AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 I dag holdt jeg på å bli lurt til å spise halal kjøtt som svigermor hadde med til oss🤬🤬🤬 hun hadde lagt alt kjøttet i kjelen og det var bare tilfeldigvis at jeg spurte hvor hun hadde kjøpt det. Svaret satt langt inne og hun ville ikke svare direkte på det så jeg ante uråd. Spurte rett ut: er det halal? Da ville hun ikke svare på det først. Men jeg fikk bekreftet det etter mye om og men. Hun vet at jeg haaaaater alt som har med muslimsk tradisjon å gjøre og at de i tillegg avliver dyra på bestialsk måte er ikke noe jeg støtter. At hun skulle lure meg ser jeg meget alvorlig på og nå liker jeg henne (om mulig) mindre enn før. Kjerringa er svigermor fra H... i utgangspunktet så hun har lite å gå på fra før hos meg. Hva mener dere? Er det ikke litt i overkant frekt å prøve å lure andre til dette? Anonymkode: cdbd3...019
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 Du får sette deg inn i hvordan halalslakt gjennomføres i Norge først....... Anonymkode: ea427...8ba 16
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #5 Skrevet 8. juni 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag holdt jeg på å bli lurt til å spise halal kjøtt som svigermor hadde med til oss🤬🤬🤬 hun hadde lagt alt kjøttet i kjelen og det var bare tilfeldigvis at jeg spurte hvor hun hadde kjøpt det. Svaret satt langt inne og hun ville ikke svare direkte på det så jeg ante uråd. Spurte rett ut: er det halal? Da ville hun ikke svare på det først. Men jeg fikk bekreftet det etter mye om og men. Hun vet at jeg haaaaater alt som har med muslimsk tradisjon å gjøre og at de i tillegg avliver dyra på bestialsk måte er ikke noe jeg støtter. At hun skulle lure meg ser jeg meget alvorlig på og nå liker jeg henne (om mulig) mindre enn før. Kjerringa er svigermor fra H... i utgangspunktet så hun har lite å gå på fra før hos meg. Hva mener dere? Er det ikke litt i overkant frekt å prøve å lure andre til dette? Anonymkode: cdbd3...019 Det er veldig lite respektfullt av din svigermor. Hadde noen lurt meg til å spise «ekte» halalkjøtt (når de viste at dette var noe jeg ikke ønsket) ville jeg aldri hatt noe med det menneske å gjøre igjen. Anonymkode: f5075...83d 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 2 minutter siden, SupaWoman skrev: All norsk kjøtt er halal-kjøtt. Det er det ikke nei Anonymkode: f5075...83d 1
Oktoberknøttet Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 Har du ikke større problemer enn det med svigermor, så tenker jeg du skal være fornøyd jeg. 12
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #9 Skrevet 8. juni 2019 Alle dyr som blir til halalkjøtt blir gitt bedøvelse før de avlives. De er ikke bevisst. Det er de lovpålagt. Den eneste forskjellen er at de ber en bønn over dyret. De lider ikke mer enn andre dyr som slaktes. Anonymkode: c7fe9...ed1 14
Djungelvrål Skrevet 8. juni 2019 #10 Skrevet 8. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det ikke nei Anonymkode: f5075...83d https://www.nettavisen.no/na24/dette-er-forskjellen-mellom-halal---og-annet-kjott/3423149200.html 1
SoWhat? Skrevet 9. juni 2019 #11 Skrevet 9. juni 2019 (endret) Du har imot alt som har med muslimsk tradisjon å gjøre? Virkelig? Vet ikke om du eller svigermor er problemet her. Hat er et sterkt ord. Det gjør deg blind. Bare så det er sagt. Endret 9. juni 2019 av SoWhat? 10
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #12 Skrevet 9. juni 2019 TS, det første du skal gjøre i morgen tidlig er å stille et ultimatiun til mannen din: meg eller svigermor. Velger han svigermor eller avvikende svar, så skaffer du deg en skillsmisseadvokat på sekunder. Anonymkode: 8e2a3...ed8 2
SoWhat? Skrevet 9. juni 2019 #13 Skrevet 9. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, det første du skal gjøre i morgen tidlig er å stille et ultimatiun til mannen din: meg eller svigermor. Velger han svigermor eller avvikende svar, så skaffer du deg en skillsmisseadvokat på sekunder. Anonymkode: 8e2a3...ed8 Vet du hva kjærlighet er? 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #14 Skrevet 9. juni 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: I dag holdt jeg på å bli lurt til å spise halal kjøtt som svigermor hadde med til oss🤬🤬🤬 hun hadde lagt alt kjøttet i kjelen og det var bare tilfeldigvis at jeg spurte hvor hun hadde kjøpt det. Svaret satt langt inne og hun ville ikke svare direkte på det så jeg ante uråd. Spurte rett ut: er det halal? Da ville hun ikke svare på det først. Men jeg fikk bekreftet det etter mye om og men. Hun vet at jeg haaaaater alt som har med muslimsk tradisjon å gjøre og at de i tillegg avliver dyra på bestialsk måte er ikke noe jeg støtter. At hun skulle lure meg ser jeg meget alvorlig på og nå liker jeg henne (om mulig) mindre enn før. Kjerringa er svigermor fra H... i utgangspunktet så hun har lite å gå på fra før hos meg. Hva mener dere? Er det ikke litt i overkant frekt å prøve å lure andre til dette? Anonymkode: cdbd3...019 Med mindre kjøttet er importert fra et muslimsk land, er ikke slaktingen mer bestialsk enn annet norskslaktet kjøtt. Om kjøttet var importert, synes jeg det var noe på kanten - litt som å forsøke å lure egg eller melk i en veganer. Ikke verdens undergang, men en demonstrasjon av manglende respekt. Om kjøttet var norskslaktet, bør du roe deg litt ned og lese deg litt opp. Anonymkode: 75f89...906 3
LittDiva Skrevet 9. juni 2019 #15 Skrevet 9. juni 2019 Les deg opp som andre sier. Men sånn utover det, så høres du litt vanskelig ut... 2
Guppy88 Skrevet 9. juni 2019 #16 Skrevet 9. juni 2019 Norsk kylling blir slaktet og håndtert på en langt mer bestialsk måte enn halal-slakt. Spiser du kylling?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #17 Skrevet 9. juni 2019 Hva slags kjøtt spiser du da? Anonymkode: 6a92d...a0b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #18 Skrevet 9. juni 2019 Virker ikke akkurat som hu ville lure i deg noe som helst. Men at hun ble tatt på senga av din oppførsel. Du virker veldig ufyselig i innlegget ditt. Uvitende å for den saks skyld. Halalslakt skjer på samme måte som vanlig slakt her til lands bortsett fra en bønn. Anonymkode: 6f243...b80
Taffel Skrevet 9. juni 2019 #19 Skrevet 9. juni 2019 Det som vil bety noe her er vel om svigerfamilien din er muslimer, eller ei. Hvis de er det, så viser du veldig lite toleranse for kultur, hvis ikke, så er det vel noe merkelig at hun kjøper halal.Det halalkjøttet som produseres i Norge er ikke resultat av dårligere dyrevelferd enn andre slaktemetoder, så kanskje du burde prøve å tenke litt mer kulturrelativistisk enn å tenke at dette er svigermor fra helvete? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå