Mynona Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 Hvilket regntøy, parkdress og vinterdress anbefaler dere til ettåring som skal begynne i bhg? Har sett på reflex, reima og Didriksen. Men vet ikke hva som er bra og ikke. Wheat og et til jeg ikke husker navnet på for øyeblikket er utrolig søte/pene, men er de gode og? Lurer på om vi burde ha to sett av noe med tanke på at et sett kanskje vaskes/tørkes mens det andre brukes? Eller er det unødvendig? Hva med votter? Kjøpte et par reima i dag som jeg håper er gode å ha på og gode å bruke.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Sverger til Skogstad uansett type ute klær Anonymkode: 61712...e99 2
Arkana Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 Vi liker godt Reflex både til regntøy, parkdress og vinterdress. Grei pris og har alltid tålt mye. Reima sine vintervotter synes vi er de klart beste. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 Reima til alt utenom regntøy. Vi er veldig fornøyd med kattnakken sitt regntøy, spesielt dressene. Reima sine votter er bra, men når det kommer til votter og luer liker jeg Hestra og Isbjørn of sweden best, sistnevnte har forresten fantastiske klær! Dyrt dessverre. Anonymkode: 0f427...f2e 5
myrfivel Skrevet 8. juni 2019 #5 Skrevet 8. juni 2019 Reimatec, Helly Hansen og Skogstad til parkdresser, vinterdresser og skalljakke/bukse. Regntøy er vi mest fornøyde med Reflex og Cubus, faktisk. Har hatt Didrikson og Helly Hansen, men ungene blir våte likevel. Vi har alltid hatt dobbelt opp i den forstand at vi har både heldress og todelt sommer som vinter. Regntøy kjøper vi kun to sett av hvis det er langvarige perioder med øsende regn. Parkdressene/skallplagg tåler litt regn. Av votter er vi veldig fornøyde med reimatec, didrikson biggles og hestra. Elsker de hestra vottene med uttagbart ullfor, men bruker heller en strikka vott inni. Aldri kalde hender med den kombinasjonen. Funker sikkert fjell med ullforet også, synes bare en strikka vott har bedre passform. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 I regntøy: Barnevaderen. Barna blir ALDRI våte! Mine 3 barn er de eneste i barnehagen som ikke er våte uansett hvor mye det regner. Kan virkelig ikke få anbefalt dette nok❤️ Anonymkode: 04e96...6ce 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #7 Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, Mynona skrev: Hvilket regntøy, parkdress og vinterdress anbefaler dere til ettåring som skal begynne i bhg? Har sett på reflex, reima og Didriksen. Men vet ikke hva som er bra og ikke. Wheat og et til jeg ikke husker navnet på for øyeblikket er utrolig søte/pene, men er de gode og? Lurer på om vi burde ha to sett av noe med tanke på at et sett kanskje vaskes/tørkes mens det andre brukes? Eller er det unødvendig? Hva med votter? Kjøpte et par reima i dag som jeg håper er gode å ha på og gode å bruke. Når høstens produkter er på plass i butikkene blir disse også testet. Hvilke produkter som holder mål av 2018/2019 kolleksjonen hjelper deg lite, da disse er utsolgt og blir fornyet for kolleksjonen 2019/2020. Hvor mye du trenger er avhengig av din vaskekapasitet og tørkemuligheter. Men dresser skal ikke vaskes for ofte, da mister de motstanden mot fukt. Ellers bør du ha klær til og fra, og klær hjemme dersom dere skal ut på ettermiddag eller i helgene og ikke vil drasse med dere mengder av tøy mellom bhg og hjem. Anonymkode: 582df...907 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I regntøy: Barnevaderen. Barna blir ALDRI våte! Mine 3 barn er de eneste i barnehagen som ikke er våte uansett hvor mye det regner. Kan virkelig ikke få anbefalt dette nok❤️ Anonymkode: 04e96...6ce Våre får mega gnagsår på hælene av dette produktet. Anonymkode: 582df...907 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #9 Skrevet 8. juni 2019 Regntøy: vestland fra stormberg, parkdress: nynne fra stormberg, og nameit softshell. Vinterdress: Didrikson. Barna liker veldig godt docboots, de passer store deler av året utenom på det kaldeste på sørlandet, da bruker de superfit culusuk. Har som regel to sett av alt, så vet jeg at det er lett tilgjengelig med skift. Didrikson votter er supergode. Passer små hender godt med glidelås helt ned til tommel. Stormberg har også en liknende type. Didrikson regntøy passet ikke til mine barns bruk og ble alltid klissblaut. Ellers er sydvest gull, da de fleste hetter går rett ned i Øyer. Har to bhg barn og jobber selv i bhg. Det er viktig å se etter teipede sømmer, vannsøyle og at barna trives selv i utetøyet. Sjekk også om det er lett avtakbar hette på utetøy og uten snorer rundt halsen. Anonymkode: e7ed9...b21 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #11 Skrevet 9. juni 2019 Vi har reflex regndress til minste på 1, navigare regntøy til 2,5 åringen og regntøy fra Lindex til 5 åringen. Vi er fornøyde med alle tre. Det fra navigare er tykkere kvalitet og tåler litt mer røff lek. Det er veldig kjekt. Vi har reflex parkdress til 1åringen og den er veldig fin. 2,5 åringen har vill parkdress og 5 åringen har Helly Hansen overtrekksbukse med didrikson softshelljakke til Vi har forsøkt litt forskjellige vinterdresser, og har endt opp med reimatec og didrikssondresser. De er veldig varme og gode. Wheat og sånne merker er søte å se på, men jeg synes de er mindre brukervennlige og stivere enn reima. Og så har de veldig lite reflekser. Det synes jeg er viktig at det er, særlig for de to eldste. Vi har også to sett vinterdress til de to eldste, mest fordi de går i friluftsbarnehage og er mye ute. Ekstradressene er kjøpt brukt på Finn, så har ikke lagt så mye penger i dem. Anonymkode: 21630...cca
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #12 Skrevet 9. juni 2019 Jeg er veldig fornøyd med Reflex. 3-åringen her har hatt alle uteklærne sine fra dem. Regntøy, vinterdress, vinterjakke, skalljakke, vårjakke, parkdress, luer og votter. Ikke er det så dyrt, og det er jevnlig tilbud/salg, så jeg har sluppet unna med mange tusen der. Godt brukt av 3-åringen, klærne er like hele og nesten like fine som da de var nye. Klærne blir brukt til lillesøster også når hun begynner i bhg i august. Anonymkode: e6766...393
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #13 Skrevet 9. juni 2019 Vi er veldig fornøyd med Pompdelux vinterdress, vinterjakke og vinterbukse. Aldri blitt våt gjennom stoffet selv om ungen har badet i slaps og sølevann. Og jeg synes de er søte/fine. Også fornøyd med skalltøyet derfra, har brukt det som regntøy. Ellers har vi god erfaring med Skogstad allværsjakke, aldri våt der heller og brukt i regnvær. Anonymkode: 75b76...e56
mimmis25 Skrevet 9. juni 2019 #14 Skrevet 9. juni 2019 Mest fornøyd med vinterdress fra Reimatec, men har også hatt dresser fra H&M, Reflex og Wheat, de er greie de også (holder til vinteren her på Østlandet). Regntøy har vi hatt Stormberg, Norheim, Didriksons og et billig merke fra XXL, og har egentlig vært fornøyd med alle, men syns Norheim har holdt seg penest gjennom slitasje og mye vask.
Mynona Skrevet 9. juni 2019 Forfatter #15 Skrevet 9. juni 2019 Tusen takk for masse tips! Mye å sette seg inn i. Jeg har prøvd å finne litt på salg nå, men det er ikke så mye. Må nok vente tilhøstvarenw kommer tenker jeg.
myrfivel Skrevet 9. juni 2019 #16 Skrevet 9. juni 2019 15 minutter siden, Mynona skrev: Tusen takk for masse tips! Mye å sette seg inn i. Jeg har prøvd å finne litt på salg nå, men det er ikke så mye. Må nok vente tilhøstvarenw kommer tenker jeg. Barnihagen.no har reima til 50%, kan finne dresser til både vår/høst og vinter der. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #17 Skrevet 9. juni 2019 Kattnakken eller reima regntøy, name it softshell parkdress eller wheat. Bruker kun reima vinterdress. Anonymkode: 8c138...5ab 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #18 Skrevet 9. juni 2019 Vi har bare brukt troll dresser, og elsker de. Prøvde reima sine, men var ikke like fornøyd. Så i vintersko har vi elsket kavat, barnet er da tørr på foten, og varm, de blir ikke fuktige, eller bløte, og de er varme og gode. I regntøy har vi prøvd litt forskjellig, men har vel vært mest glad i det gode gamle HH regntøyet. Våre barn har gått i naturbarnehage, så ute klær er veldig viktig at er bra. Anonymkode: 38106...409 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #20 Skrevet 9. juni 2019 Polarn O. Pyret har en veldig fin parkdress som du kan bruke på høsten og våren fordi den har avtagbart fleece inni. Litt dyr, men du får myyye bruk ut av den. Pluss at den er vanntett så du kan slippe regntøyet i tillegg. Men hvis du absolutt vil ha gummi (usj!!) så har de veldig bra gummitøy der også. Jeg har kjøpt mye yttertøy hos Polarn fordi det kom så bra ut i diverse tester. Anonymkode: 02c99...b77 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå