jeg tro.. Anonymkode: 99161...ee4 Da hadde jeg faktisk ikke turt å stille opp i media.. dette er jo regel nummer én, når man lager til en flaske.. Anonymkode: 2e9aa...e6e 12
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 Vi kokte ikke vannet til mme når vi fikk beskjed på helsestasjonen om at hu på litt over 1 år kunne drikke springvann. Dette godkjente helsestasjonen. Anonymkode: 39575...4d5 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #7 Skrevet 8. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi kokte ikke vannet til mme når vi fikk beskjed på helsestasjonen om at hu på litt over 1 år kunne drikke springvann. Dette godkjente helsestasjonen. Anonymkode: 39575...4d5 Helsestasjonene er ikke oppdaterte. Ta det de sier med en klype salt. Anonymkode: cd137...a04 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 De har sikkert brukt vannkoker. Da koker vannet, men ikke lenge nok. Anonymkode: e2898...a0a
Gjest hind Skrevet 8. juni 2019 #9 Skrevet 8. juni 2019 Var ikke barnet som døde 1 år da? Unger som er så store drikker vann. Jeg har aldri kokt eller blitt anbefalt å koke vann til barn i den alderen. I Norge skal vi jo få rent vann fra springen.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #10 Skrevet 8. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forsto ikke helt hvordan denne gutten hadde blitt syk gjennom mme? Man koker jo alltid vann til mme? Er ikke vannet trygt selv om man koker det da? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mXMRW/fryktet-aa-miste-julian-edgar-2-mnd-jeg-fikk-panikk?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Anonymkode: 2e9aa...e6e TV2 og NRK nyhetene opplyste om at hun hadde blandet/kjølt ned flasken med springvann. Trenger jeg å skrive at jeg tenker amming hos en 2 mnd gammel baby? De hadde i tillegg med seg et barn som ikke var så stort, under 2 år vil jeg tro, på tv. Så dette er neppe førstefødte heller. En annen sak, fra samme problemøy. En kreftayk intensivsykepleier var dårlig etter cellegiftbehandling og etter å ha drukket sprinvann. Hun av alle burde da vite at kreftpasienter og andre imunsvekkede blir anbefalt å koke alt drikkevann. Selv i storbyen koker vi alt drikkevann og har gjort det i årevis, for å unngå å bli syke. Har noen magesjau så drikker de heller ikke kranevann som ikke er kokt, det er da vitterligen gammel lærdom jeg fikk inn med morsmelken. Og tilslutt, Kleppevannet har vært et problem i mange år. De har da fått 9 kokepåbud over 3 - 4 år. Og sikkert enda flere om man leter utenfor og bakover til før sms varlsingen ble oppfunnet. Anonymkode: ae263...074 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #11 Skrevet 8. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kokte ikke vannet til mme når vi fikk beskjed på helsestasjonen om at hu på litt over 1 år kunne drikke springvann. Dette godkjente helsestasjonen. Anonymkode: 39575...4d5 Barn som er så store at de har begynt å smake på fast føde trenger ikke å ha vannet kokt. Men denne babyen på 2 mnd regner jeg med ikke får noe annet enn mm/mme og skal da kun ha kokt vann og sterilisere flasker Anonymkode: 09786...808 8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #12 Skrevet 8. juni 2019 Akkurat nå, hind skrev: Var ikke barnet som døde 1 år da? Unger som er så store drikker vann. Jeg har aldri kokt eller blitt anbefalt å koke vann til barn i den alderen. I Norge skal vi jo få rent vann fra springen. Gutten som døde onsdag var 18 måneder gammel. Babyen media har trukket frem er 2 måneder. Se mitt svar over. Anonymkode: ae263...074
absinthia Skrevet 8. juni 2019 #13 Skrevet 8. juni 2019 I enkelte tilfeller bør visstnok vann koke i flere minutter. Hadde en klassekompis som for en del år siden hadde et spedbarn som ble syk av en bakterie de hadde i vannet, selv om de kokte det. Det viste seg at denne bakterien ikke døde før den var kokt i noen minutter. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #14 Skrevet 8. juni 2019 7 minutter siden, FirstNameLastName skrev: De har sikkert brukt vannkoker. Den koker bare opp til kokepunktet. Vannet må jo koke i noen minutter for å være ordentlig sterilt. Vannkoker er trygt. Det har mattilsynet uttalt. Anonymkode: ae263...074 3
Gjest hind Skrevet 8. juni 2019 #15 Skrevet 8. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: Gutten som døde onsdag var 18 måneder gammel. Babyen media har trukket frem er 2 måneder. Se mitt svar over. Anonymkode: ae263...074 Ah, ok. Ja, da er det selvfølgelig normalt å koke vannet.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #16 Skrevet 8. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TV2 og NRK nyhetene opplyste om at hun hadde blandet/kjølt ned flasken med springvann. Trenger jeg å skrive at jeg tenker amming hos en 2 mnd gammel baby? De hadde i tillegg med seg et barn som ikke var så stort, under 2 år vil jeg tro, på tv. Så dette er neppe førstefødte heller. En annen sak, fra samme problemøy. En kreftayk intensivsykepleier var dårlig etter cellegiftbehandling og etter å ha drukket sprinvann. Hun av alle burde da vite at kreftpasienter og andre imunsvekkede blir anbefalt å koke alt drikkevann. Selv i storbyen koker vi alt drikkevann og har gjort det i årevis, for å unngå å bli syke. Har noen magesjau så drikker de heller ikke kranevann som ikke er kokt, det er da vitterligen gammel lærdom jeg fikk inn med morsmelken. Og tilslutt, Kleppevannet har vært et problem i mange år. De har da fått 9 kokepåbud over 3 - 4 år. Og sikkert enda flere om man leter utenfor og bakover til før sms varlsingen ble oppfunnet. Anonymkode: ae263...074 Ikke alle kan amme da. Anonymkode: 12500...b08 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #17 Skrevet 8. juni 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle kan amme da. Anonymkode: 12500...b08 Nei, og derfor ble det skrevet som det ble skrevet over. Noen kan men vil ikke amme. Anonymkode: ae263...074
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #18 Skrevet 8. juni 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, og derfor ble det skrevet som det ble skrevet over. Noen kan men vil ikke amme. Anonymkode: ae263...074 Hva vet du om hun ikke vil amme? Er et hav av grunner til hvorfor en baby får mme. Anonymkode: 513f2...aaf 18
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #19 Skrevet 9. juni 2019 Skikkelig sløvt. Man koker selvsagt vann som skal brukes til en to måneder gammel baby. Og spesielt når de VET at vannkvaliteten der generelt er elendig (er i alle fall det far sier i intervjuet). Anonymkode: 79e17...c94 6
puffy123 Skrevet 9. juni 2019 #20 Skrevet 9. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skikkelig sløvt. Man koker selvsagt vann som skal brukes til en to måneder gammel baby. Og spesielt når de VET at vannkvaliteten der generelt er elendig (er i alle fall det far sier i intervjuet). Anonymkode: 79e17...c94 Helt enig med deg! Forstår at man vil kjøle ned MME med kaldt vann, men da har man kokt vann over på flasker i kjøleskapet og bruker det, ikke fra springen? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå