Gå til innhold

Potensiell kinkig situasjon i omgangskretsen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en greie jeg kunne trengt å få litt inn objektive innspill på, da jeg vil snakke minst mulig med de jeg kjenner om temaet, og at jeg ikke vil gjøre et problem større enn hva det strengt tatt trenger å være.

For en stund tilbake var det litt flørting mellom meg og en i ytre omgangskrets en kveld. Etterpå prøvde jeg å starte en samtale på fb, som f.eks. å treffes på kafé for å prate litt, ellers bare prøve å bli litt bedre kjent. Det viste seg at hun var totalt uinteressert. Hun sa ikke at hun var det, men hun forsvant bare fra samtalen. Hun tok heller ikke noe som helst initiativ til kontakt. Slo meg til ro med at hun ikke var interessert, så jeg sluttet å kontakte henne. Vi er ikke venner på noen sosiale medier nå. Siden har det vært null kontakt utenom de svært få gangene vi er på samme sted, som f.eks. middag, bursdager, da vi har felles venner. Har f.eks. ikke truffet på henne i år, det har ellers ikke vært annen kontakt.

Fikk høre av en av mine beste venner at hun skal ha fest i dag, og han, samt en god del av de jeg har hengt mest med den siste tiden er også der. Jeg ble ikke invitert, så jeg er hjemme i kveld.

Hittil har jeg forsøkt å snakke minst mulig om henne til de jeg kjenner, og har aldri vært først til å nevne henne. Hvis noen har nevnt henne, har jeg som regel forsøkt å si minst mulig og prøve å pense samtalen over på noe annet. Men han jeg pratet med i dag fortalte at både han og en annen god venn har reagert på at jeg er den eneste av såpass mange i samme omgangskrets ikke er invitert. Kameraten min sa han godt kunne prøve å få meg inn, men jeg ba ham om ikke å gjøre det. Generelt ba jeg han også om å prate minst mulig om meg mens han er der. Har ikke lyst til å dra et sted jeg ikke er invitert til. Men er litt bekymret for at dette skal få konsekvenser på lengre sikt, uten at jeg nå kan sette fingeren på hva det evt. kan være. Altså, hun er tapt, det har jeg for lengst slått meg til ro med, det er ikke aktuelt å ta noe initiativ til kontakt på noen som helst måte.

Hva tenker dere om denne situasjonen? Noe jeg evt. kan gjøre annerledes? Eller er det ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette som nå?

Anonymkode: 5d3a6...0f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe du kunne gjort annerledes? Nei, du har da ditt på det tørre. Hun derimot.... hun burde håndtert dette annerledes da hun visste at dere fremdeles skulle omgås.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Denne historien har jeg lest før her inne...

Anonymkode: 1b1d5...6f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, visp skrev:

Noe du kunne gjort annerledes? Nei, du har da ditt på det tørre. Hun derimot.... hun burde håndtert dette annerledes da hun visste at dere fremdeles skulle omgås.

Selv om jeg kanskje skulle ha det er det meg det går ut over, i hvert fall nå. Sånn som i at det skjer ting i omgangskretsen min som jeg blir avskåret fra å delta på.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg kanskje skulle ha det er det meg det går ut over, i hvert fall nå. Sånn som i at det skjer ting i omgangskretsen min som jeg blir avskåret fra å delta på.

Avskåret- fordi hun ikke inviterte deg? Dere er ikke engang venner på sosiale medier- det ville jo virket mye rarere om hun hadde invitert deg?! Hun er vel dessuten redd du ville lurt på om det lå noe mer bak en evt invitasjon og bedre da ikke å invitere deg. Tenker jeg 😊

Anonymkode: a2e51...9c0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Avskåret- fordi hun ikke inviterte deg? Dere er ikke engang venner på sosiale medier- det ville jo virket mye rarere om hun hadde invitert deg?! Hun er vel dessuten redd du ville lurt på om det lå noe mer bak en evt invitasjon og bedre da ikke å invitere deg. Tenker jeg 😊

Anonymkode: a2e51...9c0

Nå tenker ikke primært på den festen i seg selv, men mer på hva som kan skje på sikt, om det er andre ting som andre står for, som jeg evt. kan bli utelatt fra.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tenker ikke primært på den festen i seg selv, men mer på hva som kan skje på sikt, om det er andre ting som andre står for, som jeg evt. kan bli utelatt fra.

Hvorfor tror du det?

Isåfall kan jo kompisene dine si at de vil ha deg med!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har en greie jeg kunne trengt å få litt inn objektive innspill på, da jeg vil snakke minst mulig med de jeg kjenner om temaet, og at jeg ikke vil gjøre et problem større enn hva det strengt tatt trenger å være.

For en stund tilbake var det litt flørting mellom meg og en i ytre omgangskrets en kveld.

Ytre omkgangskrets-for et teit uttrykk

Anonymkode: 6d5d2...5e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Ella Ellefantella skrev:

Hvorfor tror du det?

Isåfall kan jo kompisene dine si at de vil ha deg med!

Det får vel tiden vise, antar jeg. Forhåpentligvis er det bare i kveld det har vært sånn. Hun har jeg ikke veldig lyst til å møte, prate med eller dra på fest til, men en del andre venner av meg var der, og det er litt kjipt å bli avskåret fra å treffe dem. For det kunne like gjerne vært arrangert noe annet, av noen andre, et annet sted som jeg muligens kunne ha dratt på.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ytre omkgangskrets-for et teit uttrykk

Anonymkode: 6d5d2...5e2

Du må gjerne synes det er teit. Men, med det mener jeg folk man treffer en sjelden gang pga felles venner, men som man har lite/ingen kontakt med utenom.

AnonymBruker
Skrevet

Når det er en "ytre omgangskrets" og venners venner så sier det seg selv at hele vennegjengen din ikke alltid blir invitert til de samme festene. Neste gang er det sikkert en kamerat av deg som ikke blir invitert, mens du og resten av kameratene blir invitert. 

Jeg ser ikke helt hvordan dette skal få langvarige konsekvenser? Det virker som du overkompliserer situasjonen mellom deg og hun damen. Kan hende hun ikke tenker på dette i det hele tatt. Eller, kanskje hvis du oppførte deg ekkelt og pågående, men det høres ikke ut som det. Hva med å spørre noen om hun har sagt noe konkret om deg? Jeg er i grunn sikker på at du ville vært velkommen hvis du lot kameraten din spørre henne. :)

Anonymkode: d336f...83a

Skrevet

Dette går over når dere begynner på videregående til høsten. Denne jenta har vel heller ikke fest hver helg

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...