AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 Min samboer er kjekk, veltrent. Og jeg er 15-17 kg for mye etter tre svangerskap. Jeg er ikke den han ble sammen med. Stakkars mann. Men han sier såklart ikke noe, men jeg skjønner han om han gjør det!! Nå skal vi på ferie om fire uker, jeg trenger en kickstart. Jeg vil se litt bedre ut enn nå, og jeg må forsette å gå ned.,, Dette går ikke!! Anonymkode: 80a1f...98c 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Vi er mange med ekstra kilo. Er du villig til å prøve lavkarbo noen uker? Kutte helt ned på sukker og det meste av karbohydrater. Skulle gjerne hatt tips selv, for jeg sprekker alltid på slankekur 🙈 Anonymkode: d6ffe...564 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 Jeg er minus 17 kg siden februar på lavkarbo. Anonymkode: ee4d1...63a 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 Godteristopp bør gå fint når det er så kort tid. Lev på 1600 kcal (gitt at du er ferdig med amming), gå en tur hver dag, vær mye ute og aktiv med barna, tren litt i hver pause du får og ta gjerne barna med og tenk det kun er for en kort periode. Anonymkode: d5e8f...a4a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 Spis mindre og tren mer Anonymkode: 51d07...9bd 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #6 Skrevet 9. juni 2019 Jeg har akkurat satt i gang med ekstrem lavkarbo for å komme i gang, men har ikke barn og mann å ta hensyn til. Anonymkode: 92ebf...5b4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #7 Skrevet 9. juni 2019 Jeg startet ekstrem lavkarbo på mandag denne uken. Er minus 4 kg allerede (en del av det man mister den første uken er vann vel og merke). Jeg har mann og to barn og spiser middag med de på samme måte, men kutter ut karbohydratene. Last ned LifeSum, så er det enklere å holde oversikt over hva du får i deg. Om man ikke er vant med lavkarbo fra før av, så er det en skikkelig overgang, men det går seg til ganske raskt. Jeg vil anbefale deg å prøve å holde deg unna kunstige søtstoffer så langt det lar seg gjøre, for for en del kan dette faktisk påvirke vektnedgangen, meg inkludert. Spis rent kjøtt, og få fettet i størst grad fra enten fet fisk eller planter (feks avokado, kokosfett etc). Når du går på en ekstrem lavkarbo bør du også passe på at inntak av proteiner ikke er for høyt, da proteiner kan omdannes til insulin og overskuddet som kroppen ikke bruker kan omdannes til fett. Google litt om ekstrem lavkarbo (keto diet), og les deg opp litt før du begynner, så er du mere forberedt. Anonymkode: c4a8b...f7c 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #8 Skrevet 9. juni 2019 Kutt ut sukker og unødvendig kalorier i ukedagene. Kos deg LITT i helgen. 3-4 måltider om dagen. Sunn frokost som holder blodsukker stabilt. En sunn og god lunsj som metter til middag og en sunn mettende middag. Er ikke mer komplisert. De fleste vet jo hva som er sunn og næringsrik mat, spis det. Gå litt turer eller tren litt om du liker det. Dog utgjør ikke trening så mye, kosthold er det viktigste her. På fredag/lørdag kan du unne deg en liten sjokolade bar, eller en kanelboller på kafé, eller en liten skål potetgull. Du må få inn litt mindre enn du får ut, også tenk at maten du spiser skal gjøre godt for kroppen din. Anonymkode: 026ce...f6d 1
SansaS Skrevet 9. juni 2019 #9 Skrevet 9. juni 2019 For kortsiktig crash diett kjører jeg alltid lavkarbo. Det funker. Hold deg under 20 gr per dag og ta deg en gåtur i dag så er du i ketose før du vet ordet av det. Husk å drikk masse vann. 2
missy_miss Skrevet 9. juni 2019 #10 Skrevet 9. juni 2019 På ekstrem lavkarbo pleier jeg å gå i ketose på den 3. dagen. For meg så er det en god kræsj start! Gikk ned 15 kg på 3 måneder og skal "ta resten" med oppstart på mandag.
Lykkeligskilt Skrevet 9. juni 2019 #11 Skrevet 9. juni 2019 Hvor henter dere inspirasjon til mat innenfor lavkarbo? Og hvordan gjør dere det med dietten kontra resten av familien?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #12 Skrevet 9. juni 2019 22 minutter siden, Lykkeligskilt skrev: Hvor henter dere inspirasjon til mat innenfor lavkarbo? Og hvordan gjør dere det med dietten kontra resten av familien? Jeg har plukket opp oppskrifter fra forskjellige nettsider. Spiser mest et stykke kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker til. Har dog ingen andre å ta hensyn til, men dropper karboene når jeg er på middag hos andre. Anonymkode: 92ebf...5b4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #13 Skrevet 9. juni 2019 For det første: du har født TRE av hans barn! Han burde være stolt av å være sammen med deg. Det er ikke synd på han. men hvis du vil gå ned i vekt vil jeg anbefale å kutte ned på kalorier. Prøv å finn matvarer som metter mye og som inneholder lite kalorier. Anonymkode: 9933d...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #14 Skrevet 9. juni 2019 Hvis du vil gå ned og holde deg nede bør du spise mindre men spise mat du liker! Jeg hadde aldri overlevd uten knekkebrød, skiver, pasta.. Hvorfor stresse med å komme i ketose osv når du faktisk kan spise sunt og balansert og finne et kosthold du kan leve med videre? Kutt ned porsjonsstørrelsene, og la en større andel av hvert måltid være grønnsaker, drikk vann som tørstedrikk, vær aktiv i hverdagen (feks med gåing, ikke sitte mye på sofaen hjemme, få opp pulsen litt hver dag..). Det er ikke vits i å stresse for mye i prosessen - da stress lett kan medføre økt behov for trøstespising, for matinntak stimulerer serotoninproduksjon og gir dermed en følelse av nettopp "trøst". (Det er en av grunnene til at det er viktig å faktisk få i seg NOK protein også, fordi en av de essensielle aminosyrene våre er et forstadium til dette lykkehormonet ) Ikke overtenk, spis deg mett, men ikke stappmett, spis frokost hvis du vil det så du ikke går i underskudd gjennom dagen før du plutselig får "ulvehunger" om kvelden og overspiser. Ha en grei måltidsrytme du kan leve med. Anonymkode: 15ec1...b0d 1
Mehr Skrevet 9. juni 2019 #15 Skrevet 9. juni 2019 Jeg må bare spørre... Hvorfor har du ikke tenkt på dette før nå? Hvorfor begynne å stresse 4 uker før ferien, når du kunne tatt rev i seilene for lenge siden? Ønsker du effektiv vektnedgang der sjansen for å holde overvekt borte er stor, så er det best å starte forsiktig, endre på vaner etterhvert og se på det som en livsstilendring, ettersom livsstilen din har gjort deg overvektig. Spis mindre og bevege deg mer, det er det du må gjøre. Kan du trene med samboeren din? 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #17 Skrevet 10. juni 2019 På 9.6.2019 den 12.09, Mehr skrev: Jeg må bare spørre... Hvorfor har du ikke tenkt på dette før nå? Hvorfor begynne å stresse 4 uker før ferien, når du kunne tatt rev i seilene for lenge siden? Ønsker du effektiv vektnedgang der sjansen for å holde overvekt borte er stor, så er det best å starte forsiktig, endre på vaner etterhvert og se på det som en livsstilendring, ettersom livsstilen din har gjort deg overvektig. Spis mindre og bevege deg mer, det er det du må gjøre. Kan du trene med samboeren din? Dette er en gjenganger på KG. Jeg forstår tankegangen, men samtidig kan jeg ikke fatte hva godt en slik kommentar medfører. Bare skam og skyldfølelse. Anonymkode: 42e12...85e 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #18 Skrevet 10. juni 2019 Jeg har kjøpt shake. Tar en til frokost, lunsj og kvelds. Spiser samme middag som resten av familien, men begrenser meg. har også 3 barn men mann som trener mye. Men jeg vil ned for min egen del, så klærne strammer litt mindre og jeg får mer energi Anonymkode: ed03e...3c4
Mehr Skrevet 10. juni 2019 #19 Skrevet 10. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er en gjenganger på KG. Jeg forstår tankegangen, men samtidig kan jeg ikke fatte hva godt en slik kommentar medfører. Bare skam og skyldfølelse. Anonymkode: 42e12...85e Det er egentlig sant. Har vell blitt bitt av KG basillen. Det var en uheldig kommentar, men noen ganger blir man rett og slett oppgitt. Jeg blir alltid oppgitt når noen får panikk et par uker før de skal noe og vil ned x antall kilo, og spør etter råd med god viten om at det strengt talt ikke er mulig å gå ned 5 kg på 1 uke og få stram mage på 2 uker. På 4 uker kan man gjøre mye, men herregud for en dedikasjon og hvor hardt arbeid som kreves om man ønsker å se store resultater (hva enn det er). De aller fleste klarer ikke det nettopp fordi det er hardkjør på kropp og sinn flere uker i strekk. Det er jo ikke sunt å gjøre slikt heller. Det verste er jo å begynne med dette før en ferie, for på ferier koser man seg gjerne ekstra godt, og det blir fort en del kalorier inn og få kalorier brent. Vinninga går opp i spinninga. Så det beste ville jo være å bare akseptere at ting er som de er akkurat nå og heller starte med en ny plan etter ferien. Et slik kommentar kan forøvrig gjøre noe nytte. Kanskje hun reflekterer litt rundt hvorfor hun ikke har tenkt på det tidligere, og kommer frem til hva som har stoppet henne i å gjøre noe med vekta. Alt etter hvordan man tolker det egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå